דף הבית / חדשות העיר / "אני מנצח ובסיבוב הראשון"

"אני מנצח ובסיבוב הראשון"

רונן דמארי

המהלכים הפוליטיים שהתרחשו בשבועות האחרונים בראשון לציון, טרפו את הקלפים והוכיחו כי במחוזות הפוליטיקה הכל יכול לקרות: הודעתו של סגן ראש העיר, רז קינסטליך, על התמודדותו על תפקיד ראש העיר, הפתיעה גם את צור המנוסה. השבוע הוא נשמע בעיקר מאוכזב מההתנהלות של מי שחשב עד לאחרונה לחברו. ל"גל גפן" הוא אומר השבוע: "תשמע, כשבן אדם שבועיים לפני מכריז בסרט משותף על תמיכה בלתי מסויגת בי ומודיע לי חד משמעית בנוכחות הרבה מאוד אנשים, כולל חברי הסיעה שלו, שאני המועמד שלו לראשות העיר, גם כשאתה שומע שמועות מסביב, כשזה נעשה בצורה כל כך ישירה וכל כך ברורה, זה בהחלט מהווה סוג של הפתעה ואפילו אכזבה".

-גם לפוליטיקאי משופשף כמוך?

"אנחנו לא רק פוליטיקאים. רז לכל אורך השנים של ההיכרות שלנו במועצה הקפיד להגיד שהוא חבר, הקפיד להגיד שהוא רוצה ללמוד, אמר בכל במה אפשרית שלעולם לא יתמודד מול דב צור, אז למה הוא התכוון? שרק ברגעים הטובים הוא לא יתמודד מול דב צור? כשאין שום בעיה ברור שהוא יצטרף אליי, זה טבע הרצונות הטבעיים של בני אדם אבל דווקא ברגעים הפחות טובים אתה מצפה מאנשים שיעמדו מאחוריך. אין ספק שהתקופה שעברתי הייתה לא פשוטה, מאתגרת והנה אתה רואה איך אנשים מתנהגים ואתה לומד מזה. בחיים כל הזמן אנחנו לומדים".

-מה דעתך על הטענות של קינסטליך שאתה מנצל את כוחך לרעה בעקבות שלילת שכרו?

"קשה לי עם האופורטוניזם הזה. כשאני החלטתי ללכת ולהתמודד מול מאיר ניצן בקדנציה הראשונה שלי במועצה, פרשתי שנה וחצי לפני הבחירות מתפקידי כסגן והבהרתי על מה אני יוצא. אף אחד לא היה צריך להגיד לי, אני לוקח לך את השכר והעמדתי את עצמי לבחירת הציבור. זה לא המקרה פה. אנחנו ארבעה חודשים לפני בחירות, כאשר שבועיים לפני ההכרזה שלו הוא אומר 'אני איתך, אתה ראש העיר שצריך לעמוד בראשות העיר', מה נתגלה בשבועיים האלו שלא היה ידוע קודם? יש שני פוליטיקאים שעסקו בנושא הצעירים בקואליציה שלי, רז קינסטליך ודורון אוזן והייתה תחרות ביניהם. חלק מהיציאה של אוזן מהקואליציה נבעה מטענה מתמשכת שלו שאני נותן העדפה לרז, שאני חבר טוב יותר של רז והוא גם אמר לי 'בסופו של דבר רז יתקע לך סכין'. הנה, מסתבר שהוא צדק".

-בהנחה שאתה נבחר לקדנציה נוספת, רז יהיה חלק מהקואליציה שלך?

"קודם כל אין הנחה שאני מנצח, אני מנצח ובסיבוב ראשון. לאחר מכן, אני ארכיב את הקואליציה הכי טובה שתשרת את התושבים הכי טוב. גם על רקע השנים האחרונות והאירועים שקרו בהם, זה בהחלט שיקול".

-ממלא מקומך מוטי עג'מי החליט להתמודד ברשימה עצמאית מה דעתך על כך?

"מוטי ואני באמת חברים טובים כמעט שלושים שנה, הולכים בדרך ביחד בכל מיני רחובות וסמטאות, הוא מילא את מקומי בצורה טובה בתקופה שנעדרתי. הוא מעריך ואני חושב אחרת, שכשכל אחד רץ בנפרד התוצאה תהיה טובה יותר לשנינו. הוא תומך בי באופן חד משמעי ואני יכול גם אם לא להסכים, להבין את נקודת המבט שלו. הוא, להבדיל מאחרים, דיבר איתי, הסביר, תיאם וגם בסופו של דבר תומך בי לראשות העיר בצורה ברורה, אז זו סיטואציה שונה לחלוטין. אני מקווה שנמצא את עצמנו משתפים פעולה יחד בקדנציה הבאה".

-היו שמועות על כך שציון כהן עשוי לעזוב אותך ולחבור לרשימה אחרת

"אנחנו כבר בשלבים סופיים של עיבוד השלטים עם ציון כהן ואייל מושיוב, ועוד מעט תראו אותם על מרפסות וגדרות. זה מגוחך, אני וציון מדברים על בסיס יומיומי, הוא עבר בשנים האחרונות אינספור פיתויים ועמד בהם. הוא הוכיח שהקשר בינינו הוא הדוק וחזק, ולכן אני מניח שזה סוג של שמועות שמדי פעם נושבות כאן בעירייה. הוא יהיה במקום השני, כמו שהוא היה בבחירות הקודמות".

-מבחינת הרכב הרשימה צפויים שינויים?

"סביר מאוד להניח שאייל מושיוב יתקדם, מעבר לזה אנחנו נרצה לשלב ברשימה אנשים צעירים ונשים, והיציאה של מוטי מאפשרת את הדבר הזה".

-אתה חושב שקיימת אפשרות שאיתן שלום יתמודד מולך?

"אחרי ההפתעות שקרו לנו, אני לא יכול להגיד שאני פוסל משהו. אני ואיתן מסיימים קדנציה משותפת טובה שנייה, כבר בקדנציה הראשונה הוא יצא לחלק ממנה ואני חושב שהוא לא שבע נחת ממהלך היציאה. אני חושב משיחות שיש לי איתו שהוא לא יעשה את הפעולה הזו, אבל זכותו של כל בן אדם להחליט על המהלכים שלו".

-התגובה שלך מן הסתם תהיה זהה לאופן שבו הגבת להצהרת ההתמודדות של רז?

"בוודאי, הטענה הזו מגוחכת, אם מישהו שהוא סגן שלי מביע אי אמון בי, אני מצפה ממנו בדיוק כמו שאני עשיתי בתקופה של ניצן לשים את המפתחות, לוותר על כל מה שנלווה לזה שאתה יוצא מהמערכת. אחרת זה ממש אופורטוניזם לשמו לצפות שהכל יהיה אותו דבר ולאחוז בקרנות המזבח. יש יד שאפשרה את הסמכויות האלו ואת קבלת התנאים, זו היד של ראש העיר ואני חושב שיש הרבה צביעות בטענה שמישהו שפיטרו, אגב לא פיטרו, אלא רק נשללו הסמכויות והשכר, ואני שמח שכל מיני גורמים במערכת בראשון מבינים את הדבר הזה".

רז קינסטליך מסר בתגובה: "בתור נבחר ציבור אני מחוייב בראש ובראשונה לציבור שבחר בי. תמכתי בדב גם ברגעים הקשים ביותר וגם לפני כן, וזאת על אף חילוקי דעות רבים וקשים בינינו שכמעט הביאו לפרישתי מהקואליציה במהלך השנה האחרונה, עוד לפני החקירה של דב –  דבר שאף פורסם בתקשורת דאז. לפני כשבועיים ולאחר שיחות רבות עם גורמים מסיעתי והן עם תומכים ותושבים רבים, הגעתי למסקנה כי אין לי מנדט ציבורי להמשיך ולתמוך בדב כל עוד רובצת עננה מעל ראשו. אכן, דב ואני היינו חברים לעשייה ולמועצה, אך הציבור ששלח אותי מצפה ממני כי ברגע שיש התנגשות בין מחויבותי לציבור לבין מחויבות אחרת שלי, אני תמיד אשים את רצון וטובת הציבור מעל כל שיקול אחר. פעלתי מול דב בישירות וכנות וברגע שהחלטתי שזה הצעד הציבורי הנכון, לא פעלתי בתככנות מאחורי גבו, אלא, התעקשתי לשוחח איתו פנים מול פנים והודעתי לו על כוונתי. דב ואני מכירים את נתוני האמת ויודעים מה הסיבה האמיתית להתנהגות הקיצונית שלו מרגע שהודעתי לו על החלטתי. ארמוז כי דב הוא איש של מספרים ואדם מחושב מאוד, והוא יודע כי אני היחיד שיכול לנצח אותו וזוהי גם הסיבה שהוא תוקף אותי ולא מתמודדים אחרים".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות