n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: חוזרים אל בתי הספר והגנים

ראשון לציון: חוזרים אל בתי הספר והגנים

בתום הערכת מצב שהתקיימה ביום שני בלילה, הוחלט כי החל מהיום (שלישי), מוסדות החינוך בראשון לציון חוזרים לפעול תחת אבטחה מוגברת

אבטחה חיילים רז קינסטליך1 צילום דוברות ראשון לציון
צילום ארכיון: דוברות ראשון לציון

צעד נוסף של חזרה לשגרה בראשון לציון: כל מוסדות החינוך יחזרו לפעול החל מהבוקר (שלישי), כך הודיע ראש העיר רז קינסטליך. בנוסף, הוחלט כי אתרי הבנייה ישארו סגורים בשלב זה.

קינסטליך: "החל מהיום, יום שלישי ה-24.10.23, אנו מחזירים את הלימודים בכלל מערכת החינוך – מעונות, גנים, בתי ספר וכמובן חינוך מיוחד שכבר פעל ביומיים האחרונים. לשם כך, ישבנו עם מפקד גדוד פיקוד העורף, מפקד משטרת ראשון לציון ומנכ״ל החברה לביטחון וסדר ציבורי, ודאגנו לתוכנית אבטחה מוסדרת שהופכת את העיר שלנו לאחת מהערים הכי מאובטחות בארץ והפריסה (ממה שאנחנו יכולים לפרט) תהיה כזו:

מערך האבטחה יחולק למספר שכבות:

גייסנו מאות חיילים, שוטרים, מאבטחים ופקחים – שיהוו שכבות אבטחה מקבילות שכל מטרתם לאבטח את מוסדות החינוך החל ממחר ולאורך כל שעות הלימודים.
חלק מהחיילים יבצעו פטרולים במוסדות החינוך וחלק יעמדו סטטיים והכל בהתאם לגודל המתחם או מוסד החינוך.

כל החיילים וראשי הצוותים יהיו תחת רשת קשר אחת במעגל סגור. כך שבכל רגע נתון הדיווחים יעברו באופן מתואם ומסודר בין כלל גורמי הביטחון, בכל רחבי העיר.
כל החיילים שיישמרו במוסדות החינוך יהיו מצוידים בנשקים ארוכים ו/או נשק.
בבתי הספר בנוסף לחיילים יהיו גם מאבטחים.

בנוסף, ניידות של פקחי החברה לביטחון וסדר ציבורי ושוטרי משטרת ראשון לציון – יתגברו אותם בסבבים לאורך כל שעות הלימודים. נדאג שכלל המקלטים במוסדות החינוך יחוברו ל-wifi (רשת אלחוטית), כדי שהילדים וצוותי החינוך יהיו זמינים במידה שתהיה אזעקה והם ישהו שם.

מעונות היום של החברה העירונית יפעלו מחר, ללא שנת צהריים וכולל הזנה – מנהלות המעונות יעדכנו באשר לשעות מדויקות. במעונות אנו נתגבר עובדים וזאת בנוסף להורים שהתנדבו להגיע ולסייע לצוותים.

באשר למועדוניות/צהרונים – נקבל החלטה בהמשך השבוע באשר להחזרת הפעילות המלאה.

באשר להסעות – לא נחזיר אותן כרגע משיקולים בטיחותיים. בעת אזעקה אנחנו לא רוצים לקחת סיכון שנהג ומלווה יתפעלו אירוע של מילוט הילדים למרחב המוגן באמצע נסיעה ולכן ההגעה עצמאית.

בנוסף, אנו משאירים לשיקולה של כל מנהל.ת, את ההחלטה אם לשלב למידה היברידית ואת תמהיל הלמידה לפי המצב בכל כיתה ובית ספר.

אתרי הבנייה באזורי המגורים יישארו סגורים ולגביהם טרם השתנתה ההחלטה. קבלנים פרטיים שיחליטו לפתוח על דעת עצמם – ננקוט מולם אכיפה בלתי מתפשרת.
דאגנו למערך מוקפד והיקפי שלא קיים בשום עיר אחרת בארץ. לא בכדי אנחנו בין הערים האחרונות שהסכימו לפתוח את מערכת החינוך, וזאת בכדי לוודא שנחזור באופן הכי בטוח שאפשר."

אבטחה חיילים רז קינסטליך צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות