n
דף הבית / בקעת אונו / התפרסמו נתוני זכאות לבגרות, קריית אונו מרשימה בהשגים

התפרסמו נתוני זכאות לבגרות, קריית אונו מרשימה בהשגים

מבין הרשויות הבינוניות והגדולות במחוז ת"א: קרית אונו בין המובילות עם שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יח"ל מתמטיקה, חמש יח"ל אנגלית ותעודת בגרות מצטיינת

Screenshot 2022-11-09 190147
נתוני הזכאות לפי ערים.

רשת ערי מצוינות, ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א, פרסמה השבוע את דוח המצוינות השנתי שלה, הבוחן את שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה בשנת הלימודים תשפ"א. הדוח מציג את נתוניהן של כל הרשויות המקומיות עבורן נרשמו נתונים, 256 בסך הכל.

מהדוח עולה כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה הוא 16.6%. זו שנה השלישית ברציפות שישנה עליה. על אף שזו היתה שנה שמערכת החינוך עדין התמודדה עם הקורונה, נרשמה עליה מהנתון של שנת תש"פ – 15.6%.

הדוח מחלק את הרשויות המקומיות לארבע קטגוריות, בהתאם למגמת השינוי בין השנים תשפ"א לתש"פ: רשויות נוסקות (כאלה שנרשמה בהן עליה של מעל ל-20% בשנה האחרונה); רשויות משתפרות (כאלה שנרשמה בהן עליה של עד 20% בשנה האחרונה); רשויות מאטות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של עד 20% בשנה האחרונה) ורשויות נחלשות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של מעל ל- 20% בשנה האחרונה).

השנה הדוח כלל, מלבד הפרק המתייחס למתמטיקה, שני פרקים נוספים: שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות באנגלית. ושיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת, המתייחסת לבגרות הכוללת חמש יח"ל אנגלית, לפחות ארבע יח"ל במתמטיקה, אשר ממוצע הציונים בה הוא לפחות 90 והיא כוללת הצטיינות בתוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית.

 

Screenshot 2022-11-09 190147
נתוני הזכאות לפי ערים.

מתמטיקה
הרשויות הבינוניות והגדולות (מעל 40,000 תושבים) במחוז ת"א עם השיעור הגבוה ביותר של זכאים עם חמש יח"ל מתמטיקה הן רמת השרון עם 46.7%, קרית אונו עם 40.2%, הרצליה עם 36.9%, גבעתיים עם 35.2%, רמת גן עם 30.7%, חולון עם 20.9%, תל אביב יפו עם 20%, פתח תקוה עם 18.5%, נתניה עם 17.9%, בת ים עם 16.6%, בני ברק עם 1.7%.

ניתוח הרשויות ביחס לשנה קודמת: האם הציגו עליה או ירידה?
כל הרשויות הבינוניות והגדולות במחוז ת"א הציגו עליה בנתונים ביחס לשנה הקודמת. הרשויות הבינוניות והגדולות במחוז ת"א שהתבלטו בעליה ביחס לשנה שעברה בשיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה הן גבעתיים עם עליה של 36.4%, הרצליה עם עליה של 23%, רמת השרון עם עליה של 17.6% ותל אביב יפו עם עליה של 16.3% ביחס לשנה הקודמת.

אנגלית
הרשויות הבינוניות והגדולות במחוז ת"א עם שיעור התלמידים הגבוה ביותר הזכאים לתעודת בגרות בחמש יחידות אנגלית כוללות את קרית אונו עם 89%, רמת השרון עם 88.6%, גבעתיים עם 84.4%, רמת גן עם 73.9%, הרצליה עם 73.5%, תל אביב עם 58%, פתח תקוה עם 51.6%, חולון עם 49%, בת ים עם 48%, נתניה עם 45.6% ובני ברק עם 4.6% בלבד.

ניתוח הרשויות הבינוניות והגדולות ביחס לשנה הקודמת ממקמת את נתניה עם עליה של 9.6%, בני ברק עם עליה של 7% וגבעתיים עם עליה של 6.8% ביחס לשנה קודמת. רמת גן עם ירידה של 4.5% ביחס לשנה קודמת.

בגרות מצטיינת
כאמור הדוח השנה כולל גם את שיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת, המוגדרת כבגרות הכוללת חמש יח"ל אנגלית, לפחות ארבע יח"ל במתמטיקה, אשר ממוצע הציונים בה הוא לפחות 90 והיא כוללת הצטיינות בתוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית.

מבין הרשויות הבינוניות והגדולות בצפון הארץ, אלו עם האחוז הגבוה ביותר בשיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת הן: רמת השרון עם 48.6%, קרית אונו עם 39.7%, גבעתיים עם 35%, הרצליה עם 32.8%, רמת גן עם 31%, פתח תקוה עם 16.8%, תל אביב עם 14.7%, חולון עם 12.5%, נתניה עם 9.5%, בת ים עם 7.5% ובני ברק עם 2%.

 

כל הרשויות הבינוניות והגדולות במחוז ת"א הציגו עליה בנתונים ביחס לשנה הקודמת. הרשויות הבינוניות והגדולות במחוז ת"א שהתבלטו בעליה ביחס לשנה שעברה בשיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת הן תל אביב יפו עם עליה של 96%, רמת גן עם עליה של 52.7%, חולון עם עליה של 50.6%, קרית אונו עם עליה של 43.3% והרצליה עם עליה של 40.2% ביחס לשנה הקודמת.

 

סיון לנדמן, מנהלת רשת ערי מצוינות הוסיפה: "אנחנו מברכים את משרד הפנים על פתיחת התקן. זוהי ללא ספק פעולה המבטאת את החשיבות שהמשרד רואה בקידום מצוינות ברשויות מקומיות. רשת ערי מצוינות מכשירה מנהלי מצוינות רשותיים מזה חמישה מחזורים וערוכה לתת את ההכשרה המקצועית לכל בעלי התפקיד החדשים. אנחנו מאמינים שלהוצאה לפועל של המהלך תהיה השפעה משמעותית על מספר התלמידים המצטיינים במערכת החינוך".

החודש, מעל 20 נציגי רשויות מקומיות חתמו על אמנת רשת ערי מצוינות. החתימה נעשתה בכנס רשת ערי מצוינות ועיריית חולון שהתקיים היום בתיאטרון חולון. בין הרשויות: חולון, בית שמש, שפרעם, אשקלון, באר שבע, חדרה, ירוחם, בית שאן, טמרה, אילת, מעלה אדומים, נתניה, עפולה, אום אל פחם, דלית אל כרמל ועוד.

האמנה היא יוזמה של רשת ערי מצוינות וכתוב בה: "אנו, הרשויות החברות ברשת ערי המצוינות, מבקשות לשים את עידוד המצוינות החל מגני הילדים ועד לסיום התיכון בראש סדר העדיפויות לשנים לבוא, ולהקצות לנושא את המשאבים הנדרשים. רשת ערי מצוינות תהווה תשתית ומוקד לפעילות משותפת וחילופי ידע, לכל רשות מקומית, אשר הציבה יעדי מצוינות או הוכיחה מחויבות להקמת תשתית להשגת יעדי מצוינות בחינוך. אנו, נציגי הרשויות החברות ברשת ערי המצוינות, מתוך תפיסתנו והכרתנו בחשיבות הנושא, מצהירים בזאת כי נפעל בשיתוף פעולה לקידום מצוינות בעירנו, ונייצר מערך קדימויות ופעולות בנות קיימא בסוגיות הנוגעות לקידום מצוינות לרבות מינוי מנהל מצוינות רשותי כמתואר בתקן התפקיד באתר משרד הפנים, אשר יוביל ויתכלל את כל מערך המצוינות העירוני ויפעל להרחיב את מעגל המצוינות והפעילות בין כל המהלכים והשותפים הפועלים לקידום מצוינות ברשות.", כך לשון האמנה.

הלינק למפת המצוינות של כלל הרשויות:

https://viewer.mapme.com/israel-math-cities/about

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות