n
דף הבית / זוגיות ויחסים / ״חברות חזקה היא הבסיס הטוב ביותר לזוגיות ארוכה ומאושרת״: הטיפים לזוגיות מנצחת

״חברות חזקה היא הבסיס הטוב ביותר לזוגיות ארוכה ומאושרת״: הטיפים לזוגיות מנצחת

לא משנה באיזה שלב אתם בחיים – כולנו רוצים שתהיה לנו זוגיות מאושרת ובריאה. כל מערכת יחסים, תומכת ואוהבת ככל שתהא, נדרשת למשברים מעת לעת ודווקא רגעי המשבר, הם הזדמנות להעצים ולחזק את הקשר. אספתי עבורכם, מניסיון אישי של עבודה עם זוגות, עשרה טיפים פשוטים שאם תקפידו עליהם, הזוגיות שלכם תצלח כל משבר.

מאת: רותם עמית

Couple in love
קרדיט: freepik

1. הקפידו על כבוד הדדי

כבוד הדדי הוא המפתח לכל מערכת יחסים זוגית. הקפידו לפנות אחד לשני בשפה מכובדת, לכבד את הזמן האישי ואת המרחב האישי של בני הזוג שלכם. הימנעו מלדבר לא יפה אחד על השני באוזני אנשים אחרים, תעמדו בהבטחות שלכם אחד כלפי השני והיזהרו בכבודם של בני הזוג שלכם כפי שהיתם רוצים שיזהרו בכבודכם.

מומלץ להגדיר יחד כללים ברורים שישמשו אתכם גם במסגרת ריב שמתלהט, כמו: נושאים שלעולם לא ישמשו כנגד בן/בת הזוג, שידוע שהם נקודה רגישה, הימנעות מהתייחסות לא מחמיאה לבני משפחה ודיבור על פרידה או גירושין.

2. נהלו תקשורת נעימה ומקרבת

תקשורת נכונה היא אחד הדברים החשובים ביותר במערכות היחסים בחיינו. הימנעו משפה לא יפה, התרסה, זלזול או הקטנה של בני הזוג. ותרו על ביקורתיות או שיפוטיות כלפי הצד השני, משום שהם יוצרים ריחוק וכעס ואינם מקדמים. זכרו שכעס שלכם מבטא לרוב צורך שלכם שלא קיבל מענה. ולכן נסו לדבר על עצמכם ולא על בני הזוג שלכם. כאשר משהו מפריע לכם – הביעו את הצרכים והרגשות שלכם מבלי לבוא בטענות או דרישות.מומלץ לשתף את הצד השני במה אתם מרגישים או צריכים, במקום להטיח בו מה הוא אינו עושה לשביעות רצונכם.

3. שתפו במה שעובר עליכם

תהיו החברים הכי טובים אחד של השני. דברו אחד עם השני על מה שעובר עליכם, תתייעצו אחד עם השני ותתעניינו במה שעובר על הצד השני במהלך היום. ככל שתשתפו ותדעו מה עובר אחד על השני, ככל שתהיה יותר "זרימה הדדית של מידע" – כך החברות שלכם תלך ותתחזק וגם תימנעו מראש ויכוחים שנובעים מחוסר בתקשורת.

מומלץ לשתף אחד את השני במה שעובר עליכם במהלך היום, ובמה שאתם מרגישים – בדיוק כפי שהייתם משתפים חבר או חברה קרובים, ולא רק בענייני "בירוקרטיה" של ניהול הבית.

4. הקפידו על זמן איכות קבוע

זמן איכות אחד עם השני הוא קריטי לשמירה על זוגיות מאושרת, במיוחד נוכח העיסוקים הרבים והעבודות התובעניות שלנו, קל וחומר אצל הורים לילדים צעירים שמצריכים המון זמן ואנרגיה. תקבעו לכם מראש זמן שבועי שבו תהיו אחד עם השני לבד. הקפידו שהזמן הזה יהיה ללא הסחות דעת מיותרות, בדגש על טלפונים.

רק בשביל לסבר את האוזן: זה לא צריך להיות משהו מורכב או יקר – אפילו כוס קפה במרפסת בסוף היום או הליכה משותפת פעם בשבוע, העיקר שזה יהיה הזמן שלכם.

מומלץ לקבוע מראש את הזמן, ואפילו להכניס את זה ליומן, כדי לוודא שזה אכן יקרה.

5. תהנו אחד עם השני

השגרה היום יומית שוחקת את הזוגיות, ולעיתים היא גורמת לנו להרגיש כאילו אנחנו מנהלים יחד עסק או שאנחנו רק שותפים לדירה. חשוב לשמור על תחושת הכיף הזוגי, לדעת לצחוק, להפתיע, לרגש ולהנות ביחד, גם מהדברים הקטנים. תזכרו תמיד שבחרתם להיות יחד כי היה לכם כיף ונעים אחד עם השני – תשמרו על הכיף שגרם לכם להתאחד, תוך שחזור פעילויות הדדיות מהנות או הפתעה "ספונטנית" שתעלה חיוך לבן הזוג.

מומלץ להיזכר מה אתם נהנים לעשות יחד ולהכניס את זה ללו"ז שלכם. זה יכול להיות בישול, צפיה בסדרה או סרט, חוג שמעניין אתכם או כל פעילות שאתם נהנים ממנה ולא, כל אחד בפלאפון שלו לא נחשב 😊

6. פרגנו אחד לשני

כולנו אוהבים להיות במקום שבו רואים אותנו בעיניים טובות, מעריכים ומפרגנים לנו. פירגון משדר לצד השני שאנחנו מאמינים בהם ומוקירים להם תודה על מה שהם עושים. מילת פירגון קטנה שנאמרת בזמן הנכון, או מילה המבטאת הערכת תודה, שווה הרבה יותר ממחוות גדולות. כשאתם רואים את האחר בעיניים טובות ומביאים את זה לידי ביטוי – האחר רואה אתכם באותה צורה וכולם מרווחים מזה.

מומלץ להשתמש במילים טובות אחד כלפי השני, להחמיא אחד לשני ולא לראות מחוות כלפינו כדבר מובן מאליו.

7. תהיו כנים אחד עם השני

אחד הדברים שמעידים על חוסנה של זוגיות היא היכולת של בני הזוג לסמוך אחד על השני ולהיות אמיתיים בנוכחותם. כנות דורשת מאיתנו להיות מסוגלים לדבר אחד עם השני על הכל. פגיעה באמון היא לא רק בגידה (במובן הפיזי), דווקא פגיעה רגשית יכולה להיות עמוקה אפילו יותר ולייצר נזק אמיתי למערכת היחסים. הימנעו מפגיעה באמון שנותן בכם הצד השני, שכן היכולת להתאושש ממנה קטנה ואתם עלולים להפסיד את היקר לכם מכל.

מומלץ לדבר אחד עם השני בכנות, להימנע משמירת סודות, וממשחקים מיותרים.

8. שמרו על האינטימיות

אינטימיות פיזית הופכת טובה יותר ככל שהמרחב הרגשי נעים יותר. תייצרו לעצמכם מרחב זוגי שנעים להיות בו. דברו אחד עם השני על מה שעושה לכם טוב, תסתכלו אחד לשני בעיניים, אל תוותרו על נשיקת בוקר טוב ולילה טוב, על מגע, חיבוק, או שילוב ידיים. תהיו קשובים אחד לצרכים של השני וחפשו את המקום שבו שניכם מרגישים בו נוח ונכון.

מומלץ לשתף אחד את השני כל הזמן במה נעים לנו ומה לא. קחו בחשבון שדברים והעדפות משתנים עם הזמן והגיל. גם פה, מילת המפתח היא תקשורת.

9. תמנעו מהתחשבנות

זוגיות טובה היא כזו שלא מנהלים בה פנקסנות. התחשבנות בלתי נגמרת של מי עשה מה ומתי, עשויה להביא את בני הזוג לתחושות תסכול ומרמור. במקום לחפש "שוויון סימטרי" (אני עשיתי היום – אז את/ה עושה מחר), חפשו את ההדדיות במערכת היחסים, וזכרו שיש תקופות מסוימות שבהן אתם תהיו אלו שנותנים יותר ותקופות שבהן תקבלו יותר.

מומלץ לבסס חלוקת מטלות מסוימת כדי לייצר שקיפות או וודאות, אבל באותה מידה חשוב שהיא תהיה גמישה ושתתעדכן נוכח השינויים הזוגיים והמשפחתיים. תזכרו שהחיים הם מרתון (אקסטרה ארוך) וברוב המקרים, להוציא את הפח או לעשות כלים – לא שווה את העצבים שלכם.

10. תשקיעו בעצמכם

אתם אומנם זוג, אבל כל אחד מכם הוא עולם שלם בפני עצמו. אל תיעלמו בתוך הזוגיות שלכם. חשוב להמשיך ולהשקיע בעצמכם כל הזמן. תכירו את עצמכם, טפלו בעצמכם, תאהבו את עצמכם ואפשרו לעצמכם לגדול אחד לצד השני. קל ונעים יותר לאהוב אנשים שאוהבים את עצמם.

מומלץ לשמור על תחביב שאתם אוהבים, על חברים שעושים לכם טוב ועל זמן אישי שלכם ואל תחששו לגלות תחומי עניין חדשים.

לסיכום, אל תראו במערכת היחסים שלכם דבר מובן מאליו. תשקיעו בה כפי שהייתם משקיעים בכל דבר חשוב אחר בחייכם. אל תניחו ש"דברים פשוט יסתדרו", אל תתעלמו מבעיות (גם אם לכאורה "קטנות") ותבחרו בבני הזוג שלכם בכל יום מחדש. תזכרו שאתם שותפים ובוודאי שאינכם אויבים. פנייה לייעוץ כזוג (או כפרט) היא דרך חיובית לשחרר לחץ מצטבר, לטפל בסוגיות שעומדות על הפרק (לעיתים אף מתחת לפני השטח) ולשפר את איכות החיים המשותפים שלכם לטווח הרחוק.

 

רותם עמית | יח"צ
רותם עמית | קרדיט: נעמה הלל מלמד

רותם עמית הינה עו"ד, יועצת זוגית, מאמנת אישית למערכות יחסים ומנחת קבוצות. מעבירה סדנאות, הרצאות ומעגלי נשים בתחומי זוגיות, העצמה והתפתחות אישית ותקשורת בינאישית.

ליצירת קשר: 050-6217368 או דרך האתר www.rotem-amit.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות