n
דף הבית / עסקים בכותרות / אימון כושר ודיאטה – מדוע חשוב לשלב בין השניים?

אימון כושר ודיאטה – מדוע חשוב לשלב בין השניים?

הנחת היסוד של הרבה מאוד אנשים, כפי שציינו, היא אם רוצים לשמור על כושר ולרדת במשקל, צריך לעשות ספורט או לצמצם תפריט יומי

אימון
צילום: freepik

ישנן שתי הנחות שאנשים נוטים לחשוב לגבי ירידה במשקל ולפעול על פיהן. הראשונה, אם הם יעשו הרבה אימוני כושר מסוגים שונים, אז הם ירדו במשקל. השנייה היא, אם הם יפסיקו לאכול דברים מסוימים, אז זה יספיק בשביל לרדת במשקל.

שתי ההנחות האלה מוטעות. זה לא מספיק רק לעשות כושר או לצמצם את התפריט היומיומי בשביל לרדת במשקל. צריך לשלב בין השניים וחשוב לעשות את זה בחוכמה. לעשות כושר בלי הבחנה או לצמצם תפריט יומי באופן לא מבוקר, לא יעזור, לא בשביל להיכנס לכושר, לא בשביל לרדת במשקל וכמובן שלא בשביל שניהם ביחד.

לשמחתנו, היום יש לא מעט מידע מקצועי זמין וכלים איכותיים שיכולים לעזור בשני הדברים. כל מי שרוצה לשמור על כושר, לבנות מסת שריר או לחטב את הגוף שלו, יכול למצוא את הדרכים לעשות זאת. בין אם זה באמצעות מתקני כושר ביתיים, בין אם זה באמצעות מתקנים ציבוריים, או באמצעות מנוי לחדר כושר. בכל עיר אפשר למצוא חדר כושר פרטי או כזה ששייך לרשת מסוימת. אם נניח מחפשים חדר כושר בנתניה או בכל עיר אחרת, לא נתקשה למצוא אחד ויותר.

גם בכל הקשור לדיאטות, הרי שהיום יש הרבה מאוד מידע זמין בנושא, בין אם זה בספרים, מגזינים, מאמרים באינטרנט, מחקרים ועוד. כמו כן, אפשר לפנות אל דיאטנית (באופן פרטי או דרך הקופה) ולעבוד איתה באופן ספציפי על בניית תפריט מתאים.

מדוע חשוב לעשות את זה בצורה מבוקרת?

הנחת היסוד של הרבה מאוד אנשים, כפי שציינו, היא אם רוצים לשמור על כושר ולרדת במשקל, צריך לעשות ספורט או לצמצם תפריט יומי. אך בשביל שזה יצליח, יש לדאוג ששני הדברים יתבצעו בצורה מבוקרת, חכמה ומותאמת למשתנים ספציפיים, כל אחד על פי הגיל, מבנה הגוף, והיכולות שלו.

למשל, זה לא מספיק לעשות כושר בשביל לרדת במשקל, מאחר ויש פעילויות שאינן שורפות קלוריות, ולכן הן גם יכולות לשנות את משקל הגוף. ישנן פעילויות, נניח הליכה או אפילו ריצה, ששריפת הקלוריות בהן היא לא גבוהה. מעבר לזה הפעילות חייבת להתבצע באופן מבוקר ומדורג. גם אם רוצים לרדת במשקל, אי אפשר לקפוץ מיד לתוכנית אימונים עמוסה. חייבים לעשות את זה בצורה הדרגתית. ובהתאם לכך, גם צריך לבנות את התפריט היומי.

כאמור, זה לא מספיק רק לשנות את התפריט היומי בשביל לרדת במשקל ויש לכך כמה סיבות:

  1. כשמשנים תפריט, צריך להתייחס לכל מרכיב ומרכיב, לראות האם הוא באמת משפיע באופן מהותי על המשקל או לא.
  2. צריך להתייחס לא רק למרכיבים שונים בתפריט אלא לחומרים שמקבלים מהם. הגוף זקוק לחלבונים, פחמימות, ירקות ואפילו שומן. אם מוותרים על אחד מהם, זה אולי יביא לירידה מסוימת במשקל, אך עלול לגרום לנזק בריאותי לאורך זמן.
  3. צמצום תפריט, או דיאטה בפני עצמה, איננה הופכת שומן לשריר. לשם כך, יש צורך לבצע פעילות גופנית במקביל.

הקשר בין פעילות גופנית לדיאטה

על מנת לרדת במשקל כאמור, יש צורך לבצע פעילות גופנית במקביל לשינוי בתפריט. אך חשוב לעשות את זה בצורה נכונה, על מנת שהגוף יקבל אנרגיה בשביל לבצע את הפעילות (פחמימות) וכן יוכל לשקם את עצמו בין פעילות לפעילות (חלבונים). בנוסף, יש לספק לו ברזל, מגנזיום, סידן וחומרים אחרים שיעזרו לו לבנות ולשמור על השרירים, עצמות, גידים ורקמות.

השילוב בין השניים הוא הכרחי, גם בשביל ליהנות מאפשרות לעשות כושר ברמה גבוהה, וגם בשביל לרדת במשקל בצורה נכונה, מבוקרת ועל פי התוכניות.

אם אתם מחפשים חדרי כושר בנתניה או בכל מקום אחר בארץ, וכן דיאטניות שיעזרו לכם לבנות תוכנית דיאטה, זה הזמן לפנות לאתר תגובות, לקבל מידע ולקרוא המלצות וחוות דעת של גולשים.

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות