n
דף הבית / בת ים / פרסום ראשון: "שלומי לחיאני עבריין, היה ונשאר נוכל" – יוסי בכר פותח את הפה

פרסום ראשון: "שלומי לחיאני עבריין, היה ונשאר נוכל" – יוסי בכר פותח את הפה

האיש שהיה הכי קרוב ללחיאני, שהתבקש לשמור לו על כסא ראש העיר בזמן מאסרו, פותח את הפה – ויורה לכל הכיוונים. "לחיאני חייב כספים, לא פלא שמשפחות פשע מנסות לחסל אותו", הוא אומר, ומתוודה שסייע ללחיאני מלשכת ראש העיר: "אם לא הייתי נבחר לראשות העיר ב-2015, לחיאני היה נכנס לעשר שנים לבית הסוהר". בשבוע הבא: המשך ההקלטה על פרשיות שלא פורסמו, ומה דעתו של שורת חברי מועצה אחרים.

מימין שלומי לחיאני (צילום: נעם ריבקין פנטו) | משמאל יוסי בכר (צילום: סטודיו ברדוגו)
מימין שלומי לחיאני (צילום: נעם ריבקין פנטו) | משמאל יוסי בכר (צילום: סטודיו ברדוגו)

הקלטת הלוהטת, גרסת בת-ים: מעולם לא נשמעו דברים קשים כל כך מצד ראש עיר לשעבר, נגד ראש עיר אחר – שהיה האדם הכי קרוב אליו. יוסי בכר, שמונה על ידי שלומי לחיאני להיות ראש העיר בפועל בתקופת הקלון שלו, חושב ש"לחיאני הוא לא ראש עיר שהפך לעבריין – אלא עבריין שהפך לראש עיר", כלשונו.

בהמשך הוא אומר את דעתו גם על בני משפחה נוספים של לחיאני, מדבר גם על חברי המועצה האחרים, וחושף כי הוא למעשה סייע ללחיאני לחמוק ממאסר ארוך שנים.

הדברים הדרמטיים נאמרו במפגש עם פעילים פוליטיים. ההקלטות כוללות אין ספור אמירות נגד לחיאני, סגניו לשעבר אורי בוסקילה ואיציק דריקס, חברת המועצה קטי פיאסצקי ורבים אחרים. השבוע התפרסמה ההקלטה הראשונה, ובשבוע הבא תפורסם הקלטה נוספת.

"היה לי חצי שנה של סיוט, מה שעשה לי השמן הבן-זונה הזה (לחיאני)" אומר בכר, "הוא לא יחזור בחיים להיות ראש עיר, הכלב הזה".

בכר הוסיף כי חברו לשעבר הוא "רמאי, נוכל, בחיים לא יוציא כסף מהכיס. הוא ירמה אותך. יש ראשי ערים שעם הזמן הפכו להיות עבריינים. אבל יש עוד סוג של אנשים: יש עבריינים, שהצליח להם להגיע לכסא ראש העיר. זה הסוג של שלומי. הוא היה נוכל עוד הרבה לפני שהוא הגיע לפוליטיקה. הוא הגיע לפוליטיקה בגלל הנוכלויות שלו. הוא לא הגיע לפוליטיקה בגלל שהוא מת על בת-ים".

בכר, שנבחר לתפקידו מטעם סיעת לחיאני בשנת 2015, אומר כי בזכות כניסתו לתפקיד מטעם לחיאני, נקברו עדויות רבות שהיו מכניסות לדעתו את לחיאני לכלא לזמן רב: "אם אני, יוסי בכר, לא הייתי נבחר ב-2015, הוא היה היום 10 שנים בבית סוהר עם עבריינים. הוא נוכל, הוא רמאי, הוא עבריין בנפש שלו. קרימינל. הוא האמא של הקרימינלים. כולם ככה (במשפחה), גם הנשים שלהם ככה. דורית (לחיאני) האמא של הקרימינליות, וסיגל (לחיאני) גם. הם כולם ככה. אם הייתי יודע אז על שלומי את מה שאני יודע היום, תאמין לי שלא הייתי רץ איתו שוב והייתי מתנתק ממנו. מה שאני יודע על שלומי (לחיאני) ועל אבי (לחיאני), ועל **** (השם שמור במערכת), זה חיילים של שלומי, ואני חיילים של שלומי לא יכול לראות. אין לי עניין איתם".

בכר מדבר בהקלטה על הפסדו בבחירות לפני חמש שנים לראש העיר הנוכחי, צביקה ברוט, ואומר כי "דיברתי עם צביקה ואמרתי לו תקשיב, באתי, פרגנתי לך, והבנתי – יום אחרי (ההפסד) הבנתי את הקטע: שכשעושים טעויות, צריך גם לדעת להפסיד".

בהמשך הדברים, אשר יפורסמו בשבוע הבא, הוא מדבר על פרשיות שטרם פורסמו שהתרחשו בלשכת ראש העיר בזמן כהונתו של לחיאני, שהחלה לפני 20 שנה בשנת 2003. בנוסף הוא מספר מה דעתו האמיתית על שורה של שותפים לשעבר שלו ושל לחיאני במשך 15 שנות שלטונם בבת-ים.

האזינו להקלטה:

תגובות:

שלמה לחיאני סרב למסור תגובה עניינית לתוכן הדברים, ומסר תגובה כללית – בה תקף דווקא את יריבו בבחירות, ראש העיר צביקה ברוט. הוסיף כי "שלומי לחיאני לא יאפשר לרעשי הרקע להסית אותו מהעיקר: סדר עדיפויות חדש לבת-ים".

יש לציין כי לחיאני, שלא ידע כי קיימת הקלטה של הדברים, הכחיש בהתחלה ואמר כי מדובר ב"קמפיין של שקרים". לחיאני אף איים להגיש תביעת דיבה אם הדברים יפורסמו, אך כאמור הדבר היה בטרם נודע לו כי דבריו של בכר נשמעים במפורש בהקלטה בשיחה עם הפעילים.

יוסי בכר סרב עד למועד פרסום הכתבה להתייחס לשאלת הדברים שנאמרו.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. אני גרה בבת ים משנת 1978
    אף ראש עיר לא הצליח לעשות עבור העיר מה שלחיאני עשה.
    עבריין או לא
    הוא תרם לעיר הכי הרבה

  2. מה אתם מופתעים??! לחיאני פושע מהסוג המפחיד והמסוכן ביותר.
    לא נשארו לו חברים! הוא רימה את החברים הטובים ביותר שלו.
    חברו הטוב זה הכסף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות