n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: מה מצפה לנו בעיר בשנת 2024

ראשון לציון: מה מצפה לנו בעיר בשנת 2024

המשנה לראש העיר ומ"מ יו"ר הדריקטוריון בחברה הכלכלית אסף דעבול, יצא בשבוע שעבר לסיור שיזם ברחבי העיר מתוקף תפקידו בחברה הכלכלית ועבר בגאווה בין הפרוייקטים. בינהם: מתחם ה-1000, שכונת נרקיסים, הפינוי בינוי ברמת אליהו, דיור בר השגה, מעונות הסטודנטים ועוד. דעבול: "אני כאן כדי לעבוד למען תושבי העיר שיהיה פה הכי טוב שקיים"

WhatsApp Image 2023-01-24 at 16.11.38
צילום: פרטי

ראשון לציון העיר הרביעית בגודלה במדינה שצועדת בצעדי ענק ל300,000 אלף תושבים בתנופה אדירה. מי שאחראית על ביצוע תנופת העיר היא החברה הכלכלית שמהווה את הזרוע הביצועית של העירייה בכל הנוגע לתהליכי פיתוח ובינוי של העיר תוך שימת דגש עיקרי על התאמת המרחב העירוני לכל צרכי החיים של תושבי העיר. החברה ביצעה עבור עיריית ראשון לציון, מאות פרויקטים שהפכו
לחלק בלתי נפרד מהמרחב האורבאני של העיר, בכל תחומי החיים, לרבות, חינוך, מסחר, בינוי, תשתיות ותחום ההתחדשות העירונית.

אסף דעבול המשנה לראש העיר ומ"מ דירקטוריון החברה יזם בשבוע שעבר סיור לבכירי העירייה והחברה הכלכלית אשר כלל את הפרויקטים שביצעה ובחלקן עדין מבצעת עם ספי סיום ב2024.

הסיור שיצא החל משעות הבוקר ועד לצהרים כלל מספר פרויקטים מרכזיים בניהם: מתחם ה-1000 הממוקם באזור המערבי של העיר, במסגרתו הולך ונבנה המטרופולין החדש של ישראל, המשלב מבני מגורים ומסחר לצד מלונות ומוקדי בילויי תיירותיים, והכול תוך הנגשת
האזור לצירי תנועה מרכזיים באמצעות תשתיות תחבורה מתקדמות מסוגן, מעונות הסטונדטים בסמוך למכללה למנהל אשר מהווה פרויקט בינוי חדשני מסוגו בעיר המשלב מבני מגורים המיועדים לסטודנטים לבין שטחי מסחר, כאשר תמהיל הדירות בפרויקט כולל דירות חדר,2 ו-3 חדרים. בינוי פינוי בינוי בשכונת רמת אליהו – אחד ממיזמי ההתחדשות העירונית הגדולים ביותר בישראל עם תוכנית בינוי פינוי בינוי של כ-2,600 יחידות דיור וחיזוק של 19 מבני מגורים במסגרת תמ״א 38 ,כאשר תושבי השכונה הנמנים על בעלי הזכויות זכאים לקבלת דירה חדשה תמורת דירתם הישנה בשכונות נרקיסים, נוריות, מתחם ה- 1000 ,נחלת יהודה ובשכונה עצמה.
 פיתוח תשתיות במתחם צריפין – פיתוח כלל התשתיות הנדרשות לצורך הקמתן של שכונות המגורים החדשות במתחם צריפין, המשתרע על פני שטח כולל של 1,600 דונם ועתיד לאכלס כ-10,000יחידות דיור לצד 10,000 מ״ר של שטחי תעסוקה. .
 קידום פרויקטים בתחום הדיור להשכרה – החברה הכלכלית מקדמת בימים אלו שלושה פרויקטים
שונים בתחום הדיור להשכרה שמטרתם לספק פתרונות דיור מוזלים ממחירי שוק ההשכרה מבלי לוותר על איכות הבנייה במטרה לסייע לזוגות צעירים תושבי העיר.

WhatsApp Image 2023-01-24 at 16.16.12
אגם הנקיק

כמו כן דובר בסיור על תכנון ופיתוח אגם הנקיק אשר מהווה פנינת טבע בראשון לציון. כיום אגם הנקיק משמש כפתרון ניקוז לעודפי המים מאגם הסופרלנד, החברה הכלכלית החלה בעבודות מקיפות על מנת להופכו לאגם פסטורלי ויפיפה כאשר בתכנון יורחב ערוץ הנקיק באזור שטח ההצפה דרומה ובאזור המזרחי האגם יוסט , יועמק וגדות האגם ימותנו על מנת שתתאפשר גישה למים.
פארק הנופש מתפרס על כ- 450 דונם ויכלול איגום מים, שבילים, גשרי הליכה, שטחי התקהלות ושטח לשימור. כמו כן, מתוכנן יצירת ״אגן ירוק״ לטיהור מים. במקביל לפיתוח תוכניות אלו יוקמו שטחי תעסוקה נרחבים, בתי קפה ומסעדות לרווחת הציבור, אותן יקיף
כאמור אגם מרהיב ביופיו שיהווה מקום תיירות ועלייה לרגל לתושבים מפנים ומחוץ לעיר.

ל"גל גפן" מסר אסף דעבול על הסיור שיזם " זאת זכות גדולה עבורי להיות חלק משמעותי בשינוי העיר והפיכתה לעיר הטובה ביותר בארץ, זה מרגש לראות את התהליכים מתרחשים בשנים בהם אני חבר מועצה ולדעת שאני דוחף לעיר טובה יותר עבור התושבים, אני עובד יומם ולילה על הפרוייקטים ומאושר לראות את התוצאות שהן לא פחות ממדהימות" 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. העיר גדלה בקצב מהיר, אבל השירותים לא עומדים בקצב הזה.
    למשל קופות חולים הכללית אינה מוסיפה מרפאות מומחים, ורופאים מומחים, כך שכדי לקבל תור בזמן סביר על הפצייטים להזמין תורים בערים אחרות. לדוגמא בת-ים , מודיעין, אשדוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות