n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / רמת אליהו בדרך להתחדשות עירונית

רמת אליהו בדרך להתחדשות עירונית

עיריית ראשון לציון ממשיכה בתנופת הבנייה: אושרה להפקדה התוכנית להקמת 324 יחידות דיור חדשות במסגרת פרויקט 'פינוי בינוי' בשכונת רמת אליהו

רמת אליהו צילום דוברות ראשון לציון

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, באמצעות ועדת המשנה להתחדשות עירונית, פרסמה את הפקדת התוכנית של מתחם הפינוי הראשון ברמת אליהו. במסגרת התוכנית, יפונו וייהרסו 7 בניינים שכוללים 176 יחידות דיור, ובמקומם ייבנו 6 מבנים חדשים שייכללו 324 דירות חדשות ומודרניות. במתחם ש"י עגנון החדש ישתלבו כ-100 משפחות ותיקות משכונת רמת אליהו, זאת במסגרת פרויקט ההתחדשות העירוני הגדול ביותר בעיר ובין הגדולים בארץ.

מדובר בשלב משמעותי המהווה מימוש חזון המיזם יוצא הדופן, שבמסגרתו השכונה הוותיקה עוברת מהפכה של ממש לרווחת תושביה במגוון רחב של תחומי חיים. הבניינים הישנים אשר נבנו לפני כ-60 שנה יפונו וייהרסו כחלק מהפרויקט הייחודי הכולל בינוי-פינוי-בינוי, ועל שטחם יוקמו כאמור המבנים החדשים

61 המשפחות הראשונות ממתחם זה יפנו עוד השנה את דירותיהם לטובת מעבר לדירות החדשות שהם בחרו בשכונת נחלת יהודה מערב, כאשר שאר המשפחות יעברו בהמשך לשכונות החדשות – נוריות, מתחם האלף, נחלת יהודה מערב ואל הבניינים שיוקמו כאמור בשכונת ש"י עגנון.

רמת אליהו צילום דוברות ראשון לציון (2)

משמעות הדבר היא מהפך של ממש עבור הדיירים: החל מאיכות הדירה החדשה והמודרנית שבה יגורו, השטחים והמתקנים הציבוריים, הממ"ד בדירה להבטחת ביטחון הדיירים והעלאת חוזק המבנה לעמידה מפני רעידות אדמה – והכול בסטנדרטים מהגבוהים ביותר בישראל.

נציין, כי מדובר בפרויקט בינוי-פינוי-בינוי ראשון מסוגו, שבמסגרתו הקצתה המדינה קרקעות משלימות מחוץ לשכונה לצורך בניית הדירות החדשות. היתרון הוא שרק לאחר שאותם דיירים שמפנים את בתיהם יעברו לדירתם החדשה, יחל הליך ההריסה של הבניינים הישנים – כך עד להשלמת הפרויקט.

מתחם שכונת ש"י עגנון הוא החלוץ הראשון בפרויקט מהפכת ההתחדשות העירונית של שכונת רמת אליהו, הנמצא בשלב מתקדם לקראת פינויו בהתאם לתוכנית פורצת הדרך בעיר.

מדובר בבשורה של ממש, שכן במסגרת התב"ע המפורטת של המתחם מתוכנן כבר בשלב הראשון (מיד לאחר הדיון בהתנגדויות לתוכנית) שיווק של מגרש ראשון לבניית מגדל מגורים חדש בשכונת רמת אליהו, ובו 102 יח"ד, ש-33 יח"ד מתוכן מיועדות למשפחות משכונת מרמת אליהו.

עפ"י התכנון המוצע, יוקמו במתחם זה בעתיד 6 בנייני מגורים חדשים הכוללים 4 בניינים של 10 קומות, שבכל אחד מהם 30 יח"ד; ו-2 מגדלי מגורים עם 27 קומות, שבכל אחד מהם 102 יח"ד, כולל קומת מסחר ומבני צבור חדשים.

בסך הכול, כולל הפרויקט פינוי של 2,642 יח"ד ב-110 בניינים רכבת ישנים ברמת אליהו, ובנייה של בניינים חדשים במקומם שייכללו כ-5,300 דירות חדשות, מוסדות ציבור ומוסדות חינוך חדשים, מרכזי מסחר, כבישים חדשים, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ועוד.

נציין, כי התוכנית יוצאת לפועל בזכות שיתוף פעולה בין גורמי העירייה ומנהלת רמת אליהו העירונית, יחד עם רשות מקרקעי ישראל, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והוועדה המחוזית.

הדמיה משרד אדריכלים ליאת איינהורן

הדמיה: משרד אדריכלים ליאת איינהורן

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "במעשים ולא בדיבורים אנחנו מוכיחים כיצד החזון הופך למציאות. ראשון לציון עוברת מהפכה בכל התחומים, וכתושב העיר כל התקדמות בפרויקט מרגשת אותי שכן אנחנו רואים כבר את הניצנים הראשונים בשטח אחרי שנים של תכנון. שכונת רמת אליהו צפויה לשנות את פניה מהקצה אל הקצה, והתושבות והתושבים בה יזכו לדיור משופר ולשינוי משמעותי באיכות חייהם".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "פרויקט רמת אליהו הוא פרויקט ייחודי ברמה ארצית, כאשר במסגרתו המדינה, באמצעות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, פועלת כיזם ומובילה בעצמה את הפרויקט. התוכנית שפורסמה להפקדה כעת מהווה אבן דרך חשובה בתהליך, שבסופו אלפי משפחות יעברו לדירה חדשה והשכונה כולה תשנה את פניה. אני מודה לשותפינו בעירייה ובמנהלת העירונית – שיתוף פעולה שהצליח להביא למימושו של פרויקט ייחודי ורחב היקף זה".

מנהל תחום בכיר מדיניות וכלכלה ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, דוד עמיחי: "הפרויקט הייחודי של התחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו מבוסס על הליך בינוי פינוי מתקדם. לקראת המימוש במסגרת הפרויקט, הדיירים עוברים ישירות לדירה החדשה, ומעבר זה מגביר את הוודאות והאמון ומפחית סיכונים בפרויקט. אחרי שנים רבות שבהן דיירי השכונה סובלים מתנאי דיור קשים, פרסום התוכנית להפקדה מביא את בשורת ההתחדשות העירונית לתוך השכונה".

המשנה לרה"ע ומ"מ יו"ר החברה הכלכלית, אסף דעבול: "זאת התרגשות גדולה עבורי כמי שגדל בשכונה ומוביל את המיזם שמהווה מהפכה של ממש ואשר יוביל לשדרוג אדיר באיכות חיי תושבי רמת אליהו".

רמת אליהו צילום דוברות ראשון לציון (3)

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. העירייה רוצה לסלק את התושבים, הם לא מסכימים ויש סירוב גורף עבור התמורות , הפרוייקט עתיד להיכשל במתכונת הנוכחית, תכנון עלוב של מהנדסי עיר לא מקצועיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות