n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "שאלתי את אבא שלי לפני שנפטר מה הדבר הכי חשוב בעולם? והוא הצביע למעלה"

"שאלתי את אבא שלי לפני שנפטר מה הדבר הכי חשוב בעולם? והוא הצביע למעלה"

שלומי אגמון, בנו של היוצר המוזיקלי חיים אגמון ז"ל שייזכר לעד כמי שהלחין את "ים השיבולים" חזר בתושבה והפך לשליח חב"ד שמנהל את מקומו על טהרת המוסיקה.

שלומי אגמון צילום פרטי
שלומי אגמון

 מה מקרב ומאחד בין כולם? דתיים וחילוניים כאחד? יהודים מוסלמים ונוצרים? מוסיקה!

בחודש האחרון נפתח בית חב"ד מיוחד במינו בעיר, שמשלב את תורת החסידות עם אהבת המוסיקה. על כל המקהלה הזו מנצח בנו של חיים אגמון ז"ל שהיה מעבד מוזיקלי ומלחין ישראלי עברי שבין היתר הלחין את "ים השיבולים" והיה המנהל המוזיקלי של להקת הגבעטרון.

שלומי אגמון נשוי ואב לשבעה ילדים גר בכפר חב"ד, מוזיקאי בנשמה שהחליט להביא לראשון לציון בית חב"ד שיגשר ויקרב בין כולם והוא עושה זאת בעזרת לימודי נגינה.

"הבית חב"ד מיוחד בזה שהוא ממשיך את הכישרון הפרטי שלי (שעבר מאבא בירושה ומבורא עולם כמובן)  ועובר לתלמידים. ביחד עם לימודי החסידות אני משלב גם לימודי נגינה שתופסת מקום נרחב מאוד בעולם היהודי ואז אותו תלמיד מרוויח מכמה מקומות גם לימוד חסידות וגם יכולת להביע את עצמו בנגינה" מסביר אגמון.

ואולי זו הסיבה שחבר'ה צעירים רבים נוהרים אליו מכל העיר ומרגישים במקום כאילו היה ביתם.

אגמון עצמו שגדל בבית של מוזיקלים מספר על ילדותו: "הילדות בבית אבא לא תמיד היתה פשוטה, כי אבא ידע הרבה עליות ומורדות בתחום האמנות. הורי התגרשו שהייתי בן שש את התקופה הראשונה העברתי בבית אמא אסתר שהיא אישה מדהימה שגידלה אותנו במסירות נפש ובגיל יותר מתקדם עברתי לאבא ללוות אותו בתקופות הלא פשוטות שהוא עבר.

הוא היה אבא טוב לב חם מאוד אדם שאוהב ללמוד והכי אוהב אדם. הוא אהב לצחוק ולהיות עם אנשים. בבית היתה הרבה אומנות וכל מיני אנשי רוח היו באים והולכים. המוסיקה זה היה כלי שחיבר בנינו (אני הייתי מנגן בכל מיני מקומות בתל אביב והוא היה מגיע לשמוע) וגרם לקשר להיות מאוד חזק  הוא נתן לי ערכים של טוב לב, אהבת הבריות להיות אדם פשוט ולהתסכל לכולם בגובה העניים.

אגמון ובנו צילום פרטי

אז איך מתל אביבי מוזיקאי הפכת לאדם דתי?

חזרתי בתשובה לפני תשע שנים. הגיע לידי ספר של קבלה שמדבר על אנטישמיות מראי הזהר הקדוש והקבלה. משם העניינים התגלגלו והגעתי ללמוד בישיבה בתל אביב בראשות הרב דוד יצחק עזיזה שזאת היתה ישיבה של אומנים. חלק מוסיקאים וחלק שחקנים, שם נודעתי לתורת החסידות (תניא ועוד') לבי נשבה והחלטתי שאני מקדיש לעבודת השם את כל חיי.

החזרה החזקה היתה חופפת לפטירת אבא (דבר שחיזק את העניין וגרם להיות בחיפוש פנימי יותר עמוק) אחרי ששאלתי את אבא מה באמת חשוב בחיים זה היה שבוע לפני שהוא נפטר. אבא הצביע למעלה (בורא עולם) זאת היתה נקודה מאד משמעותית בשבילי

מי קהל היעד?

קהל היהד לשילוב אז הוא כל מי שמוכן לבוא להקשיב לעבוד ויש לו רצון לצמוח ממקום פנימי. בלי קשר יש גם שיעור תניא כל יום ראשון בשמונה בערב הבית חב"ד ממוקם באחד העם 17 ופעיל כל יום מ 12:00 עד 20:00  מספר הטלפון שלי 0546684004 כולם מוזמנים

חיים אגמון זל צילום פרטי

חיים אגמון, ז"ל. צילומים באדיבות המשפחה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות