n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון : מדוע טרם הותקנה התוכנה לאיתור תוויי נכים שפג תוקפם

ראשון לציון : מדוע טרם הותקנה התוכנה לאיתור תוויי נכים שפג תוקפם

תושב העיר העלה פוסט ובו תהה כיצד מוצב שלט חנייה לנכה עם מספר רכבו, אף שבדיקה העלתה שאין לו תו נכה. איציק אבשלומוב, המשנה לראש העירייה: "אם היו משקיעים בפיתוח תוכנה כפי שהצעתי בעבר, היינו שמים קץ לתופעה הזו". העירייה: "ככל שתוצג לנו טכנולוגיה שיכולה לסייע לנו בכך, נשמח להיות הראשונים לאמץ"

חנית נכה
צילום: מערכת גל גפן

מדוע לא מפתחים תוכנת מחשב שאמורה להתריע על פג תוקף של חניית נכה?

לא מכבר פורסם כי עובדי עירייה סידרו לעצמם חניות נכים בכך שהציבו שלטי חניית נכה עם מספרי רכבים, זאת בניגוד לחוק ומבלי שהיו בידיהם תווי חנייה של נכים.
הבוקר (שני), העלה תושב העיר פוסט ומחה כי ברחוב שבו הוא מתגורר ישנה חניית נכה עם מספר רכב, אולם מי שמחנה במקום הוא בעל רכב אחר עם מספר שאינו תואם את המספר שעל השלט.

"מה עושים?", תהה התושב בפוסט שפרסם. "יום אחד שמו תמרור. בדקתי ואין רכב נכה עם מספר הרישוי הזה". בדיקת "גל גפן ראשון לציון" העלתה כי אכן אין למספר הרכב המדובר תו נכה שמאפשר לו לחנות במקום המסומן.

איציק אבשלומוב, המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, מפנה אצבע מאשימה כלפי העירייה. "בשנת 2019 העליתי הצעה לסדר בנושא 'מדבקות תו חניית נכה לתקופה קצובה'. הרעיון היה לבנות מערכת ממוחשבת שתשתלב עם מערכת הנתונים של החברה לביטחון ולהזין לשם את כל הנתונים של בעלי תו נכה. ישנם נהגים שמקבלים את התו לתקופה קצובה ואין לנו דרך לדעת אם פג תוקף התו. זו השקעה חד פעמית בבניית תוכנת מחשב והיא תשים קץ לתופעה הקשה הזו. המערכת הזו היתה יכולה לזהות סיום מועד תו וכך היינו יכולים לנקוט בצעדים כנגד בעלי הרכבים. לצערי, שלוש שנים אני נלחם כדי שיקימו את המערכת ויבנו את התוכנה, אבל זה לא קורה". באשר למקרה המדובר, אומר אבשלומוב: "בדקתי את פרטי הרכב. הוא כבר נמכר ונמצא בידי נהג מאשדוד. אם המערכת היתה קיימת, זה לא היה קורה".

איציק
איציק אבשלומוב. צילום: פרטי

 

ד"ר הדס הכהן, המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק נגישות עירונית, הגיבה לפוסט וכתבה: "התופעה הובאה לידיעתנו והיא בטיפול מר אבשלומוב. נשמח לחשיפה של תמרורים מזוייפים נוספים וסימונים לא תקינים".

מהעירייה נמסר: עיריית ראשון לציון שמה לה למטרה את הסדרת נושא חניות הנכים, שעד לפני מספר שנים היה פרוץ ולא מוסדר. החל מאכיפה מוגברת ועד הסרת חניות למי שלא אושרה לו חנייה כחוק בוועדת התנועה העירונית. ככל שתוצג לנו טכנולוגיה שיכולה לסייע לנו בכך, נשמח להיות הראשונים לאמץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. קישקוש, ניתן בקלות לדעת עם הרכב הוא בעל תו נכה, יש אפליקציה חינמית שנקראת "תו נכה" מורידים אותה, מכניסים את מס הרכב ומיד מופיע אם לרכב תו נכה, מספיק עם הדמגוגיה! ‼️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות