n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: לאן נעלם המבנה העגול בגן העיר?

ראשון לציון: לאן נעלם המבנה העגול בגן העיר?

כ-20 שנה עמד המבנה העגול בגן העיר שמעליו ציפורים. לפני כחודשיים נעלם. התושבים: "כל סממן היסטורי נעלם". העירייה : " המבנה המדובר נדרש ללא מעט תיקונים לאחר שהושחת מספר פעמים ועמד רעוע במשך תקופה ארוכה והיווה סכנה מפני שהפך ל״למתקן טיפוס״ ולכן הוסר".

WhatsApp Image 2022-10-30 at 14.07.55
צילום:ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

גן העיר הוא לב ליבה של ראשון לציון, בעבר היו כלובי קופים ואיילים במקום, עם השנים המבנים הועתקו לחי כיף, הגן שופץ ונשארו הברווזים בבריכה סמוך לגשר העץ, והיונים מעל המבנה העגול ברחבה.
אולם שבחודשים האחרונים הבחינו תושבי העיר כי גם המבנה נעלם יום אחד, והם אינם מבינים מדוע.

" בעבר הייתי מגיעה עם הילדים שהיו קטנים לגן העיר, היו ברווזים וברבורים ויונים וכמובן את המבנה העגול  לידם שהוא חלק מנוף הגן" מספרת תושבת העיר " הילדים גדלו והגיעו הנכדים, באחד מביקורי בשבתות האחרונות הבחנתי שהמבנה לא קיים, לא ברור למה הוציאו אותו, הוא היה חלק מנוף העיר מעל 20 שנה, כל דבר היסטורי נהרס וזה חבל"

WhatsApp Image 2022-10-30 at 14.06.16
גן העיר ללא המבנה העגול. צילום: גל גפן

תושבים נוספים הבחינו כי במופע שהתקיים בחודש ספטמבר "140 שנה לראשון לציון" המבנה הוסר, האם יוחזר המבנה? האם הועתק למקום אחר? " גל גפן" יצא לבדוק.

מעיריית ראשון לציון נמסר: עיריית ראשון לציון דואגת לשמר את הנוף העירוני ככלל בכל רחבי העיר. המבנה המדובר נדרש ללא מעט תיקונים לאחר שהושחת מספר פעמים ועמד רעוע במשך תקופה ארוכה והיווה סכנה מפני שהפך ל״למתקן טיפוס״ לילדים ונוער ולכן הוחלט להסירו לפני מספר חודשים. נכון לעכשיו, לא מתוכנן מבנה חדש על מנת לאפשר את המשך קיום המופעים העירוניים, וביניהם האירועים במסגרת חגיגות ה-140, בגן העיר לרווחת התושבים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות