n
דף הבית / בקעת אונו / קריית אונו: נחנך בית הכנסת החדש "שירת חיים"

קריית אונו: נחנך בית הכנסת החדש "שירת חיים"

בשבוע שעבר נחנך בית הכנסת החדש "שירת חיים" ע"ש חיים אסרף ז"ל, בשכונת פסגת אונו בקריית אונו. האירוע כלל את סיום כתיבת אותיות ותפילת מנחה באולם הספורט של בית הספר יעקב כהן, המשיך לתהלוכת הכנסת ספרי התורה בשירה ובריקודים

מזוזה
קביעת המזוזה. צילום:דוברות העירייה

האירוע כלל את סיום כתיבת אותיות ותפילת מנחה באולם הספורט של בית הספר יעקב כהן, המשיך לתהלוכת הכנסת ספרי התורה בשירה ובריקודים מהאולם דרך הפארק לכיוון בית הכנסת, כשטקס החנוכה התקיים בספורטק העירוני, וכלל ברכות מאת ישראל גל, ראש העיר, הרב רצון ערוסי, רב העיר, הרב יעקב נמן, רב בית הכנסת ונציג ממשפחת אסרף, דוד אסרף, אחיו של המנוח.

 

האירוע שהתחיל אחר הצהריים הגיע לסיומו בשעת לילה עם הכנסת ספרי התורה לבית הכנסת החדש, קביעת מזוזה, תפילה ערבית וסעודת מצווה חגיגית לכבודה של התורה.
ישראל גל, ראש העיר קריית אונו: "סיפורו של בית הכנסת הוא סיפור על השראה וסובלנות, והוא מייצג בעיניי את הקהילה הנהדרת שיש כאן בעיר שלנו, ואיך הקשבה ושיתוף פעולה יוצרים שלם הגדול מסך חלקיו.

הכול החל בתושבים מפסגת אונו שרצו מקום לקיים תפילות ליד הבית, ולשם כך ביקשו את עזרתי ואת עזרתו של נפתלי כהן, סגני דאז. הבקשה עוררה חששות והתנגדות בקרב חלק מתושבי השכונה, שלא היו מעוניינים לשלב תפילות בשטחה.

בשלב הראשון הצלחנו להקצות מקום המשמש במהלך השבוע לחוגים ובסופי שבוע שימש את המתפללים. כך עברו שבע שנים של בניית אמון והפחתת החששות. קושי נוסף היה תהליך הבנייה מעל לגני הילדים ומועדון השחמט, עד שהגענו לרגע הזה, בו נחנך בית כנסת בשכונה חילונית בסמוך למרכול ולבית קפה הפתוחים בשבת, כי ככה זה אצלנו, כולם חיים ביחד, איש איש באמונתו יחיה.

 

בית כנסת שפוקדים אותו חילוניים, מסורתיים ודתיים שמגיעים לתפילה, לעלייה לתורה ולאירועים נוספים. אני מאחל לכולנו להמשיך לחיות בשלום ובנחת ולהיפתח לדעות אחרות, ובעיקר להתייחס בכבוד לכל אדם באשר הוא. תודה לשותפיי בהנהלת העיר על הובלת התהליך המורכב בנחישות. תודה להורי ילדי וילדות הגנים ומועדון השחמט על הסובלנות שהפגינו במהלך הבנייה, תודה לנציגי ועד בית הכנסת ולרב יעקב נמן על החזון ועל הדבקות במטרה שהובילו לבניית בית הכנסת. תודה לכם תושבים נהדרים על ההבנה ועל התהליך המשותף שעברנו כולנו."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות