n
דף הבית / עסקים בכותרות / הפרעות קשב וריכוז ותסמונת טורט

הפרעות קשב וריכוז ותסמונת טורט

המודעות להפרעות ותסמונות שונות מהן סובל אחוז בלתי מבוטל מהילדים והילדות בעולם היא גבוהה כיום יותר מאי פעם בעבר - יותר ויותר ילדים ובני נוער מאובחנים, קיים מידע מקצועי רב ומפורט יותר מאשר בעבר בנוגע לרבות מהתופעות הללו וגם שיטות הטיפול המוצעות הן רבות, מגוונות ומצליחות לסייע יותר מתמיד. בתור הורים, חשוב לפחות להכיר כמה מההפרעות הנפוצות הללו.

 

Depositphotos-add
תמונה: Depositphotos

בעוד ההפרעות והתסמונות מהן סובלים ילדים ובני נוער הן רבות ומגוונות כאמור, נרצה להתמקד כאן לפחות בשתי הפרעות שכאלו שכדאי לכל הורה להיות מודע לאפשרות קיומן – הפרעות קשב וריכוז (ADHD) ותסמונת טורט.

 

מהמגפות הגדולות של ימינו, במיוחד בגילאים צעירים – ADHD (הפרעות קשב וריכוז)

כולנו וודאי נתקלנו לא אחת בשנים האחרונות במושג הכללי יחסית "הפרעות קשב וריכוז", וחשוב לדעת כי קיים סיכוי סטטיסטי בלתי מבוטל כי אדם הקרוב אלינו, ואולי אף ילדינו, סובלים מבעיות שכאלו.

ADHD היא הפרעה נוירו – התפתחותית אותה ניתן למצוא בקרב כמעט עשירית מהילדים ובני הנוער כיום. קיימת כמובן קשת רחבה של הפרעות קשב וריכוז, מסוגים שונים וברמות חומרה שונות. הפרעות אלו מקשות על הסובלים מהן להתרכז וללמוד, להשתלב חברתית באופן תקין, לעמוד בלוחות זמנים ועוד. הפרעות אלו מאופיינות בהתנהגות תזזיתית וחסרת סבלנות במצבים רבים, נטייה להסחות דעת, קושי לעמוד בדרישות השונות של המסגרת החינוכית וכיוצ"ב. מאחר ורבים מהתסמינים הללו מאפיינים במידה מסוימת כמעט את כל הילדים ובני הנוער, אחד השלבים החשובים ביותר בדרך להתמודדות טובה עם ADHD הוא אבחון מקצועי מסודר. בהתאם לאבחון מקצועי ניתן לאפיין את הבעיה בצורה מדויקת יותר, ולהתאים לה טיפול יעיל. קיימים טיפולים רבים להפרעות ADHD שונות, החל מטיפול פסיכולוגי דינמי והדרכת הורים וכלה בטיפול תרופתי. באמצעות אבחון מעמיק ומדויק והתאמה של שיטת הטיפול והמטפל/ת המתאימים, ניתן לשפר משמעותית את המצב ולהחזיר את הילד או בן הנוער למסלול התקדמות תקין אשר ייטיב עימו.

 

מצב שחשוב מאוד להכיר בקיומו – תסמונת טורט

תסמונת טורט היא פחות נפוצה והרבה פחות מוכרת לציבור הרחב מאשר הפרעות קשב וריכוז, אך עדיין מדובר בתסמונת ממנה סובלים לא מעט אנשים, ביניהם גם ילדים ובני נוער, בארץ ובעולם. תסמונת טורט היא הפרעה המאופיינת בהופעה חוזרת ונשנית של "טיקים", דוגמת מצמוץ חזק או תנועות בלתי רצוניות בראש ובפנים אשר חוזרות על עצמן מדי יום, ולאורך זמן מתפשטות גם לאזורים אחרים בגוף דוגמת הידיים והרגליים. במקרים חמורים מתאפיינת תסמונת טורט גם בצעקות בלתי נשלטות, לרוב של קללות וגידופים.

תסמינים שכאלו המופיעים בקרב ילדים יכולים לגרום להורים לכעוס ולהגיב בצורה שרק תחמיר את המצב. הכרה בכך שמדובר בתסמונת ובבעיה רפואית לכל דבר ועניין היא הצעד הראשון בדרך לאבחון מקצועי ולהתאמה של טיפול. קיימים טיפולים יעילים שונים לתסמונת טורט, ביניהם טיפולים תרופתיים וטיפולים פסיכולוגיים – התנהגותיים גם יחד.

 

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות