n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: פיילוט זיהוי צואת כלבים לפי DNA יוצא לדרך

ראשון לציון: פיילוט זיהוי צואת כלבים לפי DNA יוצא לדרך

עיריית ראשון לציון עולה שלב במאבק נגד צואת כלבים, ותחל בפיילוט שבמסגרתו יהיה ניתן לאתר את בעלי הכלב לפי בדיקת DNA של הצואה. הפיילוט יתחיל בשתי שכונות בעיר - נווה ים ורמב"ם, שבהן יש מספר גדול של כלבים. בעלי הכלבים שיצטרפו למאגר ה-DNA יזכו לבדיקת זיהוי מוטציה ובדיקה לקביעת פרופיל גנטי ללא כל עלות

פיילוט צואת כלבים צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

כחלק ממהפכת הניקיון, יצאה העירייה באמצעות החברה לביטחון וסדר ציבורי במהלך חדשני של יצירת מאגר DNA לכלבים אשר בעזרתו יהיה ניתן לזהות את בעל הכלב לפי דגימת צואה. הפיילוט ויצירת המאגר יבוצע על ידי חברה פרטית שזכתה במכרז שאותו ניהלה החברה לביטחון ולסדר ציבורי.

במסגרת הפיילוט תילקח דגימת DNA של כל הכלבים בעיר, כך שלבסוף ייווצר מאגר של כל 18 אלף הכלבים המוחזקים ברישיון. עם הצירוף למאגר תוענק לכל כלב בדיקה לקביעת הפרופיל הגנטי המספקת בחינה האם לכלב יש מחלות גנטיות, ובדיקה לזיהוי מוטציה בגן 1MDR הקשורה לתופעות לוואי כתוצאה מהטיפול הנהוג להגנה מפני תולעת הפארק, או הגנה מפני מזיקים באמצעות תרופות שונות. שתי הבדיקות יינתנו לבעלי הכלבים בחינם.

בעיריית ראשון לציון עומד הקנס בגין עבירה זו על 730 שקל – הסכום המקסימלי האפשרי. יחד עם זאת, קשה מאוד לתפוס בזמן אמת את מבצע העבירה, ורף ההוכחה קשה אף יותר.

רק בשנת 2022 התקבלו במוקד העירוני כ-2,700 תלונות על צואת כלבים ברחבי העיר ובוצעו 713 סיורים מתוגברים כדי להילחם בתופעה. כמו כן, בחברה לביטחון ולסדר ציבורי התקבלו 2,709 תלונות על צואת כלבים, בוצעו 1,568 סיורים מתוגברים, בנוסף ל-110 סיורים ופעולות יזומות של החברה, וחולקו 2,703 דוחות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: ״בחודשים האחרונים הובלנו מהלך חדשני של יצירת מאגר DNA לכלבים, במטרה למגר את תופעת מפגע צואת הכלבים כדי שהולכי הרגל יוכלו לנוע ברחבי העיר ללא חשש. לצערנו, מדובר בתופעה שכיחה ואנו רוצים למנוע אותה עד כמה שניתן. בשלב הראשון, נצא לפיילוט בשכונות רמב"ם ונווה ים, ונפעל במקביל על מנת שכמה שיותר בעלי כלבים יצטרפו למאגר".

סגן ראש העירייה, מחזיק תיק הביטחון – מקסים בביצקי: ״ברצוני להודות לראש העירייה רז קינסטליך שתמך בהצעתי, כאשר רבים לא האמינו שהמיזם יצא לפועל. צואת הכלבים שלא נאספת ונשארת ברחובות העיר מהווה מטרד ופוגעת באיכות החיים שלנו. אני קורא לכל בעלי הכלבים בעיר להגיע לווטרינריה העירונית או לווטרינריים הפרטיים, ולעזור לנו להפוך את העיר לנקייה יותר״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. אני קורא את הכתבה וצוחק עם עצמי , איך בעל כלב שיודע שכלבו עושה את הצרכים שלו בחוץ ישתתף בדבר הזה זה כאילו מסגיר את עצמו לא ?

  2. הנתונים לא מדוייקים.
    אני מרים צואה של כלבים אחרים בסביבת הצרכים של הכלב שלי.
    הכלבים משאירים רעלים ברחובות.
    פשוט להרים את הצואה שלך כלבכם.
    הזמן שזה לוקח להרים את זה זה הזמן שהשכן שלך מאחר לעבודה כי הוא דרך על קקי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות