n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / יהוד : ראיון ראשון עם ספיר סבן

יהוד : ראיון ראשון עם ספיר סבן

ספיר סבן מספרת על השנה המרגשת בחייה בראיון ראשון מאז גמר האקס פאקטור

ספיר סבן
צילום: שי פרנקו

בראיון ראשון מאז גמר האקס פאקטור מספרת סבן על 'השנה המרגשת בחייה' בה היא עברה לגור עם בן זוגה, ההשתתפות בתוכנית "רכבת הרים", התפקיד הראשי במחזמר של בית לסין, עונה לביקורת החדה של אביב גפן ולא שוכחת את הפרגון האדיר שזכתה לו בעיר הולדתה.

אני תופס את ספיר סבן (27) יום לפני השקת הסינגל החדש שלה "שורטת לי ת'לב" ברידינג 3 בנמל ת"א. יומיים לאחר מרתון של הופעות והכנות לבחירת שיר האירווזיון בתוכנית 'אקס פקטור' (אליו הגיעה למקום הרביעי) וההודעה שקבלה שהיא הולכת להחליף את חן אמסלם במחזמר 'לעבור את הקיר' בבית לסין. למרות כל זה היא נשמעת די קולית "אני ממש בטוב" אני מספרת ומוסיפה באותה נשימה "נדמה לי שזאת השנה הכי מרגשת בחיים שלי".

סבן נולדה וגדלה ביהוד "יש לי צילומים שאני שרה שלמה ארצי בגיל שנתיים" היא נזכרת בבית שהיה מושפע מסגנונות שונים "אבא שלי היה שומע מוזיקה בערבית, בטורקית וביוונית, ואמא שלי שמעה את שלום חנוך גלי עטרי ושלמה ארצי” ביסודי היא שרה היכן שהיה אפשר, במקיף ביהוד היא שרה בטקסים של התיכון ואיך לא הייתה חברה בלהקת שיר המקומית לה היא שומרת חסד נעורים כמקום הראשון בו הכירו בכשרונה.

בצבא היא שירתה בחיל חינוך ולאחר מכן היא בכלל התכוונה להגשים את חלומה להיות שימו לב – מהנדסת בניין היא נרשמה ללימודים אך אחד המלהקים בתוכנית 'דה וויס' שהכיר אותה מהצבא הזמין אותה לאודישן והשאר כולנו מכירים "זה מדהים איך שדברים יכולים להשתנות לפתע" היא מהרהרת על הרגע שבו כל נתיב חייה השתנה "את החלק הזה שבי ממלא היום תום" תום שעוסק בנדל"ן הוא החבר של סבן איתו היא יוצאת בחצי השנה האחרונה והיא מאשרת את השמועות האחרונות בדבר התחזקות הקשר ומעבר למגורים משותפים ביפו  "טפו, טפו, חמסה, חמסה" היא אומרת לנו ברמז לכך שאף לא יעשה להן 'עין הרע'.

לפני חמש שנים בתוכנית דה וויס היא צלחה את כל השלבים עד לדו-קרב האחרון בו התמודדה לצד ניצן שייר. היא שרה את השיר "היידה סוילה" של הזמר הטורקי איברהים טטליסס, בסיום הדו-קרב הוכרזה כזוכת העונה הרביעית של התוכנית וזכתה בחוזה הקלטות.

לאחר זכייתה החלה לעבוד על אלבום הבכורה ובשנת 2017 הוציאה את הסינגל הראשון 'לא חוזרת' שזכה למיליוני צפיות ולתגובות מכל העולם – ממאזינים בתורכיה וגם מאיראן.

בתקופת הקורונה היא ישבה בבית ורק חיכתה להזדמנות שהגיעה בדמות השתתפות 'באקס פאקטור' לאירוויזיון "כשהחלו הצילומים הייתי יושבת עם ההורים שלי בבית וצופה בפרקים של התוכנית".

ולגבי הביקורת שהטיח בה אביב גפן נראה שהיא לא מתרגשת יותר מדי "אף אחד לא באמת התרגז על מה שאביב אמר כי על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. אם זאת אני חושב שהיה אפשר לעשות את זה בקצת יותר נועם אבל כולנו יודעים שזה חלק מהמשחק שדורש המדיום הטלויזיוני".

 

ספיר סבן
צילום: שי פרנקו

 

איך את רואה את ההבדל בעינייך בין הריאליטי הראשון שהשתתפת בו לבין הריאליטי האחרון  ?

"היום אני כבר הרבה יותר בוגרת תראה כשהגעתי לדה וויס בכלל לא רציתי להיות זמרת.אני היום מרגישה כל כך  בשלה ויודעת ליצוק את האופי שלי לתוך כל שיר שאני מבצעת. התוכנית הזאת הייותה עבורי גושפנקה לידע שלי. למדתי על עצמי שאם אני רוצה משהו אני יודעת להילחם עליו, למדתי שיש לי 'חוסן פנימי' שאני לא בנאדם שמוותר מהר העונה הזאת הייתה עבורי רכבת הרים משמחת מטלטלת ומלחיצה לעיתים היום אני יודעת להביא את 'ספיר סבן' אחרי שנתיים שישבתי בבית וכל החושים מתערפלים פתאום אתה נזכר במי שאתה.

 

רגע אחד שאת לוקחת מהתוכנית ?

הרגע שבו המדינה רואה אותי שרה באנגלית וקבלתי תגובות אוהבות ומשמחות כי אנשים לא ידעו שאני שרה באנגלית לא ידעו שאני בכלל מסוגלת לזה כי היה להם דימוי על 'התורכייה' כולם פרגנו לי ואמרו לי 'וואו איך שאת שרה באנגלית' אפשר אמנם להתווכח על המבטא אבל בוא לא נולדתי בקליפורניה אלא בתל השומר גדלתי ביהוד זו אנגלית בסיסית של חמש יחידות ואני קוראת גם ספרים באנגלית למשל של רובין שארמה.

בשורה נוספת שסבן התבשרה לאחרונה שהיא נבחרה להחליף את חן סאלם במחזמר 'לעבור את הקיר' כבוד מאוד גדול עבורי להיות חלק מקאסט כל כך מוכשר שם אני אשחק ואשיר כמו שאני עושה במחזמר' זה אני'  בתיאטרון הקאמרי.

 

ומגיע לך עוד מזל טוב על הסינגל החדש ?

זו פעם ראשונה שאני פותחת את זה להופעות לאחר חמש שנים כי חיכינו לרגע הנכון ובאמצע הייתה את הקורונה זה יהיה פשוט נפלא.

"את השיר 'שורטת לי ת'לב' שיר הקלטתי אותו וחיכיתי להוציא אותו ברגע הנכון" זהו למעשה שיר אהבה ששר גבר לאישה ? "כששמעתי אותו לראשונה התחלתי לבכות ולא מעט זמן התחבטתי אם לשיר אותו בגרסה הזו בה אני מבצעת את תפקיד הגבר לא הייתי בטוחה בזה כי זה נשמע לי קצת מוזר ואמרתי טוב אם שמעתי את זה והתרגשתי אז ככה אני רוצה שאנשים ישמעו את זה".

לקראת הגמר של התוכנית התגייסה עיריית יהוד ואנשים מהקהילה תלו מודעות תמיכה ברחבי בקעת אונו "זה כל כך ריגש ושימח אותי שהעיר תמיד אחרי ותמיד מפרגנת וזה בכלל לא מובן מאליו".

 

הסינגל החדש:

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות