דף הבית / חדשות העיר / הזוכה: אפרים סידון

הזוכה: אפרים סידון

מי ליאור

לשון ראשון: כנס השפה העברית הנערך בשיתוף משרד התרבות והספורט הפך במרוצת השנים למסורת. השנה יציין הכנס 11 שנה להיווסדו ויעמוד בסימן 70 שנה למדינה.
בערבו השני של הכנס יתקיים, זו השנה החמישית, טקס הענקת פרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל, בהנחיית נועם גילאור. הפרס, על סך 36,000 אלף שקלים, ניתן על יצירתיות בשפה העברית והנחלתה לרבדים שונים באוכלוסייה ונועד לבטא הוקרה על יצירה אמנותית הגותית אשר טבעה את חותמה והביאה לידי הנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים וחדשים.
השנה קבעה הוועדה בראשותו של ד"ר רוביק רוזנטל כי פרס ראש עיריית ראשון לציון ליצירתיות בלשון העברית על שם מאיר אריאל לשנת 2018 יוענק ליוצר המוערך, אפרים סידון.
נימוק השופטים לבחירה: "אפרים סידון הפך לאורך שנים של פעילות פורייה ומקיפה לקולה הצלול של הסטירה הישראלית. הוא עמד על ערשן של יצירות סטיריות משפיעות, החל מ"זו ארץ זו", "ניקוי ראש", שבישרה את הופעתה של הסטירה פוליטית, "החרצופים" ועוד. לצד אלה כתב תוכניות סטיריות שעלו על במת התאטרון, וביניהן "חגיגות סיום הרוטציה" ו"שירת העצבים". בכתיבתו חושף סידון את הצד הנלעג של המערכת הפוליטית על כל צדדיה, ומעמיד מראה לא מחמיאה ועם זאת מבדרת לאופייה של החברה הישראלית. תרומתו של סידון לספרות הילדים יוצאת דופן בהיקפה ובאיכותה, והיא זכתה לאהבת דורות צעירים לאורך השנים. לצד ספרי הילדים הרבים, שחלקם עלו על הבמה, תרם סידון את חלקו להנגשת סיפורי התנ"ך בספריו "התנ"ך בחרוזים", שזכו ללבוש טלוויזיוני בטלוויזיה החינוכית. סידון פיצח את יסודות ההומור הגלומים בלשון העברית והוציא אותם מן הכוח אל הפועל במפעל חיים מרשים, שעוד נכונו לו עלילות".

צוות השופטים כלל את ד"ר רוביק רוזנטל (יושב ראש), חוה פנחס כהן, פרופ' תמר סוברן, אמיליו גלעד שנקר ואלי פולק.
הכנס יתקיים ב- 7-10 בפברואר 2018, היכל התרבות, ראשון לציון.

אפרים סידון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות