n
דף הבית / בת ים / צרכנות בת ים / איך נשמור על תפריט בריא בחיי היום יום שלנו

איך נשמור על תפריט בריא בחיי היום יום שלנו

המזון הוא הדלק של הגוף. את המשפט הזה יודע כל אחד, אבל למרבה הצער רבים וטובים אינם מבינים את המשמעות שלו

תפריט בריא
צילום: FREEPIK

התהליך המואץ של המודרניזציה גרם לאבדן הקשר הברור בין הטבע לתזונה. נוסף על כך, כמות גדולה מדיי של מזונות סינתטיים נמצאים כיום בשוק. המזונות הללו עתירי סוכר או מלח, או חומרים אחרים שמבחינת הגוף יש להם השפעה מזיקה, לא פחות מאשר לסוכרים. דוגמה טובה לכך היא מוצרים העשויים מקמח לבן, שמבחינת האפקט שלו הוא דומה מאד לסוכר. האתגר שהעידן המודרני מצי בפנינו הוא, לפיכך, שמירה על תפריט בריא בחיי היום יום. מה הקשר בין אופי התזונה של אדם לבין בעיות שעלולות להתפתח בגוף? איך בונים תפריט איכותי ובריא שיסייע לשמור על בריאות הגוף לאורך זמן? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך המאמר.

אופי התזונה ובעיות פיזיולוגיות

כאמור, התזונה היא הדלק של הגוף. לכן, כמו שאף בעל רכב לא יעלה בדעתו למלאן את מיכל הדלק ברכב שלו בדלק באוקטן שונה מזה שאותו הוא צורך בדרך כלל, כך גם אסור לאדם להזין את הגוף שלו במזונות שעלולים רק להזיק. עבור חולי סכרת, למשל, מזונות עתירי סוכר הם רעל, לא פחות. הנזק של המזונות הללו בטווח הקצר הוא עייפות כרונית וכבדות. בטווח הארוך הנזק שלהם עצום ועלול להגיע עד כדי היווצרות נמק בגפיים, שעלול להביא לקטיעה שלהם. בנוסף, חולה סכרת שאיננו שומר על תזונה נכונה עלול, במקרים מסוימים, ללקות בעיוורון. על פי אותו היגיון, תזונה עתירת כולסטרול איננה רצויה למי שסובל מבעיות לב. שמירה על תזונה נכונה ומאוזנת לאורך זמן, מוביל לרוב לבריאות ברמה גבוהה ולעמידות רבה יותר בפני וירוסים שונים המגיעים מעת לעת למקומותינו.

איך בונים תפריט איכותי ובריא

בניית תפריט בריא מחייבת ידע מקצועי רב. במקביל, אם התפריט נבנה על ידי דיאטן מקצועי הוא מחייב את הדיאטן ללמוד את המטופל שלו ולהכיר את כלל המרכיבים הפיזיולוגיים והבעיות הרפואיות שלו. בניית תפריט בריא היא אינדיבידואלית וצריכה להתייחס ליתרונות ולחסרונות של המטופל. ההתייחסות צריכה לקחת בחשבון את אורח החיים של המטופל ואת העובדה שהוא עושה פעילות גופנית או לא, מה האינטנסיביות של הפעילות הזאת ומתי היא מתבצעת. בהתאם לנתונים הללו אפשר להתחיל לבנות תפריט. בנוסף, אם למטופל יש מחלות רקע כגון סכרת, או רגישות יתר לחומרים מסוימים כגון לקטוז, יש צרך לקחת את הרגישויות הללו בחשבון. רק בשלב הבא יש צורך להתייחס לסוגי המזון האהובים על המטופל ועל מידת היכולת שלו לנהל אורחי חיים בריא. ככל שהמחויבות של המטופל לבריאות שלו גבוהה יותר וככל שהוא מסוגל להימנע מצריכת מזונות בעייתיים, כך קל יותר לעמוד בתפריט וליישם אותו. מעוניינים לדעת עוד? אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת והנציגים שלנו יחזרו אליכם בהקדם. הם יסייעו לכם לבנות תפריט בריא שיסייע בשמירה על בריאות לאורך זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות