n
דף הבית / עסקים בכותרות / פרחים המתאימים לסביבה ביתית

פרחים המתאימים לסביבה ביתית

צמחים ופרחים הם הרבה יותר מסתם קישוט חולף. עבור רבים מאתנו זו הדרך להתחבר אל הטבע, שכידוע יש לו השפעות מטיבות על בריאות הנפש שלנו. לא מעט עדויות מחקריות מוכיחות כי עצם השהות בקרבת פרחים או עציצים, משפרת את תחושת הרווחה הנפשית לה אנחנו מייחלים

פרחים המתאימים לסביבה הביתית
פרחים המתאימים לסביבה הביתית. קרדיט תמונה: unsplash

מחקרים שנעשו במקומות עבודה גילו כי שהות לצד צמחים וזרי פרחים מעוררים יצירתיות וחדשנות. אם זה טוב למקום העבודה, זה בטח ובטח טוב למשל למטבח ביתנו.
גם לצבעים השונים ישנה משמעות מרחיקת לכת בקשר לבריאותנו. הירוק הכרר נחשב למרגיע, האדום למקל על ריכוז, הצהוב מעודד אנרגיה ועוד.
פרחים גורמים לנו להרגיש טוב, חיוניים ושמחים יותר. הם נחשבים לא סתם למזון לנפש. יש המשייכים זאת לעצם קבלת הזר הצבעוני והחי ויש לצבעים שהוא מביא אתו ולכן לא משנה אם אתם מקבלים זר פרחים או עושים מצווה וקונים לעצמכם זר פרחים משובב נפש.
כל פרח ישמח אותנו, אך כשאנחנו קונים, או מקבלים זר עשוי מעשה אומנות, אנחנו משקיעים בו יותר ממבט אחד. מריחים את הריח, בוחנים את הצבעים, ואפילו עצם ה"טיפול" שבהכנסתו לאגרטל, משמח אותנו.

איזה פרחים מתאימים לבית?
רגע לפני שאתם קונים פרחים ליום האהבה או קונים זר כדי לשמח אדם היקר לליבכם, בואו נבין טוב יותר את סוג הפרחים שמתאימים לסביבה הביתית.
לכל עונה, ישנם הפרחים המתאימים לה. שהרי בטבע משתנה הפריחה בהתאם לעונה. כשהעונה החביבה ביותר על הפריחות השופעות ביותר הוא לא אחר מאשר האביב. ובכל זאת אנחנו הרי רוצים זר פרחים ססגוני לכל אורך השנה. ולכן, מאחר וכיום בחממות מגדלים גם פרחים שלא בעונתם, אל תהססו להתאים פרחים שונים לזר הפרחים שמתאים לכם לאותו הרגע.

כדי להקל עליכם לפניכם מספר פרחים פופולרי היוצרים זרים יפים ובעלי משמעות.
הפרחים הפופולריים:

ורדים – אחד הפרחים הפופולריים ביותר ולכן הבחירה בו היא טבעית הם מופיעים בשלל צבעים כשלכל צבע החליטו להעניק משמעות. הצהוב לידידות, האדום לאהבה ורומנטיקה, הוורוד להכרת תודה ועוד.

צבעונים (טוליפ) – צבעי הצבעונים, כמו הוורדים, הפכו לסמלים המייצגים נושאים שונים כמו פינוק, שפע אהבה ועוד.

פרזיה – פרח בעל ניחוח נפלא ומגוון צבעים עצום ורב שפורח לאורך זמן.

ציפורנים – בעלי מבחר גוונים וצבעים רב ביותר ולכן תמיד יכולות להתאים לכל סידור פרחים.

גיבסנית – פרחים לבנבנים קטנים (היום יש גם צבעוניים) שמוסיפים נפח לכל זר פרחים

.
חמניות – בדרך כלל מסמלות נאמנות, ואריכות ימים. אין אדם שלא יפרוץ בקריאות שמחה למראה שדה חמניות לצד הדרך. הפרח הגדול וה"מאיר" הזה יכול להוות זר בפני עצמו או להיות שותף שמח בכל זר פורח.

חרציות – החרציות נחשבות במקומות רבים כפרח הלידה הן משתלבות יפה מאד עם החמנית ועם הוורד.

גרברה – מופיעה בשלל צבעים, נחשבת לפרח פופולרי ביותר ואצילי בשל הגבעול הארוך שלו. כדאי לכם לדעת שהיא מאד אוהבת סידורי פרחים בספוג.
אם אתם אוהבים צמחי תבלין הרי שישנם כמה שיכולים להוסיף לכל זר פרחים שתבחרו לעשות ניחוח, מרקם וצבע צמח המרווה, או המנטה לצד הפרחים שבחרתם בתוספת כמה עלים ירוקים וגיבסנית עדינה יאירו וייפו כל פינה.

זה רק קמצוץ מהידע שיש לנו בפרחים. מידע נוסף תוכלו למצוא כאן אצלנו בשושי – רגעים של פרחים.

 

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות