דף הבית / חדשות העיר / "כי לכולם מגיעה משפחה"

"כי לכולם מגיעה משפחה"

רונן דמארי

ביום ראשון השבוע נתלה בגג בניין עיריית ראשון לציון שלט תמיכה במאבקה של הקהילה הגאה שהפגינה נגד חוק הפונדקאות. בשלט נכתב: 'כי לכולם מגיעה משפחה'. בעירייה ציינו כי הם פועלים במשך כל השנה בשיתוף קהילת הלהט"ב בעיר ופעילה בשנים האחרונות לקידום ההסברה והתמיכה בקהילה בעיר.

ראש העיר דב צור מסר: "אני מתנגד לאפליה מכל סוג ומכל מין, ולא משנה מה הרקע. לדעתי ולפי מיטב תפיסתי החוקתית, זוהי גם רוח החוק ורוח מגילת העצמאות. הקהילה הלהטבי"ת היא קהילה ככל הקהילות בראשון לציון. היא זכאית למענה ציבורי, לתמיכה ולסיוע כמו כל קהילה אחרת. לא צריך החלטת מועצה לשם אימוץ מגילת העצמאות. חבריי ואני מחזקים את ידי הקהילה ואת ידי כל מי מהחברה הישראלית שרוצה באימוץ מלא של רוח האבות המייסדים של המדינה, כפי שבאה לידי ביטוי במגילת העצמאות".

מי שפחות אהב את המחווה הוא חבר מועצת העיר, מאיר עקיבא. השבוע הוא אמר ל"גל גפן": "בבניין העירייה אפשר לתלות את דגל ישראל, יש רק אחד כזה. לעירייה או לחברי המועצה אסור לתלות דגלים כאלו או אחרים בגלל מערכת הבחירות, כדי לסחוט קולות. במשך חמש שנים הם מבטיחים להם הבטחות שלא מתקיימות ועכשיו תולים דגלים. אנחנו חיים בארץ ישראל של כלל תושביה ואם תולים דגל תולים את דגל המדינה, לא דגל של הומואים ולא של משפחות חד הוריות. אין בכלל דיון בנושא הזה".

-בעירייה אומרים כי הדגל נתלה על רקע הזדהות עם מאבק הקהילה הגאה

"הדגל נתלה רק בגלל הבחירות המתקרבות אין שום סיבה אחרת. ראש העיר נמצא במצב סבוך, אז הוא מנסה כל מיני קהלים ומבטיח להם הבטחות. זה דבר שהולך ובא כל מערכת בחירות. העניין המהותי של הדגל, הוא רק דגל המדינה".

 

-אתה מתכוון לפנות לראש העיר בנושא?

"בהחלט, למרות שאני יודע שאתקל בקיר אטום. אחרי הבחירות הדברים ישתנו, אבל כרגע ראש העיר מכוון לכל קול שימצא. בכל מקרה אבקש להסיר את הדגל".

מהעירייה נמסר: "ראשית, חשוב להעמיד דברים על דיוקם, אין מדובר בדגל הגאווה כי אם בשילוט בנוסח: "כי לכולם מגיעה משפחה!" בסמכותה של רשות מקומית לפעול בתחום השיפוט שלה למען קידום אינטרסים מקומיים של קהילותיה. לאור סמכותיותה אלו פועלת העירייה, בין היתר באמצעות מנהל הקהילה שלה ויוזמת פעילויות שונות לתמיכה והסברה בקהילה הגאה. פעילויות אלו מתקיימות מזה למעלה מארבע שנים. מדובר באקט סמלי והבעת עמדה עקרונית בסוגיה חברתית עקרונית, שחוצה סיעות ומפלגות ותואמת את התפיסה החברתית של העירייה מזה שנים רבות".

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות