n
דף הבית / בת ים / הנצחת החללים בדרך מרגשת בבית הספר דרכא בת ים

הנצחת החללים בדרך מרגשת בבית הספר דרכא בת ים

האור שלהם לעולם לא יכבה: המיזם המרגש לחנוכה של בית הספר דרכא בית וגן לזכרם של הנרצחים והנופלים במלחמת חרבות ברזל

צילום מירי חזות שמאמה

תלמידות ז'- י"ב מבית ספר דרכא בית וגן בבת ים עומלות בימים אלה על מיזם מרגש לחנוכה: "מוסיפות נר לחנוכייה ומצמיחות זיכרון". במסגרת המיזם הן יצרו למעלה מ- 1250 ערכות, כמספר הנרצחים והנופלים במלחמת 'חרבות ברזל', הכוללות נר נשמה עם תמונת החלל לזכרו ואדמה וזרעים לשתילה.

"חשבנו כיצד אפשר להנציח את נרצחי ונופלי המלחמה. היה לנו חשוב לזכור את כולם ולהאיר את האור שלהם ולכן הכנו נרות נשמה כמספר הנרצחים והנופלים, כשעל כל נר תמונתו של החלל. לערכה החלטנו לצרף אדמה וזרעים לשתילה כך שכשהנר יכבה תהיה המשכיות והזרעים שינבטו ימשיכו להזכיר לנו את החלל ויסמלו את התקומה שלנו כעם". מסבירה רחלי רביבו, מנהלת בית ספר דרכא בית וגן.

צילום מירי חזות שמאמה (2)

בית הספר כולו התגייס למיזם ואת הערכות יצרו בעצמן התלמידות אשר בימים אלה מחלקות אותן לחלק ממשפחות החללים, במרכזים של מפוני הדרום ובמרכזי קניות. נרות הנשמה יודלקו לצד החנוכייה בבתים ויסמלו את האור הגדול של הנרצחים והנופלים, שלעולם לא יכבה. משפחות רבות של נופלים אשר שמעו על המיזם התרגשו מאוד וביקשו לקבל לידיהן את הערכה. חלקן אף הגיעו לבית הספר בכדי לחפש בעצמן את הנר של יקיריהן.

"המיזם יוצר התרגשות גדולה בקרב המשפחות השכולות ובקרב אנשים אחרים ששומעים על המיזם ורוצים לקבל את הערכות. מעבר לכך, היה לנו חשוב להנכיח לתלמידות את גודל האסון וכשהן החלו להכין את הערכות וראו את הכמות האדירה של נרות הנשמה, נפל להן האסימון על גודל האירוע והכמות הבלתי נתפסת של החללים. הם כולם גיבורים ואנחנו נזכור אותם ולא נשכח להאיר את אורם". הוסיפה רביבו.

צילום מירי חזות שמאמה (3)

צילומים: מירי חזות שמאמה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות