דף הבית / חדשות העיר משני / "נזילה שגרמה לנזקים"

"נזילה שגרמה לנזקים"

רונן דמארי

 

מפסק הדין שניתן לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר, עולה כי התובעת התקשרה בהסכם עם הנתבעת לאספקת מתקן מיני בר מים למכון הקוסמטיקה שבבעלותה, טכנאים שהגיעו מטעם הנתבעת להתקין את אותו מיני בר, התקינו את מתקן המים בצורה רשלנית וכתוצאה מכך נגרמה נזילה במהלך סוף השבוע שגרמה לה לנזקים.

מנגד טענה החברה הנתבעת כי הנזילה לא נגרמה כתוצאה מעבודה רשלנית של מי מטעמה, אלא כתוצאה ממחבר שהיה מותקן במקום טרם ביצוע התקנת בר המים של הנתבעת, אליו נעשה חיבור על ידי טכנאי הנתבעת, שעה שביצעו התקנת מתקן המים. בנוסף טוענת הנתבעת כי בהתאם להוראות ההפעלה המודבקות על המכשיר והוראות התפעול שניתנו לתובעת על ידי הטכנאי, בזמן שהייה מחוץ לבית העסק מעל שמונה שעות, יש לנתק את מקור המים והחשמל של המכשיר. משכך, ומשלא עמדה התובעת בתנאי התפעול והאחריות אין לה להלין אלא על עצמה.

הקוסמטיקאית ביקשה לקבל פיצוי של 20,000 שקלים: 13,000 שקלים בגין עלות התיקון ו -7,000 שקלים בגין עגמת נפש, איבוד לקוחות וזמן עבודה.

השופטת צבייה גרדשטיין פפקין, החליטה לקבל את התביעה באופן חלקי וקבעה כי

עובדה שהתובעת כבר חוברה לאינסטלציה כבר שבוע קודם לכן ולא הייתה נזילה, והנזילה החלה לאחר חיבור מתקן המים, כדי להרים את הנטל המוטל על התובעת להוכיח אחריות הנתבעת בהתקנה לא תקינה.

עם זאת, בשל העובדה שהקוסמטיקאית לא כיבתה את המכשיר כאשר יצאה מהעסק ליותר משמונה שעות, בניגוד להוראות שמסר לה הטכנאי, הטילה עליה השופטת רשלנות תורמת בשיעור של 35 אחוזים.

בית המשפט לא קיבל את כל הנזקים שפירטה התובעת וקבע כי את חלקם לא ניתן להוכיח, באשר לעוגמת נפש, נקבע כי הפיצוי שתקבל התובעת על כך יעמוד על 1,000 שקלים בלבד.

בסך הכל קבעה השופטת כי הקוסמטיקאית תפוצה בסכום של 2,784 שקלים בניכוי (לאחר ניכוי אשם תורם) בשל ההתקנה הלקויה של בר המים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות