n
דף הבית / בקעת אונו / גני תקווה: פיילוט ראשון מסוגו לעידוד מיחזור בהשתתפות כ-250 בתי אב

גני תקווה: פיילוט ראשון מסוגו לעידוד מיחזור בהשתתפות כ-250 בתי אב

לראשונה בישראל: גני תקווה ותאגיד תמיר יוצאים בפיילוט ראשון מסוגו לעידוד מיחזור בו ישתתפו כ-250 בתי אב. ליזי דלריצ'ה ראש מועצת גני תקווה: "זו דוגמה לאופן בו הקהילה לוקחת אחריות חברתית וסביבתית, ומאמצת ערכים של שמירה על איכות הסביבה למען הדורות הבאים".

 

20221222_180214(0)-01
תמונה: חלוקת פחי מיחזור ביתיים. צילום: דוברות מועצת גני תקווה

מועצה מקומית גני תקווה בשיתוף התאגיד למחזור אריזות בישראל, יוצאים בפיילוט במסגרתו יחולקו כ-250 פחי מיחזור ביתיים לתושבים שבחרו להשתתף במיזם ומתגוררים בבניינים רבי קומות. מטרת הפיילוט לעודד הפרדת פסולת בעזרת פח נוסף שיחולק לתושבים לאיסוף בנפרד של פסולת האריזות אשר ניתנת למחזור. במסגרת הפיילוט יימדד היקף המיחזור על ידי תאגיד תמיר בבתים המשתתפים בפיילוט, לבחינת שינוי הרגלי המיחזור של התושבים שבחרו לקחת חלק במיזם חיוני זה.

 

תושב בישראל מייצר בממוצע ביום כ-2 קילו פסולת, וכ-60% מנפח הפסולת הביתית מורכבת מאריזות שעל ידי הפרדתה לפח הכתום נמנע את הטמנתה בקרקע ונצמצם את הנזק לסביבה. מועצת גני תקווה פועלת באופן תמידי וכדרך חיים לשמירה על איכות הסביבה, תוך חינוך דור העתיד למודעות סביבתית, מיחזור וקיימות.

 

גני תקווה הינו יישוב בפיתוח מואץ אשר קלט בעשור האחרון למעלה מ-8,000 תושבים חדשים, אך לצד גידול האוכלוסייה, ניכרת מגמת ירידה בכמות הפסולת המוטמנת בחירייה בהיקף של כ-15%. נתון זה הוא תולדה של רשות המקדמת ומעודדת את תושביה למחזר בכל העת, לצד קיום פעילות של תושבות ותושבים אשר מפגינים אחריות סביבתית.

 

ליזי דלריצ'ה, ראש מועצת גני תקווה:

"גני תקווה חרטה על דגלה לקדם יוזמות רבות להתמודדות עם משבר האקלים ושמירה על איכות הסביבה, בניהם החלפת פנסי הרחוב לתאורת לד, התקנות של לוחות סולריים על גגות מבני הציבור, מיזמים המעודדים תחבורה שיתופית וחשמלית ועוד. הפיילוט הראשוני עם תאגיד תמיר הוא דוגמה לאופן בו הקהילה לוקחת אחריות חברתית וסביבתית, ומאמצת ערכים של שמירה על איכות הסביבה למען הדורות הבאים. מדובר במיזם רשותי, אשר מנגיש משאבים ומעניק הסברה, שבתקווה תוביל לשינוי הרגלי הצריכה של התושבות והתושבים בהקשרי מיחזור אריזות. נמשיך לקדם יוזמות מסוג זה ולחנך לחשיבה ירוקה, זה מתחיל בפעולה קטנה בבית, אך משפיע באופן ישיר על כדור הארץ שלנו״.

 

רני איידלר מנכ"ל תמיר:

"אני מודה לראשת המועצה ולצוות על שנענו ליוזמה לקיים את הפיילוט החשוב בקרב תושבי גני תקווה. מטרת הפיילוט לבחון האם  מתן פח נוסף הביתה למשפחות יניע ויגרום לעוד משפחות  להפריד את פסולת האריזות ולהשליכה לפח הכתום. התושבים הם שמניעים את תהליכי המחזור, ובזכות שיתוף הפעולה נצליח לצמצם את ההטמנה ולהעביר עוד ועוד אריזות למחזור בישראל".

בתמונה, חלוקת פחי המיחזור הביתיים
קרדיט: דוברות מועצת גני תקווה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ערכת TAKE IT WITH U של טלי אשכנזי. צלם אורי גרון

כל אחת צריכה קיט קטן של טלי אשכנזי

תפריט נגישות