n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראיון בחירות עם ראש העיר רז קינסטליך

ראיון בחירות עם ראש העיר רז קינסטליך

הבחירות ממש מעבר לפינה ועם כל השינויים, הקשיים והדחיות, זה עומד לקרות. אז התיישבנו עם ראש העיר המכהן, רז קינסטליך לראיון קצרצר בו דיברנו על המלחמה, המשפחה, הקדנציה והתוכניות לעתיד, תשמעו מה היה לו לומר.

Banner-Raz1

הבחירות ממש מעבר לפינה ועם כל השינויים, הקשיים והדחיות, זה עומד לקרות. אז התיישבנו עם ראש העיר המכהן, רז קינסטליך לראיון קצרצר בו דיברנו על המלחמה, המשפחה, הקדנציה והתוכניות לעתיד, תשמעו מה היה לו לומר.

 

אנחנו מספר ימים לפני הבחירות, בימים של מלחמה קשה, העיר ראשון לציון ספגה המון אזעקות ופגיעות ישירות, ולצערנו גם הרוגים, פצועים וחטופים, איך מתמודדים עם המצב הזה?

"בשביעי לאוקטובר התעוררתי כמו כולם במדינה למלחמה, בהפתעה גמורה. ממש כשהתחילה המלחמה, העיר כבר ספגה פגיעות ישירות בעיר ומיד יצאנו לשטח ופרסנו צוותים, פתחנו את החמ"ל העירוני וקיימנו הערכות מצב תכופות. לא היה לנו זמן בכלל להבין או לעכל, ישר התחלנו לפעול. כבר ביום הראשון למלחמה הבנו שאנחנו במלחמה מורכבת ושבנוסף לכל יש נעדרים וחטופים. פתחנו חמ״ל ייעודי והוצאנו לשטח כ-120 עובדים סוציאליים שיתנו מענה ומעטפת למשפחות כבר מהרגע הראשון. לצערנו בעיר ישנם למעלה מ- 60 נרצחות ונרצחים שהם תושבי העיר ובקרבה ראשונה לתושבי העיר ונתנו להם את כל המעטפת מסיוע בהלוויות ועד ליווי צמוד. העיר שלנו היא בין הערים המובילות במלחמה הזו בכמות האזעקות והמטחים ובפעם הראשונה, אני  לא גאה שאנחנו מובילים במקומות הראשונים. בנוסף, הבנו גם שתחושת הביטחון התערערה ולכן היינו הראשונים להקים משמרי שכונה – כ-1700 מתנדבים ומתנדבות שהגיעו עם רכבם הפרטי שאותם הפכנו לניידות, הקמנו יחד עם פיקוד העורף את פלוגת בני המקום, תגברנו מאות שוטרים והכל בשיתוף פעולה פורה עם כלל גורמי הביטחון ותוך שקיפות מלאה לתושבי העיר. הרבה תושבים היו זקוקים לעזרה, מידית, לא היה זמן לחשוב, רק לעשות״.

Banner-Raz

 

אתה בעצמך אבא לשלושה ילדים קטנים, איך מתווכים להם את המציאות הזאת?

"אז אם נחזור לבוקר השביעי לאוקטובר, אני חייב להודות, זה שאתה ראש עיר, לא הופך אותך חסין לאירוע כזה, להיפך, אתה גם אבא לשלושה ילדים קטנים וגם אבא של עיר שלמה, הרגשתי את גודל האחריות ולמזלי – יש לי גם את גלי לצדי, שהיא העוגן הקבוע שלי, של הילדים והמשפחה."

 

המלחמה שינתה את הקשב לתושבים גם לצרכי ביטחון, כיתות כוננות, בניית ממדים, מה התוכניות שלך לחיזוק הביטחון של התושבים?

"עם פתיחת המלחמה בשעות הבוקר פתחנו את כל המקלטים בעיר ואת כל מוסדות החינוך שנתנו מענה מיגוני נוסף, כדי להגדיל את המרחבים המוגנים לקהילה. היה חשוב לנו לתת לתושבים תחושת ביטחון ומוגנות ולכן גם כשההנחיות הורו על פתיחת הלימודים, לא לקחנו סיכונים. מיפינו את פערי המיגון ונתנו מענה חלופי למוסדות חינוך לא מוגנים. התחלנו בפרויקט הצבת מרחבים מוגנים במוסדות חינוך לא ממוגנים ואנחנו ממשיכים עם הפרויקט במטרה למגן את העיר כמה שיותר. לשמחתנו ההיענות של התושבים לכיתות הכוננות הייתה מאד גבוהה ועד היום אנחנו מפעילים את משמרי השכונות וזה הוכיח את עצמו בתחושת הבטחון של התושבים. בנוסף, העיר שלנו בתנופת פיתוח וישנם מאות אתרי בנייה ברחבי העיר. הוריתי לסגור את כל אתרי הבנייה וכשנדרשנו לפתוח אותם, מיניתי פרויקטור חירום בנושא שעד היום הוא פועל בכדי לוודא שאתרי הבנייה מתנהלים באופן שלא יסכן את תושבי העיר. על הביטחון אנחנו לא מתפשרים".

 

אני חוזרת לנושא המשפחתי ברשותך, כפי שציינו אתה אבא לשלושה ילדים במערכת החינוכית העירונית, כאבא וראש עיר, איפה העיר נמצאת בתחום החינוך, ומה התוכניות שלך להמשך?

"טוב, זה לא סוד שהעיר ראשון לציון זכתה בפרס החינוך הארצי בפעם הראשונה בתולדותיה, וזה הרבה בזכות התכניות הייחודיות בעיר וכך שאנחנו מתייחסים למערכת החינוך בעיר כמו לחינוך הפרטי והרבה מהקרדיט לחברתי ליאל אבן זוהר. העתיד נמצא בפיתוח מסגרות חינוך ייחודיות, שיהיה מגוון לכל התלמידים ובכל הגילאים, שכל ילד ימצא את מקומו ויגשים את עצמו. חינוך זה לא רק בית ספר, זה גם הפנאי של הילדים וגם בזה התמקדנו והובלנו הפעלת חוגים במחיר מסובסד".

 

אתה לא מתמודד יחיד על ראשות העיר, אבל כנראה צועד בביטחון לקדנציה שנייה, האם תושבי ראשון יצאו בכלל להצביע?

"אני גדלתי בעיר ראשון לציון ואם יש משהו שאני יודע על העיר ועל התושבים שלה – זה שאכפת להם. רבים מהם היו איתי לאורך הדרך, אני כאן כי אני רוצה לעשות טוב לעיר שאני כל כך אוהב ואני מאמין שכל מי שמרגיש כמוני יצא להצביע ובשביל זה הפעם אני צריך גם את הפתק הלבן עם האותיות ״רק״- הפתק למועצה. בלי סיעה גדולה מאחוריי אתקשה מאוד להמשיך בעשייה ואהיה נתון לגחמות ואינטרסים של סיעות קטנות וללחצים של מפלגות ארציות. אני פונה דרכך לכל מי שתומך ומבקש, לא לפצל את ההצבעה ולהצביע לי ולסייע שלי ב-2 הפתקים. יש לי סיעה מצוינת ומחויבת לעשייה שמייצגת את כלל תושבי העיר, תנו לנו את הכוח להמשיך בעשייה".

 

אתה מסיים קדנציה ראשונה מאוד מוצלחת, מה הפרויקטים שאתה הכי גאה בהם?

"מהרגע הראשון שנכנסתי לתפקיד שמתי לנגד עיניי להנגיש את העירייה לתושבים. הורדתי את עמדת השומר בכניסה ללשכת ראש העיר ודאגתי שבכל תחום התושב יהיה במרכז ושנהיה נגישים לתושבים וזה הוכיח את עצמו. מתחילת הכהונה שלי, הייתה לי קצת יותר משנה "ליהנות" מהעשייה ומהפרויקטים שהיו לי בערמות על השולחן, אבל אז פרצה הקורונה, זה היה אתגר לא פשוט בכלל, אבל אני חושב שצלחנו אותו. בנוסף, היו 4 מבצעים צבאיים ועכשיו גם מלחמה שעוד בעיצומה והיום אנחנו גם חיים במציאות מורכבת שאילצה אותנו לנהל שגרה עם הרבה אתגרים שנלווים לכך. בואי נגיד שלא נחתי על זרי הדפנה בשנים האחרונות ואני גאה בכך שעל אף כל האתגרים גם הגענו לכמות אדירה של הישגים בחמש השנים האחרונות ובניהם רק על קצה המזלג: זכייה בפרס החינוך, חתימה על הסכם היסטורי לפינוי מטווח 24, קנייה של שטח גבעת האירוסים במטרה להחזירה לציבור, דורגנו כעיר שהכי טוב לחיות בה עפ"י מדד הלמ"ס, זכינו באות "גרין טן" על היותנו עיר ירוקה וזו באמת רק רשימה חלקית. בנוסף, אנחנו מצליחים לשמור על העיר שלנו מתפקדת, חזקה, עם חוסן קהילתי, עם שמירה על העסקים המקומיים ועל הפרנסה שלהם וקהילה חזקה עם ערבות הדדית, ובראש ובראשונה – שקיפות מלאה לתושבים.

 

הנדל"ן הוא אחד הנושאים הבוערים במדינה, מה התוכניות שלך לקידום תוכניות נדל"ן ודיור לזוגות צעירים?

"מאז ומתמיד צעירי העיר היו חשובים לי, כל מי שמכיר אותי יודע את זה, מתוך ההנחה שזה דור העתיד שלנו. נכון, צעירים זה לא רק פאבים וחיי לילה, צריך גם לדאוג שהם יישארו בעיר ולא יינטשו לערים אחרות. אנחנו משקיעים בהם רבות בתוכניות עירוניות ומלגות. חנכנו את מעונות הסטודנטים לפני כשנה וחצי, השקענו בפרויקט הזה 120 מיליון שקלים, כדי שלסטודנטים של העיר שלנו יהיה דיור איכותי במחיר הכי זול וישנם פרויקטים רבים שמתוכננים לדיור בר השגה לתושבי העיר. אפשר כבר לראות את הפרויקט ברחוב תש״ח שקורם עור וגידים. כאשר נפנה את הבסיס הצבאי כחלק מההסכם שחתמנו, יוקמו אלפי יחידות דיור שחלקן יוקדשו לדיור בר השגה. העיר צריכה את הקהל הצעיר והיא צריכה לספק לו שירות טוב, השתדלתי לעשות את זה עד היום ואני מתכוון להמשיך בכך."

 

ראשון לציון נחשבת לאחת הערים קולטות עלייה עם למעלה מ- 12 אלף עולים בעשור האחרון. מה הדברים שעשיתם עבור העולים ומה התוכניות שלכם לעתיד?

"ראשון לציון היא מהערים שהכי קולטות עלייה וזה בזכות העובדה שאנחנו נותנים להם תחושה של בית. אנחנו מעניקים להם המון שירותים, פעילויות ואירועים, סיוע וליווי, יש תכניות מעטפת של השכלה, חינוך, תעסוקה, אף אחד לא נשאר מאחור. יש לנו פרויקטים וקייטנות וקבוצות להעצמה וזה לא מספיק, אנחנו מתכננים עוד מסגרות לצמצום פערים שפתיים, תכניות לשילוב אקדמאיים בשוק התעסוקה, הקמת מסגרות מענה רגשיות ומתוכננת הקמה של עוד מקבץ דיור".

 

איך אתה רואה את העיר בעוד עשר שנים?

"קודם כל אני מצפה לראות את כל התוכניות והפרויקטים שעליהם אנחנו עובדים ללא הרף, הופכים למציאות, כי לפעמים כשאתה מדבר על חזון אנשים חושבים שאתה מבלבל את השכל, אבל לא, החזון מתורגם אצלנו לתוכניות עבודה ולהנחות אבן פינה ואז למבנים שמשרתים את הציבור בעיר. המטרות המרכזיות הן להקים כמה שיותר מקומות תעסוקה בעיר בכדי שתושבי העיר לא יצטרכו לצאת מהעיר בכדי לעבוד, מערכת תחבורה להסעת המונים, מטווח 24 שיתפנה כך שרצועת החוף תשולש, ובעיקר להמשיך ולתת מענה לכל תושב ותושבת בכל תחום. אני כמובן אהיה כאן, זו העיר שלי, אמשיך לשרת אותה תמיד וזה לא משנה מאיזה כיסא אעשה זאת. אמשיך לחיות כאן לגדל פהאת הילדים שלי".

 

לקראת סיום, מה המסר שלך ברוח התקופה, לתושבי העיר?

"הכוח שלנו הוא ה-יחד, ראינו את זה ביתר שאת בשנים האחרונות. לצערי חווינו את זה על בשרנו בצורה מאוד כואבת בחודשים האחרונים וזה עוד לא נגמר. אני מחזק את משפחות החטופים, את משפחות הנופלים, את הפצועים, את המילואימניקים, החיילים, כיתות הכוננות, העובדים המסורים של העירייה ואת כלל כוחות הביטחון. חשוב לי גם להגיד תודה לתושבות ותושבי העיר, על ההקשבה להנחיות, על התנהגות אחראית ועל כך שהם סמכו עלינו ונתנו לנו את הרוח הגבית להמשיך ולתפקד בשגרת חירום לא פשוטה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות