n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: אירועי יום השואה: ההצגה "גטו", מפגשי זיכרון בסלון וטקסים בבתי הספר

אור יהודה: אירועי יום השואה: ההצגה "גטו", מפגשי זיכרון בסלון וטקסים בבתי הספר

באירוע המרכזי בערב יום השואה הועלתה ההצגה של התיאטרון העברי. במרכז מורשת יהדות לוב התקיים אירוע זיכרון בסלון. שורדי השואה שרה בן גיאת ויוסף זינגר פגשו בני נוער והביאו את סיפורם המרגש. ליאת שוחט, ראש העיר: "כבני דור ההמשך, אנו מחויבים להביא את סיפורם של שורדי השואה ולהמשיך לתעד"

הצגה גטו 2
צילום: סטודיו ישראל

העיר אור יהודה הרכינה את ראשה והתייחדה עם זכר ששת המיליונים היהודים שנספו בשואה באירוע מרכזי שהתקיים השבוע בהיכל התרבות במעמד ראש העיר, ליאת שוחט, רב העיר, הרב ציון כהן, סגני ראש העיר, שלמה זלמן סיונוב, עופר בוזי ואלירן אליה. במרכזו של האירוע הועלתה ההצגה "גטו" של התיאטרון העברי המספרת על התיאטרון שהוקם בגטו וילנה ומציג את חייהם של שחקני קבוצת התיאטרון ומאמציהם לשמור על צלם אנוש למרות תנאי הזמן והמקום.

הצגה גטו
צילום: סטודיו ישראל

 

עוד קודם להצגה, רב העיר, הרב ציון כהן, וסגן ומ"מ ראש העיר, שלמה זלמן סיונוב, נשאו דברים. להקות המחול אלגרו ואנסמבל הופיעו בקטע אמנותי יחד עם חניכי המוסיקה מהמשכן. אמיתי ששר הקריא את "אל מלא רחמים". בסיום ההצגה, בני הנוער ממועדון המטרו וחניכי בני עקיבא קיימו מעגלי שיח עם השחקנים.

עוד באותו ערב התקיים אירוע זיכרון בסלון במרכז מורשת יהדות לוב בהשתתפות ראש העיר, ליאת שוחט, שציינה: "בשנים האחרונות סיפורה של שואת יהודי לוב מתחילה להישמע ולהיחשף במלוא עוצמתה. אנו, כבני דור ההמשך, מחויבים להביא את סיפורם, להקשיב לעדויות שנותרו, ללמוד ובעיקר ללמד את הילדים והנכדים שלנו, לתעד ובעיקר לצעוק חזק – לא עוד". במהלך האירוע התקיימה הרצאתו של יוסף ג'אן, נכד ונין למשפחות רבנים בלוב שהרצה על אמונתם של יהודי לוב בתקופת מלחמת העולם השנייה.

 

במקביל, במקומות רבים בעיר השתתפו בני הנוער של אור יהודה יחד עם הקהל הרחב באירועי "זיכרון בסלון". מועצת הנוער בשיתוף המחלקה לאזרח הוותיק באגף שח"ק קיימו ערב זיכרון ברחבת מחלקת הנוער שבו התארח יוסף זינגר, שורד שואה מרומניה, שהביא את סיפורו המרגש ואף הציג לבני הנוער תעודות מקוריות ממחנה העבודה שאביו עבד בו ברומניה. יוסף שיתף את סיפורו עם 80 משתתפים שהגיעו לאירוע, ביניהם בני הנוער מהתנועות והארגונים ומרכזי הנוער, אימהות למען עומריקי, כפר הסטודנטים איילים ותושבי העיר. לאחר העדות התקיימו מעגלי שיח בנושא גזענות ושנאת חינם.

 

מוקדם יותר השבוע תחום המנהיגות במחלקת הנוער ב"נפגשים" יחד עם המחלקה לאזרח הוותיק באגף שח"ק קיימו מפגש מרגש עם שרה בן גיאת, שורדת שואה שהגיעה בשני האחרון ל"קפה נערה" לספר את סיפורה לנערות.

 

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיימו הטקסים בכל מוסדות החינוך בעיר. בנוסף, התקיים טקס בהובלת אגף שח"ק בבניין העירייה לטובת עובדי העירייה בו הוקראו קטעי קריאה מרגשים. ענבר קדם, תושבת העיר ותלמידת המשכן למוסיקה ולמחול, שרה באירוע.

 

באור יהודה מתגוררים כיום עשרות שורדות ושורדי שואה. המחלקה לטיפול באזרחים ותיקים באגף שח"ק יחד עם גופים נוספים ועמותות הפועלות בעיר עוטפים אותם כשהטיפול בהם נמצא בסדר עדיפות עליון. גם דור ההמשך באור יהודה בו התברכה העיר, ילדים ובני נוער, מתחנכים במוסדות החינוך בעיר על ברכי הסיפורים והתיעוד מאותם ימים אפלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות