דף הבית / חדשות העיר ראשי / בין עפולה לראשון לציון

בין עפולה לראשון לציון

רונן דמארי

 

הפנייה בנושא התקבלה בלשכתו של קינסטליך בעקבות פרסומים על "כנס גדולי ישראל בראשון לציון", במעמד נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום הכהן, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הרב זמיר כהן והרב יצחק פנגר בתואנה של הדרת נשים. האירוע שאורגן על ידי סגן ראש העיר, הרב אריה כהן, עסק בנושא השבת ומעלתה והתקיים בהפרדה בין גברים לנשים כמקובל באירועים כגון אלו.

אלא שכאמור, שדולת הנשים שפנתה לראש העיר סברה כי מדובר ב'הדרה' וביקשה את התערבותו בנושא. במקביל פנה לראש העיר הח"כ הטרי של סיעת ש"ס משה ארבל בבקשה לאפשר את קיום האירוע כמתוכנן וצירף סימוכין משפטיים לכך שביטול האירוע אינו חוקי.

לאחר ששקל את הנושא החליט כאמור קינסטליך לאפשר את קיום האירוע במתכונתו הנוכחית, קרי בהפרדה מלאה בין נשים לגברים.

נושא ההפרדה המגדרית עלה השבוע לכותרות, כאשר בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל ביום ראשון את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, שבפארק העירוני שלה מתוכנן להתקיים בשבוע הבא מופע מוזיקלי בהפרדה מגדרית. בית המשפט אסר על קיום המופע בהפרדה, הורה לסדרני העירייה למנוע ולסכל כל ניסיון לבצע אותה ואמר כי יש לערב את משטרת ישראל במידת הצורך.

 

 

"עירייה פלורליסטית"

במכתב שהעביר לחבר הכנסת ארבל נימק ראש העיר את החלטתו כך: "ראשית, חשוב לי לציין כי עיריית ראשון לציון הינה עירייה פלורליסטית המכילה ומכבדת את כל הקהלים והמגזרים החיים בה זה לצד זה שנים רבות, תוך שמירה על כבוד הדדי ראוי להערכה ומתוך הבנה של הצרכים הסביבתיים והחברתיים של כל פרט וקבוצה. כחלק מכך, גם את קהילת הציבור הדתי, החרדי ושומרי המסורת בעירנו. כחברה פלורליסטית ושוויונית אנחנו מחויבים לדאוג גם למיעוט ולזכויותיו, ולהיענות לבקשותיו הלגיטימיות לקיים אירועים וחיי תרבות ורוח בהתאם לאורח חייו. כאמור כך נהגנו עד היום בהצלחה, וכך נמשיך לעשות ולא נחסוך מאמץ לרווחת תושבי עירנו".

על האירוע המדובר כתב ראש העיר לחבר הכנסת: "הנושא שהובא לפתחי הינו קיום אירוע תרבות, בו ימסרו הרצאות ושיעורי תורה בנושא שבת קודש, כאשר במודעה שהתפרסמה אודות האירוע נכתב כי לאירוע מוזמן באופן מפורש כלל הציבור. הן הדתי (על כל גווניו) והן החילוני. בנסיבות אלה סברתי שאכן יש לתקן את נוסח המודעה וכך אכן הוריתי לעשות, מתוך ידיעה שעל פי החוק, אם באי האירוע יהיו חפצים בהפרדה ויישבו בנפרד מתוך הסכמת פנימית וללא כפייה ניתן יהיה לבצע זאת. כך שברור לכל, שלא נעלמה מעיניי חשיבות האירוע ודבר קיומו במרכז תורני קהילתי מעגלים, עם תכנים תורניים, שיועברו ע"י רבנים חשובים ומכובדים, כבוד נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן, כבוד הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, והרב זמיר כהן ראש ארגון הידברות".

עוד נאמר במכתבו של ראש העיר: "בנוגע להיבט החוקי, על פי אמות המידה המשפטיות, הן אלו שנקבעו בחוק והן אלו שעוגנו בפסיקה, ניתן ללמוד שהנושא מורכב, בעל צדדים רבים, ותלוי נסיבות. במסגרת כך, אין להסיק מהוראתי הנ"ל אשר ניתנה במקרה ספציפי זה ובהתייחס לנוסח המודעה שהוצג לפני, ובלוח זמנים קצר מועד, כהוראה גורפת או הנחייה כללית. הנני מחויב לשמירת הסטטוס קוו בעיר ולשמירה על זכויותיהם של כל הציבוריים בעיר. על כן, במידה ותהיינה פניות נוספות בנושאים דומים יבחן כל מקרה לגופו על פי הוראת הדין ובאופן ענייני".

 

רז קינסטליך. צילום גיא קרן
רז קינסטליך. צילום גיא קרן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות