n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: תוכנית לימודים והדרכה הופסקה ברמת אליהו. ההורים מוחים

ראשון לציון: תוכנית לימודים והדרכה הופסקה ברמת אליהו. ההורים מוחים

כ-20 שנה פעלה התוכנית שנועדה לסייע להורים וילדים מוחלשים, אולם בשל אי מציאת מבנה ראוי היא נדדה ממקום למקום. "מזלזלים בציבור יוצאי אתיופיה", אומרת אם לתלמיד. העירייה: "הפעילות הועתקה בשל בעיות בטיחות והיא תחודש כבר בשבוע הבא"

כיתה במקלט צילום תושבת רמת אליהו
צילום באדיבות אחת התושבות ברמת אליהו

"יש לנו הרגשה שמזלזלים בציבור יוצאי אתיופיה", כך אומרת ל"גל גפן ראשון לציון" אם לילד שהסתייע בתוכנית ההדרכה והלימודים "אתג"ר" וזו הופסקה בשל בעיות במציאת מבנה ראוי. העירייה טוענת שהפרויקט החשוב יחזור כבר בשבוע הבא.

כ-20 שנה שתוכנית אתג"ר (הדרכת אימהות ואבות – תוכנית לגיל הרך מגיל שלוש עד חמש) מיושמת ברמת אליהו. מדובר בתוכנית בה הורים לוקחים חלק פעיל בחינוך ילדיהם ובקידום התפתחותם האינטלקטואלית, הרגשית והחברתית.

היעדים העיקריים של התוכנית הם: טיפוח אינטרקציה רגישה הורה-ילד, זיהוי קשיים אצל הילד, גישור בין המשפחה למערכת החינוך והרווחה וקידום מוכנותם שלך הילדים לכניסה לבית הספר.

תושבת השכונה טוענת כי מאז חודש יולי הופסקה התוכנית בשל אי מציאת מבנה לימודים ראוי. תחילה הועברו הילדים והוריהם ללמוד במקלט, אולם בשל התנגדות ההורים שטענו כי המקום קטן וללא אוורור, הוצעה חלופה בבית ספר ויתקין. לטענת ההורים, גם הכיתה שהוצעה היתה קטנה מלהכיל 120 הורים וילדים, משום שהיא היתה עמוסה בציוד.

"הלכתי לראות את המקום ופשוט אין לי מילים", אומרת אם לתלמיד. "כיתה אחת קטנה מלאה בקופסאות וציוד. הכל מונח על הרצפה. איך נותנים לנו כיתה כזו? איך ילמדו הורים וילדים בכזאת צפיפות? לא ברור לי איך ניתן להכניס 120 משפחות במקום כזה קטן. יש קרטונים שפזורים על הרצפה, במקום אין מדפים, הוא לא בטיחותי ובטח שלא ראוי ומכבד ללמוד ככה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון רואה חשיבות רבה בפעילותה של תוכנית אתג"ר בעיר, תכנית המיועדת להגברת מעורבות ומתן כלים להורים בתהליכי הלמידה והחינוך של ילדיהם וכוללת תרגול בבתי התלמידים.

פעילות התוכנית בשכונה הועתקה למיקום חלופי, בשל בעיות בטיחות שהתגלו במבנה בו פעלה ובהמשך היא הועברה בשנית למתנ"ס השכונתי, לאור בקשות הורים ואנשי צוות – כל זאת על מנת שלא לקטוע את הרצף החינוכי ולאפשר את סיום שנת הפעילות בחודש יולי.

במהלך האבחונים השנתיים עבור התלמידים המשתתפים בתוכנית, בחודשים ספטמבר – אוקטובר, הוקצתה עבור הפעילות מועדונית בבית ספר ויתקין. עם סיום סידור המבנה החדש והכשרתו על ידי כלל גורמי המקצוע, פעילות אתג"ר בשכונה תחודש כבר בשבוע הבא".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

8 תגובות

  1. שמעו אני מאוד אוהב את אנשי העדה. אבל די !! די!! מלא הטבות מלא זכויות. קונים חופשי בתים . חאלס לבכות

    • מה זה שייך לענין ?יש מתנ"ס ברמת אליהו יש בו אולם גדול מה הבעיה לעשות שמה מפגש!

    • מה זה קשור קונים בתים חופשי לעניין החינוך
      ואם קנו בתים זה נטו כי עבדו כמו חמורים בניקיונות בגלל שלא הייתה להם שפה רהוטה כמוך וכמו הוריך ולקחו משכנתא ולא התפנקו והדבר היחידי שקיבלו מהמדינה זו נטו ערבות על המשכנתא בגלל שלא היה להם מספיק הון עצמי וזהו !!!! תפסיקו לומר כבר נתנו להם בתים!!זה לא נכון!!בזמן שההורים קנו בגדים בחנות יד 2 בזמן הזה אתה קנית בגד אחד ב1000 ש"ח זה ההבדל!!!

  2. *התוכנית קיימת 27 שניים ולא 20..

  3. ראתי את המקום שנתנו .ממש בזיון מה שקורה.תוכנית קיימת 30 שנה והעבירו אותנו ממקום למקום ולפני שנה היה מקום גדול יותר מכיל יותר מ100איש והשנה בכלל העבחרו אותנו לבית הספר שלא ניתן להיכנס בכל זמן נתום יש שומר ולא ניתן להיכנס לפני שעה 17:00 כי יש הורים שעובדים משמרות צרכים להיכנס בבוקר ולקבל חוברות והדרכה יותר מזה המקום לא נגיש אישה עם עגלת תינוק לא ניתן להיכנס מדריגות אחרי מדריגות ,מקום קטן מאוד,שרותים אחד ולא ניתן להתחיל במצב הזה.העירייה ונבחרי הצעבור עושים מאמץ אבל המזכירות בולמים אותנו בכל מקום.אנו ההורים 120 ופלוס 120 ילדים יוצאים למחות מול העירייה כדי לפתור את הבעיה פעם אחד ולתמיד.

  4. אמיתי וזיווה היקרים אני למדתי בתוכנית האתגר הלמידה והכוונה שקיבלתי עזרה לי מאוד בהמשך הלימודים שלי ולא רק לי גם למשפחה שלי ,
    המסר של הכתבה היא לא התלוננות על הקיים אלא רצון לקבל התחייסות שווה כמו שהיה בשנים קודם. לפי התמונה שצורף רואים בבירור שהמעדונית שהוקצה לא גדולה מספיק כדי להכיל 120 משפחות . אני מבקשת מהעיירה למצוא מקום ראוי ,בסך הכול במדינה שלנו יש חוק חינוך חובה המשפחות רוצות ללמוד רק שאין מקום ראוי וגדול כמו בעבר!

  5. ואכן התוכנית מאוד עוזרת לאימהות שלא למדו ורוצים ללמד את הדור הצעיר ומכין את הילדים שלנו לכיתה א וזה מאוד עזור ועזר למלא משפחות ועובדה שהתוכנית פועלת מעל 20 שנה ברצף אז אין סיבה להפסיק אותה כעת!!

  6. כל כך מכעיס שעדיין לא מטפלים בנושא הזה, זה פשוט זלזול בציבור.
    הבן שלי היה שנה שעברה בתכנית אתג"ר ומה שזה עשה לו זה פלא פלאים. התכנית שינתה אצלו המון, קודם כל שיפור בדיבור ובכתב, למד אחיזה נכונה בעיפרון/צבעים, יושב ולומד טוב, הריכוז שלו השתפרה ברמות. היה מסיים את החוברת תוך כמה ימים ומחכה למפגש הבא על מנת לקבל עוד חוברת, כל כך אהב את החוברות שהיה מקבל, לא היה מבזבז זמן מסך היה מתמקד בחוברות. ועוד המון שינויים לטובה.
    ההורים היו מוצאים זמן להשקיע בחינוך ובלמידה של הילדים שלהם. אז איך העירייה לא עושה מאמצים על מנת לטפל בבעיה, הרי זו תוכנת כל כך חשובה שפועלת מזה 30 שנה????
    אנחנו ההורים מבקשים ודורשים למצוא מקום טוב ומכבד לקיים בו את התכנית.
    מקווים מאוד שזה יגיע לידיים נכונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות