n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / ראשון לציון: "הים צריך להיות נגיש לכולם, נקודה"

ראשון לציון: "הים צריך להיות נגיש לכולם, נקודה"

מיזם "אבטיח על גלגלים", שמסייע לאנשים עם מוגבלות ליהנות מרחצה בים, יוצא היום לדרך באירוע פתיחה חגיגי. השירות פתוח לציבור הרחב במהלך הקיץ בימים שני ורביעי בין השעות 16:00-19:00

מיזם "אבטיח על גלגלים". צילום: אבי קקון
מיזם "אבטיח על גלגלים". צילום: אבי קקון

מיזם "אבטיח על גלגלים", שנועד לסייע לאנשים עם מוגבלות ליהנות מרחצה בים, יוצא היום (19.7) לדרך במסיבת קיץ חגיגית שתתקיים בחוף המונגש חוף תל יונה.

החל מהשעה 17:00 יתקיימו מגוון פעילויות חווייתיות בליווי מוסיקה, אבטיחים הפעלות ודוכני יצירה שונים כמו דוכני קעקועים, קליעה למטרה, עמדות בועות סבון ועוד. גולת הכותרת היא כמובן בני הנוער ממרכז הנוער גלים, שהוכשרו בשבועות האחרונים לשמש כעוזרי מציל המסייעים לאנשים עם מוגבלות להיכנס לים באמצעות כסאות גלגלים ייעודיים עם גלגלי בלון המאפשרים הגעה נוחה למים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "הים צריך להיות נגיש לכולם, נקודה. זו המחויבות המוסרית שלנו לאפשר תנאים בסיסיים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. אני חייב לציין שהמיזם הזה מרגש אותי כל פעם מחדש. לראות את האושר על פניהם, שווה את הכל". לאורך כל הקיץ, יהיה השירות פתוח לציבור הרחב הקיץ בימים שני ורביעי בין השעות 16:00-19:00.

המיזם נולד בעקבות מפגש משותף שנעשה עם הורים לילדים עם מוגבלות. אנשי המקצוע בעירייה שמעו את הצרכים ופיתחו את השירות בהתאם. את המיזם מובילים מינהל קהילה- אגף נוער וצעירים, אגף לשיקום נכויות במינהל הרווחה, אגף חופים ואגמים, מנהל החינוך, בני נוער מעמיתי "דילר", ארגון הנוער "כנפיים של קרמבו", תנועות הנוער "מכבי צעיר" ו"הצופים", פרלמנט הנוער, פרלמנט הילדים, וכמובן מרכז הנוער ותחום ימי "גלים".

סגן ראש העירייה, איתי מתיתיהו, המחזיק תיק נוער והצעירים, אמר: "זה לא מספיק שיהיה רק שביל מותאם ומונגש וחניית נכים זמינה, אני שמח שבני הנוער של מרכז גלים ובני הנוער עוזרי המציל, שדאגנו להעסיק בקיץ, נמצאים שם. יחד עם ראש העירייה ושאר השותפים, אנחנו למעשה מספקים את ההנגשה האנושית האמיתית שצריך בשביל ליהנות מאווירת החוף ועד למים".

המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק קהילה- אפרת אברמוביץ', הוסיפה: "המיזם הוא חלק הוא מתפיסה קהילתית רחבה הרואה את כלל התושבים ואת כלל הצרכים ומאחדת את כולם לקהילה חזקה יותר ומכילה יותר. ראשון לציון נכנסה לתהליך מקיף שעיקרו הצבת חיי הקהילה בראש סדר העדיפויות העירוניות והתייחסות לכלל הנושאים על סדר יומה של הרשות מנקודת המבט של טובת כלל התושבים".

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק חופים ואגמים, עידן מזרחי, אמר: "אני שמח להוביל ולהחזיק את תיק חוף הים ב7.5 שנים האחרונות, גאה שהפכנו את ראשון לציון לחוף הנגיש ביותר בישראל.
דאגנו להנגיש את הטיילת והרחבנו את מספר מקומות החנייה השמורים לנכים, דאגנו לשבילי גישה וביחד עם המצילים המדהימים שלנו נאפשר לאנשים עם מוגבלות ליהנות במים כמו כל אחד אחר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות