דף הבית / חדשות העיר משני / "משימה סופר לאומית וסופר חברתית"

"משימה סופר לאומית וסופר חברתית"

ד"ר הדס- מלכה הכהן, חברת מועצת העיר ראשון לציון ונשיאת לשכת הנשים בנימין דה רוטשילד בני ברית ראשון לציון וד"ר איריס הכהן סגניתה, היו חלק ממשלחת ארגון בני ברית העולמי בהובלת אלן שניידר מנהל בני ברית העולמי.  הן ייצגו את ישראל ושימשו כציר בקונגרס הסתדרות הוועד הפועל הציוני העולמי הל"ז שהתקיים השנה במלון לאונרדו נגב.

בקונגרס השתתפו משלחות מסיעות פוליטיות ומארגונים שונים בארץ ובעולם.

ד"ר הדס הכהן שהיא ד"ר לחינוך, ייצגה את ארגון בני ברית בועדת חינוך וד"ר איריס הכהן ייצגה את בני ברית ישראל בוועדת ישראל והתפוצות, נושא עבודת מחקר שביצעה בעבר.

לדברי הכהן: "הקונגרס הזה שההסתדרות הציונית מקיימת הוא משימה סופר לאומית וסופר חברתית. מדובר בקבלת החלטות על נושאים הקשורים לקהילה היהודית בארץ ובעולם ולדמותה ועתידה של מדינת ישראל. ההחלטות שעסקו בחינוך היו לגבי חינוך לערכים ברוח מגילת העצמאות וקידום שיוויון וסובלנות, גזענות אישית וממסדית כלפי בני הקהילה האתיופית ותיקונה,  ביקור של תלמידי ישראל באתרי מורשת. חוינו שלושה ימים מרתקים של לימוד ומליאות בזה אחר זה, סיור בנגב ובעוטף עזה, מפגש עם ראש העיר שדרות, אלון דוידי וראש מועצת עוטף עזה, גדי ירקוני והאלוף הרצי הלוי בטקס הצדעה לתושבים ולצה"ל, השתתפות פעילה בועדות והצבעות על הדברים  החשובים באמת על עתידינו בארץ הזאת ועתיד העם היהודי.  לא היה לנו רגע דל. לראשונה בחיי חשתי תחושת שליחות כבדת משקל וציונות אמיתית".

 

כתב: רונן דמארי

בקונגרס הסתדרות הוועד הפועל הציוני העולמי
צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות