n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / ״אני מתקשרת לבעלי ואומרת לו לבוא מיד״

״אני מתקשרת לבעלי ואומרת לו לבוא מיד״

הלוחם יצא במיוחד מהמילואים בזמן ללידת בתו: "תמיד אומרים לילדים שכשהם יגדלו כבר לא יצטרכו לשרת בצבא, עכשיו זה ברור שבמדינת ישראל זה לא יכול לקרות"

WhatsApp Image 2023-10-18 at 15.15.26

סרן במיל׳ מתנאל פיין, בן 33 מרחובות משרת בפלוגת פתן 460, והוקפץ למילואים ביחידה כבר ביום שבת, השבעה באוקטובר. מריה פיין זולטרבסקי, אישתו, נשארה בבית בחודש תשיעי עם הבן הבכור. מריה מספרת: "בשבת בבוקר היינו כמעט שלוש שעות בממ"ד, ומהר הבנו שזה רק עניין של זמן עד שמתן יקבל צו 8. מתן הוא קצין לוחם, ורק חיכה לרגע שיקראו לו, למרות שאני התחננתי ובכיתי שישאר כי אני אמורה ללדת. אבל מתן הוא מתן, והוא כמו תמיד מיד קופץ ונוסע".

בשבוע מאז פרוץ המלחמה, מריה נשארה בבית עם הבן הבכור, והוריה וחמיה עוטפים אותה כדי שלא תשאר לבד. ביום שני אחרי בדיקה במרפאה, היא הופנתה למיון במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, שם נקבע לה תור דחוף לניתוח קיסרי: "הודיעו לי שתוך שלוש שעות אני כבר בחדר ניתוח ללידה, אני מתקשרת למתן ואומרת לו לבוא מיד. ד"ר גל כהן המדהימה שפגשה אותי במיון בקפלן הבינה את הקושי שלי ומאוד עזרה. זו הלידה השניה שלי בקפלן ואני מאוד ממליצה ללדת כאן".

מתן, שהכין את המפקדים והחיילים שלו לאפשרות שאישתו תלד, קיבל מיד אישור ללוות אותה בלידה. "ברגע שהבנו שהוא חוזר במיוחד, עשינו את כל המאמצים שהניתוח יתקיים בזמן", מספרת אילהאם שלהאבנה, מנהלת הסיעוד בחדר הניתוח במרכז הרפואי קפלן.

מתן מספר: "היינו מוכנים לזה שייתכן והיא תהיה לבד בלידה, אבל אני שמח שעוד התאפשר לי לצאת הביתה. למרות הרצון להיות פה, יש לי חיילים שמחכים לי, ואני חייב לחזור לשם כדי להיות במוכנות מלאה לרגע האמת". מריה, עוד מנסה לשכנע אותו להישאר איתה ועם הילדים עוד קצת זמן, אבל מתן נראה נחוש לחזור.

מריה מסכמת:"זה קשה ללדת ככה, תחושה של חרדות קיומיות. תמיד אומרים לילדים שלנו שכשהם יגדלו, הם כבר לא יצטרכו לשרת בצבא, עכשיו זה ברור שזה לא יכול לקרות במדינת ישראל".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות