דף הבית / חדשות העיר / פרופ' עדה יונת ארחה את תלמידי "נווה עו"ז"

פרופ' עדה יונת ארחה את תלמידי "נווה עו"ז"

מי ליאור

כלת פרס נובל לכימיה, פרופ' עדה יונת, התרגשה לא פחות מהתלמידים במפגש המיוחד שיזמה עימם, בעקבות תצלום שהגיע לידיה של אחת מהעבודות המוצגות בתערוכת התלמידים בבית הספר, "בעקבות שבעים למדינה". מדובר בעבודת הפיסול של טל וינשריק (12) אשר בחרה לפסל את דמותה של הפרופסור, כשזו בולטת מתוך נעל, בתשובה  לשאלה "בתוך נעליו  של מי תרצה להיכנס?"

בשיח שניהלה במפגש עם 150 תלמידי שכבות ד'-ו' בפקולטה לכימיה במכון ויצמן למדע, היא דיברה על המחקר שהווה פריצת דרך לחקר וגילוי תרומתו של הריבוזום לייצור החלבונים בתא, שזיכה אותה בפרס נובל בכימיה היוקרתי ביותר בעולם. במהלך המפגש סיפרה על המוטיבציה והחלום שלא הרפו ממנה עוד בצעירותה ואמרה כי על אף שהתייתמה מאביה בגיל צעיר מאד וסייעה לאמה בכלכלת הבית באמצעות שיעורים פרטיים שלימדה, לא חדלה לחתור הלאה אל הצעד הבא, מתוך הסקרנות והרצון העז ללמוד ולחקור כדי להגיע לתוצאות מרחיקות לכת בעתיד. פרופ' יונת: "אם אתם שואלים אותי איזו עצה להשיא לכם כדי להגיע להצלחה, אומר אל תשאלו את חוות דעתו של איש, לכו בעקבות המטרות והיעדים שאתם מציבים לעצמכם ודבקו בהם".

התלמידים שנכבשו בקסמה שאלו שאלות שאחת מהן כיצד הצליחה לתמרן בין ההשקעה המרובה במחקר לבין המחויבות לבני המשפחה. פרופ' יונת השיבה בפשטות כי היא מתמסרת לכל מה שהיא עושה, כך בעבודה וכך בבית והוסיפה כי נכדתה נוהגת מדי שנה להכתירה כסבתא הטובה ביותר.

מנהלת בית הספר, דורית קראדי: "עדה יונת אישה מרשימה ומעוררת השראה, חמה ולבבית. היא הטיבה לשתף את התלמידים והוריהם בחוויות האישיות והמקצועיות, בגובה העיניים ,במינון הנכון, ובדרך מרתקת במיוחד".

צילום: באדיבות בית הספר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות