n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: פייק ניוז בחסות הגשם

ראשון לציון: פייק ניוז בחסות הגשם

אתמול החלה מערכת חורפית נוספת וכמות גשמים גדולה ירדה בשעות הערב אשר גרמה למספר מוקדי הצפות, חלק מתושבי העיר עם מניע פוליטי מובהק הפיצו סרטונים שקריים שלא היו ולא נבראו בעיר

WhatsApp Image 2022-12-26 at 11.30.07
צילום: מתוך סרטון הפייק ווטסאפ

עם בוא הגשמים – הגיעו גם ממטרי הפייק ניוז, שעפו לכל עבר ביממה האחרונה בקבוצות הוואטסאפ ברחבי העיר, כמובן שאם נתבל זאת בבחירות לראשות העיר בעוד פחות מעשרה חודשים אז הפייק עף לכל עבר, ממש בסיום הנר השמיני של חנוכה.

תופעה מדאיגה הכתה אתמול ביתר שאת בקבוצות הוואטסאפ העירוניות, כאשר עם תחילת הגשמים העזים שירדו אתמול בראשון לציון, שבחלקן גרמו להצפות במספר מוקדים, היו נבחרי ציבור ופעילים חברתיים שהפיצו גם סרטונים פייק.
כאמור, בשל הממטרים הכבדים שירדו אתמול בעיר, נרשמו מספר מוקדי הצפות בעיר. כלל המוקדים טופלו במהירות יחסית ע״י עובדי עיריית ראשון לציון וכעבור מספר דק – ברוב המוקדים כבר ירד מפלס המים.
זה לא הפריע לחלק מתושבי העיר עם מניעה פוליטי מובהק להפיץ סרטונים שקריים שלא היו ולא נבראו ובכלל לא צולמו בראשון לציון, או שצולמו לפני מספר שנים והופצו בשנית אתמול.
השאלה הנשאלת היא היכן עובר הקו האדום? אם נבחר ציבור או פעיל חברתי, בוחרים לעסוק בזמן של אירוע גשמים, דווקא בהפצה של סרטוני פייק שכל מטרתם לזרוע פאניקה בקרב תושבי העיר לשם פוליטיקה, ללא בדיקה או אימות הסרטונים?
סרטון אחד מיני רבים שהופץ כפייק, היה סרטון שכביכול צולם באחד מהחניונים בעיר. בסרטון רואים רכבים מוצפים עד הגג. הסרטון הזה הופץ בקבוצות הוואטסאפ עי פעיל חברתי שהגדיל את הפאניקה וכתב:" הזנחה… הזנחה…יותר חשוב חתולי רחוב, מסיבות רחוב והכיסא בקומה החמישית"  לאחר בירור קצר התברר שהסרטון לא צולם בכלל בעיר, הפעיל התנצל ומחק אותו, אבל הנזק נעשה ואנשים רבים כבר צפו בו ואף העבירו אותו הלאה לקבוצות אחרות.
עוד סרטון שהופץ מציג ״עד כמה כיף בראשון לציון״ כאשר זוג בחורים גולשים ברחבי העיר בנהרות מהגשם, כששוב לאחר בירור קצר – התברר שהוא בכלל צולם בת״א.

אז בפעם הבאה שאתם רואים סרטונים רצים בקבוצות הוואטסאפ, תשאלו את עצמכם האם מה שאתם רואים הוא אותנטי או שנפלנו כחלק מהפצת פייק? ושלא יעבדו עליכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אין מה להתנצל: " הזנחה… הזנחה…יותר חשוב חתולי רחוב, מסיבות רחוב והכיסא בקומה החמישית" 
    הזנחה וחוסר מעש של הנהלת העיריה היא עובדה ולא קשורה לסרט זה או אחר.

    הזנחה וחוסר מעש של הנהלת העיריה היא עובדה ולא קשורה לסרט זה או אחר.
    מי שנקלע לשיטפון בעיר אתמול בערב (כמוני) – לא צריך סרטונים: בהחלט הזנחה… הזנחה…יותר חשוב חתולי רחוב, מסיבות רחוב והכיסא בקומה החמישית. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות