n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: "חובתינו המוסרית והשורשית להבטיח חיים בכבוד לשורדי השואה"

ראשון לציון: "חובתינו המוסרית והשורשית להבטיח חיים בכבוד לשורדי השואה"

פרויקט ייחודי מסוגו עבור שורדי השואה מקודם בימים אלו על ידי ארגון "פתחון לב" ועיריית ראשון לציון.

שורד השואה בנימין חדד מקבל סיוע מפתחון לב קרדיט צילום יחצ פתחון לב
שורד השואה בנימין חדד מקבל סיוע מפתחון לב. צילום: יח"צ פתחון לב

יום הזיכרון לשואה ולגבורה, צוין בישראל בשבוע שעבר ושוב העלה על סדר היום את נתוני העוני בקרב אוכלוסיית שורדי השואה, כאשר מתוך כ-150,600 שורדי שואה, כרבע מהם חיים מתחת לקו העוני.

ארגון "פתחון לב" הפועל לשבירת מעגל העוני בישראל, מעניק מענה שבועי לכ-180,000 איש ביניהם שורדי שואה הנדרשים בסיוע. המענה מטעם פתחון לב ניתן בכל ימות השנה, במהלכם מחלקים מתנדבי הארגון סלי ותווי מזון למקבלי הסיוע. בנוסף, הארגון מספק עזרה בהליך מיצוי זכויות חברתיות וכלכליות ועוד, על מנת להבטיח חיים בכבוד לשורדי שואה.

כחלק מציון יום השואה, "פתחון לב" יחד עם המחלקה לשירותי רווחה של עיריית ראשון לציון, קידם פרויקט ייחודי מסוגו עבור שורדי השואה החיים מתחת לקו העוני. תכלית הפרויקט להעניק מענה כפול, האחד, מתן מעטפת קהילתית-חברתית חמה באמצעות חיבור בין שורדי שואה למתנדבים מן הקהילה המקומית. השני, סיוע בצרכים הפיזיולוגיים הבסיסיים על ידי שינוע וקבלת סלי מזון עשירים מדיי שבוע.

מנכ"ל ארגון "פתחון לב", אלי כהן: "העשייה למען שורדי השואה היא חובתנו המוסרית החשובה ביותר הן כארגון והן כחברה. במסגרת פעילותנו בארגון הבחנו במספר לא מבוטל של שורדי שואה המתקשים לצאת מביתם לרכוש מוצרי מזון לצורך קיום. על כן, החלטנו להרחיב את פרויקט חלוקת סלי מזון עבורם גם כאן בראשון לציון. אנו מודים לשירותי הרווחה של עיריית ראשון לציון על שיתוף הפעולה הפורה שבאמצעותו אנו זוכים להעניק את הסיוע לעוד שורדי שואה מתושבי העיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות