n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: תוצאות סקר התפילין בבתי הספר

ראשון לציון: תוצאות סקר התפילין בבתי הספר

בשבוע שעבר עלתה הצעה לסדר של חבר המועצה הרב אריה כהן להקצות בחטיבות ובתיכונים מקום לעמדת תפילין,"גל גפן" ראשון לציון ערך סקר בקרב התושבים והתוצאות לפניכם

תפילין צילום גל גפן

סערת התפילין בראשון לציון הובילה את חבר המועצה הרב אריה כהן להצעה לסדר בגין הקצאת ששטח בתיכונים ובחטיבות הביניים לעמדת תפילין https://did.li/7GyCN . "גל גפן" ראשון לציון ערך סקר בן שבוע ימים אם הציבור בעיר בעד או נגד, היום נסגר הסקר והתוצאות הראו שרוב הציבור בעד ההצעה. 66% הצביעו בעד, בעוד 34% הצביעו נגד.

" העם אמר את דברו בבחירות ה-25 לכנסת האחרונה" אומר על תוצאות הסקר הרב אריה כהן "רוב הציבור היהודי בארץ רוצה מדינה יהודית עם מסורת ישראל , זה בא לידי ביטוי בסקר "גל גפן" ובכל סקר ומישאל אחר שיעשו  רואים שרוב הציבור היהודי בארץ צם ביום כיפור ואוכל בפסח אוכל כשר לפסח ולא רוצה תחבורה ציבורית בשבת , וכן , גם רוצים יהדות בבתי הספר הממלכתיים וכן להניח תפילין והכי חשוב לשמור על הצביון היהודי ברחבי העיר אך לצערי הרב , רז קינסטליך וליאל אבן זהר והקואליציה שלהם לא השכילו להבין זאת והם עדיין חיים בבועה של ממשלת השמד שחלפה ועברה מהעולם.

ראש העיר רז קינסטליך פרסם שלשום פוסט ברשתות החברתיות על סערת התפילין וכתב "לפני כשבוע געשו קבוצות הוואטסאפ מסיפור שקרי שהופץ על אירוע שקרה באחד מהמקיפים שלנו, באשר לילד שהקים דוכן להנחת תפילין ללא אישור בתוך בית ספר. העדפנו שלא להגיב ולבדוק את המקרה עד לפרטים הקטנים, כפי שאנחנו תמיד עושים כשזה מגיע למוסדות החינוך שלנו בעיר.פתחנו את מצלמות האבטחה בבית הספר, תחקרנו תלמידים והבנו מיד כי הסיפור שמסופר ומופץ אינו נכון בלשון המעטה.

לצערינו, היו ויש מי שעושים כותרות, על חשבונה של מנהלת מסורה ונער בן 17, ילד טוב ממשפחה טובה שנפלו ״קורבן״ של שקרים שהופצו לכל עבר.

המנהלת עשתה מה שמצופה ממנה – לחנך ולהשליט סדר בתוך מוסד החינוך. הלא לא בשביל זה אנו שולחים את ילדינו למערכת החינוך? האם נערים/נערות יכולים לעשות מה שבא להם בין כותלי בית הספר ללא אישור מחנכת? רכזת? מנהלת? ולא משנה עד כמה המטרה הזו נעלה? התשובה היא לא וזה בדיוק מה שהיה.

הסיפור כאן הוא לא התפילין ומעולם לא היה. למנהלת ולצוות בית הספר אין דבר וחצי דבר נגד הנחת תפילין בבית הספר, להפך.

אני בעצמי אדם מאמין, שמניח תפילין ומאמין בכוחם הרב ורואה בהנחת תפילין מעשה יפה, ללא קשר אם אתה אדם חילוני או דתי, אלא כי זה חלק בלתי נפרד מהיהדות שלנו.

לצערי, גם בימים אלה יש מי שמנסה להמשיך ולהזין את השקר ואת שנאת החינם ויש לי רק בקשה אחת – אל תתנו לזה יד. ״דרך ארץ קדמה לתורה״ אמרו חכמינו חז״ל והאמת תמיד תמצא את דרכה לאור, אל תשכחו זאת.

יו"ר הנהגת ההורים רוני עקירב מסר על הדברים: "אני לא רואה בזה צורך כל כך דחוף להניח תפילין דווקא בבית הספר כאשר אפשר להניח בבית. אבל אני סמוך ובטוח שאם תלמידים יפנו למנהל/ת בבקשה להקצות מקום להנחת תפילין הם יענו בחיוב. וזאת כל עוד זה נעשה בהפסקות בלבד ולא על חשבון שעות הלימוד.

מחברת מועצת העיר אילנית הרוש מטעם מר"צ נמסר בתגובה: ״הצעתו של אריה כהן וכן תוצאות המשאל הלא מייצג אינם רלוונטיים. הסמכות בעניין זה היא של משרד החינוך ומנהלי בתי הספר. העיסוק של אריה כהן בניסיון לכפות על מוסדות חינוך ממלכתיים בעיר מה לעשות רק ממחיש את המצוקה הגדולה שבה הוא נתון ואת הניסיון לפצות על חוסר העשייה הציבורית שלו בהצעות סרק. מיותר לציין שמכעיס שכהן ממשיך לתדלק את הסערה בנושא במקום להתנצל מעל כל במה על חלקו לפגיעה בכבודה של מנהלת בית הספר המוערכת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. מי אתם אנשים קטנים שמתנגדים לדבר פלא ומדהים כמו תפילין ?? מסורת יהודית בת מעל 4000 שנה …?! אתם בוודאי לא יהודים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות