n
דף הבית / עסקים בכותרות / גופים מעוצבים מהרצפה ועד התקרה

גופים מעוצבים מהרצפה ועד התקרה

זירת התאורה לא מפסיקה להאיר במגוון אפשרויות דקורטיביות ופונקציונאליות עם גופי תאורה מעוצבים במגוון רחב של סגנונות.
מודרני, רטרו, עתיק וכל שצריך זה רק לבחור את הגופים בהתאם לקונספט הנבחר, לסטייל המועדף, לתנאי החלל ואילוצי השטח על מנת לייצר הארה אופטימאלית.
נהוג לבסס בכל חלל שלוש שכבות מרכזיות של תאורה: היקפית שהיא לרוב תאורה עילית שתפקידה להאיר את המרחב ככל שניתן, תאורה ממוקדת מכוונת מטרה שמטרתה להאיר מוקדים אסטרטגיים בחלל ותאורת מבטא שמיועדת לצרכי הדגשה.

non_random_3
תמונות: קרני תכלת

בין גופי התאורה הבולטים בכל סביבת מגורים ניתן למצוא תאורה שמאירה מהרצפה באמצעות מנורה עומדת ותאורה שמגיעה מלמעלה באמצעות מנורות תליה. בדרך זו אפשר לייצר מפגשים מעוצבים מאירים ולספק את האור הנדרש או לכוון את התאורה בהתאם לצרכים.
כיצד בוחרים מנורות רצפה ועל מה לשים דגש בעת רכישתן של מנורות נתלות? כל התשובות לפניכם:

עמוד האור של הבית

מנורות רצפה הן מנורות עומדות בעלות בסיס שניצב על הרצפה בין אם הן ישרות ובין אם בצורת גבעול מתכוונן ומגיעות בשלל ווריאציות כולל זרועות גמישות או יכולות כוונון שמאפשרות למקד את אלומת האור היכן שתרצו.
לרוב מנורות אלה אידיאליות כפתרון לתאורה לצרכי קריאה ותאורה מכוונת מטרה, מציבים אותן במקומות כמו לצד הכורסה או הספה, המיטה כך שהם יאירו בדרך ממוקדת. קיימים דגמים גבוהים לצד קצרים ויש לקחת בחשבון שהן תופסות יותר מקום ממנורות תלויות אך יש להן גם מראה אטרקטיבי שתורם אסתטיקה בחלל.
ההמלצה היא לבחור מנורת רצפה שאינה מסנוורת, כלומר שמקור האור הוא מחוץ לגובה העיניים במידה ומעוניינים לכוון את האור למקום בו יושבים או משתרעים.
עם זאת, במידה ומדובר בחלל בעל תקרות גבוהות ניתן להשתמש במנורות ארוכות או בגובה הרהיטים שישתלבו בדרך הרמונית בעיצוב הכולל.

תלוי במנורה

ומלמטה למעלה – מנורות תלויות המכונות גם מנורות תליון משתלשלות מהתקרה כלפי מטה ומוצעות במגוון דגמים כמו נברשת רבת זרועות, מנורה ליניארית או מנורה בעלת צורניות גיאומטרית. גופי תאורה מעוצבים אלה מופיעים בשפע של חומרים לפי בחירה כמו עץ שיוצר חמימות בחלל, מתכת שמשתלבת היטב בבתים מודרניים בסגנון תעשייתי וגופי זכוכית שמייצרים שקיפות ובעלי מראה אוורירי שאידיאלי לחללים עמוסים בהם רוצים לייצר קלילות באמצעות הגופים או להעביר אור חזק יותר.
בבחירת מנורות תליה יש להתייחס לגובה התקרה, כדי שגוף התאורה יצליח להאיר שטח רחב גם אם הוא תלוי מגבוה וכן להחליט היכן למקם את המנורה ביחס לרהיטים שונים, למשל, ישירות מעל שולחן פינת האוכל ובמקרה זה גם לשמור על מרווח בין הקצה העליון של השולחן לקצה התחתון של המנורה כדי למנוע היתקלויות.
התייחסו למספר מוקדי האור האפשריים והאם תרצו לרכז מקור אור אחד בדמות למשל גרסה ליניארית של גוף תאורה או מגוון מוקדי אור בגופי תאורה מרובי זרועות.
כך או כך, השקיעו בגופי תאורה מעוצבים שעומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות.

banners_july_2021_2_ responsive_17 banners_july_20217

responsive_14-(1)
קרדיט לתמונות: קרני תכלת

responsive_19

 

 

 

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות