דף הבית / חדשות העיר / "סרוגים" – החזית הדתית המאוחדת

"סרוגים" – החזית הדתית המאוחדת

רונן דמארי

החלטתו של חבר המועצה אוהד אוזן הפתיעה רבים: בזירה הפוליטית היו משוכנעים כי אוזן ינסה להתמודד על ראשות סניף הבית היהודי בעיר ולהוביל את רשימתו בבחירות שיתקיימו בחודש אוקטובר, אולם מאחר שלא התפקד למפלגה בזמן, האפשרות הזו נמנעה ממנו. אם לא יחול שינוי יוצא דופן, חברת המועצה מיכל קלדרון היא זו שתוביל את רשימת הבית היהודי.
אוזן מסר השבוע ל"גל גפן": "בשבועות האחרונים הקמתי תנועה שנקראת 'סרוגים', שמטרתה לתת מענה לכל נושאי הדת והחינוך באופן שוויוני יותר מהנעשה כיום. ישנם בתי כנסת רבים שלא משתתפים בתמורות שאגפי העירייה התורניים מעניקים, הן מחוסר ידע והן מחוסר תקציבים.
בכוונתי לעודד חזרה של בני משפחות דתיות שעזבו את העיר לערים סמוכות, על ידי חיזוק החינוך הממלכתי דתי בעיר ובעיקר לאחד כוחות כדי לממש את הכוח של הציבור הדתי שמפוזר ומפורד בין מפלגות שאינן משרתות את האינטרסים שלהם נטו. אני אהיה להם לפה.
תנועת 'סרוגים' שמקבלת תמיכה מגבאי בתי כנסת ורבים מאוד מאנשי החינוך הממ"די בעיר, חוברת לאיחוד היסטורי בעיר תחת שם חדש שיכלול בתוכו את הציבור החרדי בראשות המשנה לראש העיר הרב אריה כהן, יו"ר ש"ס בעיר, נציגות בכירה של מוסדות חינוך חב"ד ונציגות של קהילת ברסלב בראשות הרב שלום ארוש, שתופסת תאוצה ומבססת את מעמדה בצדק בעיר. לחזית הדתית המאוחדת יש תמיכה רחבה של רבנים רבים וראשי קהילות בתי הכנסת בעיר.
חשוב לציין כי לאחר הבחירות, פרט לכוח שנצבור בזכות האיחוד, כל נציג ציבור ידאג באופן אוטונומי לקהל בוחריו הבסיסי ובכך הציבור הדתי לאומי ודאי ימשיך לקבל ייצוג במועצת העיר הבאה".

-כיצד אתה מתייחס לכך שבסופו של דבר לא תוביל את רשימת הבית היהודי בבחירות הקרובות?
"לא אוביל את הבית היהודי בבחירות הקרובות בגלל עניין טכני, למרות רצון גדול של הציבור הדתי בעיר ובפרט של בכירי הבית היהודי בעיר וברמת המפלגה הארצית, דברים שלא נאמרו בחדרי חדרים אלא באופן פומבי וגלוי.
זה לא סוד שאני חלק מהציבור הדתי לאומי בראשון ומסייע רבות במשך שנים לקידום האג'נדות שלנו בנושאי חינוך דתי ומסורת בקהילה, כך אעשה גם בבחירות הקרובות כחבר מועצה בקדנציה הבאה. אני בטוח כי הציבור הדתי והמסורתי בעיר יבוא ויתמוך בי גם בפלטפורמה החדשה, ויש תמיכה גדולה ב"ה שאני רואה בשטח יום יום. יחד עם זאת, אני מאחל גם למיכל הצלחה כמועמדת הבית היהודי וחשוב שבהמשך נשתף פעולה למען המטרות של הציבור הדתי. בהזדמנות זו, אבהיר שעד לסיום הקדנציה, אני פועל בשיתוף פעולה מלא עם איתן שלום, סגן ראש העיר ויפעת מאירוביץ – יפת ונמשיך לעבוד יחד למען ציבור בוחרינו. בסיום הקדנציה בישיבת ההזדהות, אזדהה עימם ואמשיך את דרכי הפוליטית למען הציבור בחזית הדתית המאוחדת".

הרב אריה כהן מסר בתגובה: "הרב אריה כהן יו"ר ש"ס, פועל מאחורי הקלעים זה מספר חודשים להקמת חזית דתית מאוחדת של גורמים מובילים בציבור הדתי תורני חרדי בעיר, שהוא יעמוד בראשה. לעת עתה מסתמן הקמת חזית דתית בראשות הרב כהן, שבה יהיו שותפים ש"ס, הסרוגים בראשות אוהד אוזן חבר מועצת העיר, מוסדות חינוך חב"ד וחסידות ברסלב: יש התקדמות במו"מ עם קהילות נוספות בשכונות המערב והמזרח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות