n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון מצטיינת בהתנדבות

ראשון לציון מצטיינת בהתנדבות

ראשון לציון זכתה באות "רשות מעודדת ומקדמת התנדבות"

התנדבות מתנדבים צילום דוברות ראשון לציון (1)

עיריית ראשון לציון קיבלה השבוע אות הוקרה מהמועצה הישראלית להתנדבות על הצטיינות בתחום ההתנדבות – הן בימי שגרה והן בחירום.

בנימוקי הזכייה נכתב כי המועצה הישראלית להתנדבות מצאה את עיריית ראשון לציון, "כרשות מקומית מעודדת ומקדמת התנדבות הבאה לידי ביטוי בשגרה ובמיוחד בימי חירום אלה. מאז תחילת המלחמה שיקפו תושבי ראשון לציון את פניה היפות של החברה הישראלית על ידי נתינה, התנדבות ומעורבות חברתית מעוררת השראה ודוגמה".

התנדבות מתנדבים צילום דוברות ראשון לציון (2)

ראשון לציון נחשבת בימי שגרה לעיר הכי מתנדבת בארץ עם כ-10,000 מתנדבות ומתנדבים הרשומים במחלקת ההתנדבות העירונית שבמינהל לשילוב חברתי. מאז פרוץ המלחמה, כ-3,000 מתנדבות ומתנדבים חדשים התגייסו למשימה והצטרפו למערך ההתנדבות העירוני.

במהלך המלחמה נתנה העירייה מענה יומיומי באמצעות מתנדבים בחלוקה של סלי מזון וארוחות חמות, תרופות, בגדים, תמ"ל וציוד לתינוקות, שינוע של סלי אבל, התנדבות בלוויות, סיוע בליווי וחונכות של ילדים עם צרכים מיוחדים, תיקונים של דלתות וידיות ממ"ד, צביעה של בתים ומקלטים, סיוע לצוותים החינוכיים במעונות יום, אומנה לבעלי חיים שבעליהן נהרגו, תגבור משמרי השכונות שהוקמו בעיר, קו חם עבור אזרחים ותיקים חסרי עורף משפחתי וניצולי שואה ועוד.

התנדבות מתנדבים צילום דוברות ראשון לציון (4)

בנוסף, הוקם מערך המחבר בין תושבי העיר שמוכנים לארח בביתם לבין מפונים מהדרום – באמצעות פלטפורמה עירונית; זאת, בנוסף לפרויקט קהילתי שחיבר בין משפחות שבראשן הורה עצמאי לבין משפחות עם אותו סטטוס בעיר ללא ממ"ד, לצורך אירוח בתקופת המלחמה.

התנדבות מתנדבים צילום דוברות ראשון לציון (5)

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אני מברך על הזכייה ומבקש להודות לכל תושבות ותושבי העיר אשר לוקחים חלק בעשייה חברתית, מגלים אחריות ורואים בהתנדבות ערך עליון לרווחת הפרט והקהילה – הן בימי שגרה וביתר שאת בימי חירום.

"אנחנו מעודדים התנדבות לאורך כל השנה, ובטח בזמנים כאלה שבהם הקהילה זקוקה לחוסן ולסולידריות בקרב תושביה. השאיפה לשיפור איכות החיים של התושבים היא נר לרגלינו, ונמשיך לפעול להרחבת הפעילות ההתנדבותית בעיר הן בימי שגרה והן בשעת חירום".

התנדבות מתנדבים צילום דוברות ראשון לציון (3)

עיר מתנדבת. צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות