n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: מנכ"ל העירייה דורון מילברג מספר על הזיכרונות מחג היין

ראשון לציון: מנכ"ל העירייה דורון מילברג מספר על הזיכרונות מחג היין

פסטיבל ראשון לציון, פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל בחול המועד סוכות יוצא לדרך זו השנה ה-34 ובהשתתפות למעלה מ-100 אומנים ויוצרים מובילים. בנוסף, יתקיים מחווה ל"פסטיבל היין" המיתולוגי. תפסנו את מנכ"ל העירייה דורון מילברג לשיחה

WhatsApp Image 2022-09-21 at 16.15.53 (1)
צילום: עיריית ראשון לציון

אין ראשוני מבטן ולידה שלא מכיר את פסטיבל היין המיתולוגי שהיה בעיר כמה עשורים, הפסטיבל שהיה לב העיר בשל היקב שעבד כאן מעל מאה שנים סבב מידי שנה בחול המועד סביבו וכך נוצר "פסטיבל היין".

עם השנים היקב נסגר, ושם חדש הגיע לפסטיבל בחול המועד סוכות  "פסטיבל ראשון לציון, פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל".

השנה תהיה השנה  ה-34 והפסטיבל, שיתקיים בחוה"מ סוכות בין התאריכים 10-15 באוקטובר, יהיה בסימן חגיגות 140 שנה לראשון לציון שמירת המורשת המוזיקלית המגוונת בהשתתפות למעלה מ-100 אומנים ויוצרים מובילים.

כאמור השנה בין שלל האירועים הפתוחים לקהל הרחב תתקיים השנה מחווה ל"פסטיבל היין" המיתולוגי. המחווה תתקיים במתחם ייחודי שנבנה במיוחד לפסטיבל וידמה את אירועי חג היין.

תפסנו את מנכ"ל העיריה דורון מילברג לשיחה על זיכרונות מחג היין בעיר

WhatsApp Image 2022-09-21 at 16.15.43 (1)
צילום: עיריית ראשון לציון

מדוע הוחלט השנה לקיים מחווה לפסטיבל היין?

השנה אנו חוגגים 140 שנים לעיר שלנו ובמסגרת האירועים הללו, אנחנו זוכרים לטובה את ההיסטוריה של העיר הענפה של העיר. אני הפקתי במשך 21 שנים את פסטיבל היין  וזה היה טבעי לעשות מחווה לאחד מהאירועים המפוארים שהיו כאן. על אף שהיקב סגר את שעריו, אנחנו תמיד נישאר עיר היין ומכאן המחווה.

דורון מילברג
דורון מילברג

זיכרון מיוחד שלך מפסטיבל היין בראשון לציון

יש לי לא מעט סיפורים וחוויות מהפסטיבלים שקיימנו. מדובר היה בפסטיבל שהביא אלפי אנשים לתוכו והיה אחד מהפסטיבלים המובילים והמיוחדים במדינה.

פסטיבל היין צויין כל שנה בניחוח מדינה מתארחת, שהיין היה אחד מאמצעי הייצור הגדולים באותה מדינה.

אני זוכר שבאחד הפסטיבלים הזמנו זמרת יווניה, שלא נזכיר את שמה, שהחליטה שאם היא לא מקבלת במזומן את שכרה, היא לא עולה לבמה באותו הערב ואני אמרתי לה שמבחינתי היא יכולה לחזור ליוון, כי במדינה מתוקנת משלמים בתשלום מוצהר, כולל חשבונית ומשלמים מס. לבסוף היא הסכימה להופיע בתנאים שלנו ועלתה כרגיל לבמה. כנראה שהיא שתתה יותר מידיי יין ביום הזה.

האם יש סיכוי שהוא יחזור להיות פסטיבל היין?

פסטיבל היין הוא שם קוד לפסטיבל זמר עברי שבמהלכו גם נכנס נושא היין. עם השנים הפך הפסטיבל לפסטיבל ראשון לציון שהפך בעצמו כבר לשם דבר ברחבי הארץ.

 

WhatsApp Image 2022-09-21 at 16.15.53

צילום: עיריית ראשון לציון

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

העדות

היכל התרבות מאיר ניצן מציג: הסרט עדות ליום השואה

תפריט נגישות