דף הבית / חדשות העיר משני / הם לא מוותרים

הם לא מוותרים

רונן דמארי

 

דורון אוזן המכהן כיו"ר ועדת ביקורת הבהיר ל"גל גפן": "אין דין אחד לעירייה ודין אחר לתושב בכל הקשור להליכי תכנון ובנייה".

בערר שהוגש על ידי עו"ד שלומי סהר, מתבקשת הוועדה להתלות את היתר הבניה שניתן על ידי הוועדה המקומית "בשל חוסר החוקיות המשוועת שנפל בהחלטתה של רשות הרישוי ולאור העובדה שהיתר הבניה ניתן על ידי רשות הרישוי עוד בטרם הושלמו כל התנאים שנדרשו על ידי רשות הרישוי כתנאי לקבלתו ולאחר שהיתר הבניה ניתן בחריגה בוטה העולה לכדי סטייה ניכרת מתקן החניה המחייב".

בנימוקים המשפטיים המופיעים בעתירה נאמר בין היתר: "רשות הרישוי לא הייתה מוסמכת לקבל את החלטתה התכנונית, עת הפעילה שיקול דעת שלא לה ומעבר לסמכותה, לאשר את המבוקש בבקשה להיתר, בשעה שהבקשה להיתר חורגת מהמשטר התכנוני שחל על המקרקעין, כך שלא ניתן היה להתיר את הבקשה להיתר גם באמצעות הרכבה התכנוני של הוועדה המקומית. רשות הרישוי חרגה מסמכויותיה, עת התירה את המבוקש בבקשה להיתר באצטלה של בקשה להיתר התואמת את המשטר התכנוני שחל על המקרקעין, בשעה שהמבוקש בבקשה להיתר מהווה סטייה ניכרת כהגדרתה בתקנות התכנון והבניה".

עוד נאמר בערר: "בניגוד לחובתה של הוועדה המקומית לקלוט בקשה להיתר בהתאם למנגנון הקבוע והמחייב בתקנות רישוי בניה 2016, קמה הוועדה המקומית והחליטה לעשות דין לעצמה ולקלוט את הבקשה להיתר באמצעות טופס מידע להיתר לפי סעיף 119 א לחוק התכנון והבניה, ובתוך כך פסחה על חובתה לקבלת תיק מידע להיתר כמתחייב בחלק ב' שבתקנות רישוי בניה. לא יעלה על הדעת שהוועדה המקומית תקדם את בקשותיה להיתרי הבניה ותיצור לעצמה "קיצורי דרך" בניגוד למנגנון שנקבע בתקנות רישוי בניה ולא יעלה על הדעת שהוועדה המקומית תקבל מעמד של "מעל החוק", כך שאת אשר דורשת מתושביה ופרנסיה בעת הגשת בקשות להיתרי בניה אינה מקיימת בעצמה".

מאירוביץ יפת ואוזן, מסרו השבוע ל"גל גפן": "הגשנו את הערר ע"י עו"ד שלומי סהר בשם המאבק של הורי בית ספר ניצנים ותושבים ברחוב ויניק. לצערנו, נאלצנו לפנות לועדת הערר במחוז מרכז, בשל העובדה שהחלטת העירייה הייתה להתעלם מהערר שלנו, למרות שגם חברי הקואליציה איתן שלום ומיכל קלדרון הצטרפו אלינו בדרישה לדון מחדש בבקשה להיתר. בניגוד למה שקרה כל השנים, שכל ערעור נידון שוב. כאן העירייה בחרה להמשיך בהליך. חקרנו וגילינו לא מעט כשלים תכנוניים בהליך. אין במהלך הזה של העירייה כל היגיון וכל זאת, על מנת להוריד 2 ילדים בכל גן. זה תהליך חשוב להוריד את מספר הילדים בגן אבל בשם התהליך- לפגוע בילדי בית ספר ניצנים ובכל תושבי רחוב ויניק, לאשר גנים המהווים שינוי משמעותי בסביבה של בית ספר ויניק עם פוטנציאל גדול של בעיות תנועה ובטיחות בועדת רישוי שבה אין חברי מועצה פרט ליו"ר – זה כבר לא הגיוני!\  כל זאת, ללא בדיקת תחבורה וכפי שנראה מהנתונים מבלי שבתכנית יש אחוזי בנייה, תכנית בינוי מפורטת וללא הקצאת חניות כדי שהורי גני הילדים יוכלו להוריד את הילדים לגן. העירייה עומדת להוציא כ- 2 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים בשביל מבנים יבילים, כאשר לעירייה יש כבר ניסיון רע מאוד עם מבנים יבילים, שהתפוררו לפני כמה שנים. אנחנו לא מתכוונים לוותר וחבל שקולם של התושבים וההיגיון לא נשמע כאן. לעירייה יש עדיין זמן לחזור בה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון נדרשת לתת מענה לכל ילדי העיר באופן המיטבי ביותר. לכן נפתחים בשנה הבאה, ברחבי העיר, עשרות גנים חדשים, ביניהם גני ילדים שישרת את ילדי השכונה. התקיימו מספר פגישות עם התושבים בהשתתפות מנכ"ל וסמנכ"ל עירייה, הן בבניין העירייה והן בשטח, הוסבר כי נבחנו כל החלופות. נבהיר כי הבקשה להיתר להצבת שני המבנים אושרה בהליך תקין, העומד בדרישות החוק. מדובר בבקשה תואמת תכנית לבנייה של מבני ציבור בשטח עירוני. נציין עוד כי במסגרת נכונות העירייה להבטיח את זרימת התנועה ובטיחות הילדים, תוסיף העירייה מפרץ חנייה נשק וסע וכן תפתח כניסה אחורית נוספת וייסלל שביל המוליך אליה".

דורון אוזן
דורון אוזן. צילום: יח"צ
יפעת מאירוביץ. צילום: יח"צ

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. איזה הפתעה, יש תמיד אנשים שלא מוכנים להפנים שהם הפסידו בבחירות ומוכנים לעשות את הכל בכדי לחבל במעשיו של הנבחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות