דף הבית / חדשות העיר משני / הלחמנייה עם הנקניקייה- בחוץ

הלחמנייה עם הנקניקייה- בחוץ

מי ליאור

בשנת הלימודים הקרובה תפתחנה קפיטריות במקיפים בעיר ותתווספנה מכונות מזון ושתייה. עד עתה פעלו קפיטריות רק בחלק מהמקיפים עם פיקוח חלקי. עתה יצאה העירייה למכרז מקיף ומפוקח ובמקביל הוביל מנהל שפ"ע הקמת קפיטריות חדשות בשישה מקיפים.
מטרת היציאה למכרז הייתה להבטיח מתן שירותי מזנון איכותיים לבתי הספר על ידי רשתות של בתי אוכל שזהו תחום מומחיותן. העירייה שמה דגש על הערכים התזונתיים והבריאותיים של המזון שיימכר בקפיטריות על מנת לשמור על בריאות התלמידים ולמנוע השמנה ומחלות הנגרמות ממזונות עתירי סוכר, מטוגנים ושומנים. כך למשל ברשימה המפורטת והמדוקדקת של המזונות המותרים למכירה, ואשר הורכבה בשיתוף עם תזונאית,  ניתן למצוא סלטים, כריכים או לחמניות מקמח מלא, דגני בוקר המכילים סיבים תזונתיים, תפוחי אדמה מאודים או מבושלים. אפילו הסמבוסק שיתאפשר לספק למכור יחויב להיות אפוי, דל שומן ומקמח מלא. במכרז פורסמה רשימת בסיסית של מוצרים שימכרו במזנון, ישנה האפשרות להרחיב את רשימת המוצרים בתאום עם מנהל בית הספר, אגף רישוי עסקים ובהתאם לחוזר מנכ"ל נוסיף גם כי אחד התנאים במכרז הינו כשרות.
דגש נוסף שהעירייה פירטה לגביו הוא רמת המחירים של המוצרים שימכרו בקפיטריה. בקבוק מים מינרלים 500 מ"ל יעלה 3 ₪ בלבד, יוגורט ללא סוכר יעלה 4.5 ₪, סלט 15 ₪ וכריכים עשרה שקלים בלבד.
במקומות בהם לא תפעל קפיטריה, תוצבנה מכונות שתייה ומזון, כאמור בכפוף לאותם דגשים ותנאים של ערכים תזונתיים ורמות מחיר. המכונות וסביבתן תהיינה נקיות מכל פרסומת מסחרית ועל הספק לוודא כי הסימון התזונתי והאנרגטי יהיה גלוי ונגיש לרוכשים לפני הרכישה.
כמובן שהודגש במכרז אילו מזונות אסורים למכירה, ביניהם מזונות מטוגנים ועשירים בשומן כמו צ'יפס, בורקס, מלאווח, נקניקיות ועוד. גם באשר לשתייה, קיים אסור למכור שתייה מתוקה ומשקאות אנרגיה. בנוסף, בתי ספר בהם יפתחו הקפיטריות יקבלו ריהוט חדיש המותאם לשימוש בקפיטריות, שולחנות חדישים וכסאות צבעוניים שיתרמו לאווירה נעימה וססגונית בקפיטריה.

מנכ"ל העירייה, חיים גליק, מוסיף כי עריכת המכרז וההקפדה על פרטים אלו הן בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך וחלק מתהליך חינוכי בריאותי לקיום אורח חיים בריא. "בריאותם וחינוכם של ילדי העיר נמצאים בצמרת סדרי העדיפויות שלנו. אנו נפקח ונלווה את תהליך כניסת הספק בשיתוף צוותי ההוראה ומקווים לשיתוף הפעולה של ההורים".

חיים גליק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות