n
דף הבית / צרכנות / לגזור ולשמור: שלושה עסקים במרכז שכדאי גם לכם להכיר

לגזור ולשמור: שלושה עסקים במרכז שכדאי גם לכם להכיר

חשוב לזהות את העסקים שיודעים להוציא את הלקוח עם חיוך, ולמצוא אותם זו לא תמיד משימה פשוטה. אפשר למצוא הרבה עדויות מעניינות שיעזרו לנו להבין מי העסק שעומד מולנו

טבעת
צילום: freepik

אז איך אתם יודעים אם עסק מסוים שאתם עומדים לקבל ממנו שירות או לרכוש ממנו מוצר כלשהו, הוא כזה ששווה להשאיר אצלו את הכסף שלכם? חלקינו נכנסים לעמוד הפייסבוק של העסקים ומחפשים תגובות של לקוחות, אחרים מנסים למצוא מכרים קרובים שכבר יצא להם לעשות את זה ומנסים להבין את החוויה שלהם, ויש כאלה שמסתפקים בקריאת התגובות באתרים של העסק.

כך או כך, נראה כי אף אחת מהדרכים הללו לא יכולה לתת באמת את התמונה המלאה, ואין דבר מעצבן יותר מאשר לגלות שעשינו טעות ובזבזנו לשווא את הכסף היקר שלנו שאנו עובדים בשבילו כל כך קשה.

בדיוק בגלל זה, חשוב למצוא את הדרכים לזהות את אותם עסקים שכן יודעים להוציא את הלקוח עם חיוך, והאמת היא שלמצוא אותם זו לא משימה פשוטה תמיד. דרך אחת מעולה היא לחפש את אותם עסקים שהשם שלהם עולה פעם אחר פעם ברשת – בפורומים מקצועיים, בקבוצות פייסבוק ואפילו בקבוצות ווטסאפ שונות. אם מחפשים לעומק, אפשר למצוא הרבה עדויות מעניינות שיעזרו לנו להבין מי העסק שעומד מולנו. הנה כמה דוגמאות.

 

שמלות כלה וערב של המעצבת שלומית אזרד

ההמלצה הראשונה היא של גולשת בשם תהילה מפורום מאורסות וכלות לעתיד שמספרת שהיה לה קצת קשה למצוא שמלות כלה לקראת החתונה שלה. אחרי לא מעט חיפושים היא הגיעה לסטודיו של המעצבת שלומית אזרד, שם חוותה לדבריה חוויה שונה ממה שיצא לה לחוות עד כה. תהילה מספרת שהדבר הראשון שהיא שמה לב זה היחס האישי שהיא מקבלת משלומית (בוגרת לימודי עיצוב אופנה בשנקר) ומהנשים שעובדות איתה שהיה צמוד ואישי יותר מכל מקום אחר. הן הקפידו ללוות אותה מהרגע הראשון, להבין בדיוק למה היא שואפת ולהציע כל הזמן דברים חדשים שיקלעו לטעם שלה. מעבר לזה, היא מספרת על האיכות של הבדים ששלומית מייבאת מאירופה בלבד, שמאפשרת לה ליצור שמלות כלה ושמלות ערב ברמה גבוהה במיוחד. אלו הן המילים שלה על החוויה שעברה:

"לקח לי הרבה מאד זמן למצוא את המקום לעצב בו את שמלת הכלה שלי. ספקים אחרים לחתונה מצאתי בקלות, אבל כאן היה לי ברור שאני לא מתפשרת על משהו שהוא פחות ממושלם. הצוות של שלומית אזרד דאג לי מהשלב הראשון, נתן לי את ההרגשה הכי טובה בעולם וגרם לי להבין שיש מי שידאג לי בכל רגע, ממש עד האירוע עצמו. מעבר לזה אני חייבת לדבר על העיצובים המטריפים שלה, כאלה שממש לא מוצאים בכל מקום ורואים שכל שמלה היא בטאצ' האישי שלה. מי שנמצאת בשלב של של תכנון חתונה ועדיין לא יודעת אצל מי היא הולכת לעצב את השמלה, יש לי רק מילים חמות וטובות לומר על שלומית ועל הצוות שלה".

 

טבעות אירוסין ותכשיטים בחנות ואתר JOOL.ME

על החנות המיוחדת הזו סיפר אבישי בקבוצת פייסבוק מקומית של תושבי המרכז. מדובר בבחור צעיר שהחליט להציע לזוגתו נישואין אחרי שלוש של קשר שהלך והתהדק. אבישי מספר שמצד אחד היה לו ברור שאין לו עשרות אלפי שקלים להוציא על טבעות אירוסין מעוצבות, אבל מצד שני אין שום סיכוי שהוא מתפשר ומציע נישואים עם טבעת שהוא לא באמת אוהב ובעיקר כזו שבת הזוג שלו לא באמת תתחבר אליה. אחרי לא מעט חיפושים הוא הגיע לאתר של חנות תכשיטים בשם JOOL.ME שנמצאת במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, ושם סוף סוף מצא את מה שחיפש. מדובר על חנות מיוחדת שבראשה עומד בן למשפחת יהלומנים ותיקה המייבא בעצמו את כל היהלומים לארץ ממדינות כמו רוסיה, אפריקה ואוסטרליה, ודואג להן לליטוש מקצועי בארץ. בגלל שהוא זה שאחראי על הייבוא, המחירים של התכשיטים זולים באופן משמעותי מהמחירים הממוצעים בחנויות אחרות, כשאין שום פשרה על האיכות והיוקרה של כל תכשיט. מעבר לכך, היה לאבישי חשוב לספר על החוויה הטובה שהוא עבר בחנות ואלו הן המילים שלו עצמו מקבוצת הפייסבוק:

"אחרי שראיתי את המבחר העצום באתר ואת העיצובים המטריפים שהתחברתי אליהם די מהר, החלטתי להגיע לחנות באופן פיזי בגלל שאני גר קרוב ולהתרשם בעצמי. קיבלו אותי בצורה הכי חמה שיש, התייחסו אליי בסבלנות ונתנו לי לראות את כל התכשיטים הכי מקרוב, לא דרך ויטרינה או בתוך ארון סגור. חברה של אשתי ידעה בדיוק איזה עיצוב היא אוהבת, ובגלל שלא הייתה טבעת כזו בדיוק, הם הסכימו להכין לי אותה ללא עלות נוספת ואחרי שבוע היא כבר הייתה מוכנה לאיסוף. קיבלתי אותה עם תעודה גמולוגית ממכון בינלאומי מוכר שמעידה על טיב היהלום, והאמת שזה כבר לא מממש משנה אחרי שאשתי ראתה, ובכתה מהתרגשות ואושר במשך שעתיים רצוף פחות או יותר".

 

בית הספר לנדל"ן והשקעות זמן לנדל"ן

זוהי המלצה מגוגל של גולש בשם אביחי – אבא לשניים בשנות הארבעים לחייו שכל חייו רצה להיכנס לשוק הנדל"ן וליצור לעצמו ועבור עתיד ילדיו השקעות חכמות, אבל לא הצליח מעולם לצבור הון עצמי גבוהה מספיק כדי לעשות את זה, וממילא הרגיש תמיד שזה לא משהו שהוא באמת מסוגל לעשות. חבר לעבודה המליץ לו על עסק מיוחד שנקרא זמן לנדל"ן, ואמר שאפילו אם אין לו הון עצמי גבוהה, שווה מאד להכיר אותם ואולי יהיה להם משהו להציע.

למזלו, אביחי הגיע למקום די טוב וגילה שלא מדובר רק על עסק שמלווה אנשים באופן פרטני ולוקח אותם יד ביד אל עבר עסקת הנדל"ן הראשונה שלהם, אלא גם נותן את הכלים לכל אחד לעשות את זה בעצמו דרך קורסי נדלן והכשרות מקצועיות בתחום. אלו הדברים שאביחי סיפר עליהם:

"רישום בטאבו, הון עצמי, משכנתאות…מי בכלל הכיר את המושגים האלה. מבחינתי זה היה משהו מפחיד שהתרחקתי ממנו כמו מאש, וחשבתי לעצמי שזה פשוט סיכון מטורף ומשהו שעושים רק אנשי עסקים שמבינים בתחום לעומק. כבר חשבתי להיעזר בחבר'ה של זמן לנדל"ן ולתת להם את המושכות כדי למצוא לי השקעות מתאימות, אבל כשדיברתי איתם הם נתנו לי את הביטחון שיש לי את הפוטנציאל האמיתי ללמוד ולעשות את הדברים האלה לגמרי בעצמי. החלטתי ללכת על זה והייתי בהלם מכמות הידע והכלים שקיבלתי מהם. למדתי איך למצוא נכסים מתחת לשווי השוק, איך לנהל משא ומתן מול מוכרים פוטנציאלים, איך להעריך מה תהיה התשואה הצפויה מנכס מסוים ומה בדיוק צריך לבדוק כשמגיעים להתרשם מנכס. מעבר לזה הם נתנו לי כלים טכניים חשובים מאד והסבירו איך עובד תהליך הרכישה, איך לוקחים משכנתא ועם איזה אנשי מקצוע חשוב לדבר, ודרך הקהילה הגדולה ביותר של רוכשים ומוכרים שעובדים איתם, הצלחתי למצוא אותם בקלות. שנה אחר כך כבר קיבלתי את המפתח לנכס הראשון שקניתי מתחת לשווי השוק כמובן, ואני לגמרי שוקל כבר עסקאות נוספות. מה שקיבלתי מזמן לנדל"ן זה קודם כל את האמונה וההבנה שאני יכול לעשות את כל הדברים האלה בעצמי, ושנית את הכלים הטכניים והפרקטיים שיאפשרו לי לעשות את זה. אם גם אתם רוצים לקפוץ למים וקצת חוששים, אני בהחלט ממליץ עליהם בחום".

 

 

 

 

*כתבה פירסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות