דף הבית / חדשות העיר / ממוזיאון ראשל"צ לתערוכה בכנסת ישראל

ממוזיאון ראשל"צ לתערוכה בכנסת ישראל

מי ליאור

בין נכסי התרבות הנדירים המוצגים בימים אלה בתערוכה "בת 70- אוצרות מוזאוני ישראל" בבית הנבחרים, שמונה מסמכים ופריטים ממוזיאון ראשל"צ. התערוכה ביוזמת איגוד המוזיאונים בישראל בראשותה של נאוה קסלר.

בין אלה "כתבים" של יהודה לייב מטמן כהן, אשר כיהן כמנהל בית ספר במושבה בשנת 1905. המסמך מתעד את השינויים שנערכו במילות השיר "התקווה" שכתב נפתלי הרץ אימבר. את השינויים במילות השיר בבית השני, ערכו מורי המושבה מרדכי לובמן, ישראל בלקינד ודוד יודלביץ' .

בנוסף, מוצג בתערוכה חלק ממכתב של ישראל בלקינד בשנת 1885, המתאר בשפה הרוסית את עיצובו של מה שלימים הפך לדגל ישראל, והונף לראשונה ב-27 ביולי 1885 בחגיגת שלוש השנים לראשל"צ.

עוד מוצגים בתערוכה ששה גביעי קידוש, שהושאלו  מתוך התערוכה    במוזיאון ראשל"צ "הלל, כרמל, בצלאל".

התערוכה מספקת ביטוי חזותי לעושר הרב של העשייה המוזאלית בישראל, על מגוון תחומי הפעילות המתקיימים בה. מכלול היצירות מספר את סיפורה של התרבות הישראלית ואת סיפורה המיוחד של מדינת ישראל לאורך שנותיה.

הפסיפס שהתקבל מכלל התערוכות המציגות, יוצר הקשרים וחיבורים מגוונים – כמו  סיפור מלחמת העצמאות אשר מופיע דרך יריעת בד אוהל, עליה רשם לוחם שנפל בשבי הירדני אירועים מרכזים מתקופת זו  (ממוזאון חצר הישוב הישן ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים), עבודת קולאז' של חסידה, מעשה ידיו של ילד מגטו טרזיינשטט, (בית טרזין) מוצגת לצד פוחלץ של דוכיפת – הציפור הלאומית (מוזאון חיים שטורמן מעין חרוד), ולצד עבודת וידאו של האמנית דנה לוי – שעוקבת אחר להקה של יונים צחורות המתעופפות בין המוצגים והפוחלצים במוזאון שטורמן (מאוסף מוזיאון ישראל) ועוד.

יו"ר איגוד המוזיאונים בישראל ומנהלת מוזיאון ראשל"צ, נאוה קסלר נשאה דברי ברכה והדגישה כי תרומתם של המוזיאונים השונים באה לידי ביטוי בחיי החברה ובחיי הרוח והתרבות בארץ ומחוצה לה.

התערוכה בשיתוף איגוד המוזיאונים ואקו"ם ישראל, מוצגת באגף קדמה בכנסת ישראל, תינעל ב- 10 באוגוסט. הכניסה לכל בתאום מראש.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות