n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: לחזור ללימודים בזהירות

חולון: לחזור ללימודים בזהירות

על פי נתוני עמותת אור ירוק, 48 תלמידים נפגעו בתאונות בחודשי הלימוד בשנה שעברה

ילדים בית ספר כביש מעבר חצייה תלמידים צילום עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

החופש הגדול כבר לקראת סופו ובעוד שבוע תחל שנת הלימודים. ילדים ובני נוער רבים ישובו ב-1 בספטמבר אל ספסל הלימודים וכך גם הסכנה של היפגעות בתאונות דרכים בדרך אל בית הספר ובחזרה ממנו.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת הלימודים הקודמת, תשפ"א (חודשים ספטמבר 2020-יוני 2021) נפגעו 2,554 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים, עליה לעומת מספר הנפגעים שקדמה לה (2,488) וזאת על אף שני סגרים שהתקיימו במהלכה והורידו משמעותית את מספר ימי הלימודים הפיזיים בבתי הספר. מבין הנפגעים בשנת הלימודים הקודמת (תשפ"א), 35 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים.

בחולון – 48 ילדים ובני נוער (5-19) נפגעו בשנת הלימודים תשפ"א בתאונות דרכים, שבעה נפצעו קשה.

העמותה מצרפת מספר טיפים להורים להגעה וחזרה בטוחה מבית הספר:

  • ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם.
  • ילד שהולך לבד לבית הספר: חשוב לתרגל אתו הליכה במסלול הבטוח ביותר, ולנסות לצמצם חציית כבישים ככל האפשר.
  • ללמד חציה נכונה: להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
  • כללי רכיבה בטוחה: במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש לוודא כי הוא רוכב אך ורק עם קסדה מתאימה למידתו ורכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
  • בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות ובמושב מתאים במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.

על מנת לסייע בהגברת הבטיחות בקרב הילדים ולצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות דרכים, הקימה עמותת "אור ירוק" מרכז הדרכה דיגיטלי ובו זמינים לאנשי החינוך ולכלל הגולשים מגוון של מערכי הדרכה המותאמים לטווחי גיל שונים ולקהילות שונות.

במרכז ניתן למצוא הדרכות בתחומי הבטיחות בדרכים המציעות מערכי שיעור ולומדות אינטראקטיביות המסייעות הן לגורמים המחנכים והן לאדם הפרטי לרכוש ולהרחיב ידע בתחומי הבטיחות בדרכים.

בין השאר מציע מרכז הידע וההדרכה של עמותת אור ירוק תכנים המלמדים ילדים בגיל הגן את כללי החציה הבטוחה והישמרות מפני סכנות הדרך, ילדים בגילאי בית ספר יסודי יוכלו ללמוד כיצד לבחור מקום למשחק בטוח ורכיבה בטוחה על אופניים וכן תכנים הרלוונטיים לנהגים צעירים, לחיילים, לאזרחים ותיקים ולאוכלוסיות נוספות. מרכז ההדרכה חינמי וזמין לכל משתמש. הפרטים המלאים באתר "אור ירוק" באינטרנט.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רגע לפני שמתחילה עוד שנת הלימודים מוטלת על הרשויות המקומיות משימה מצילת חיים – לשפר את תשתיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וכלל מוסדות החינוך.

חשוב ביותר לצבוע את מעברי החציה ליד בית הספר ולהתקין פסי האטה כדי לצמצם את הסכנה של ילדים להיפגע בתאונות דרכים. הרשויות חייבות לוודא שהדרך אל בית הספר בטוחה עבור הילדים וסביבת בית הספר מהווה עבורם אזור סטרילי כך שגם אם ילד יתפרץ לכביש מהירות נסיעת כלי הרכב תהיה כזאת שתאפשר לנהג לעצור בזמן ולמנוע את הפגיעה בילד.

צביעת מעברי החציה, התקנת פסי האטה, יצירת מפרץ הורדה בטוח וסילוק מפגעי בטיחות מהדרך הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות למנוע את הנפגע הבא ולהציל חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות