n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / פעיל חברתי יפצה את סגן ראש העירייה ב-6000 שקל בגין לשון הרע

פעיל חברתי יפצה את סגן ראש העירייה ב-6000 שקל בגין לשון הרע

מקסים בביצקי תבע 300 אלף שקל מוולד קפוסטין, לאחר שזה טען שהוא "אדם ללא מוסר ושקרן". קפוסטין: "זה רחוק מלהיות ניצחון... הוא ניסה להשתיק אותי וקיבל 2 אחוז מגובה התביעה". בביצקי:"החלטתי לא לשתוק ואני שמח על הפסיקה... אני מכין נגדו תביעת דיבה נוספת"

WhatsApp Image 2022-11-30 at 15.44.36
תמונות: עיריית ראשון לציון, ולאד קפוסטין

הפעיל החברתי ולד קפוסטין יפצה את מקסים בביצקי, סגן ראש עיריית ראשון לציון, ב-6000 שקל בגין הוצאת דיבה, כך פסק בית משפט השלום בעיר בשבוע שעבר.

בתביעה בה דרש בביצקי פיצוי בגובה של 300 אלף שקל טען סגן ראש העירייה כי קפוסטין פגע בשמו הטוב מספר פעמים. בין היתר הוא כתב ברשתות החברתיות כי בביצקי "אדם ללא מוסר, שקרן, משתמש במשרה רשמית למטרות אישיות, תוך כדי הפרת החוק". בנוסף טען על בביצקי שהוא רוחש "חוסר כבוד לזכרה של מלחמת העולם השנייה".

בביצקי טען בתביעתו כי מהפרסום ברשתות החברתיות ומשרשור התגובות "ניתן ללמוד על אודות השנאה השזורה בליבו של קפוסטין… המקלדת היא הנשק, והיעדר גורם מרסן של העושה בה שימוש, כפי שעשה, יכול לשמש אור ירוק וזריקת עידוד למעוולים עתידיים".

קפוסטין טען כי אין בדבריו לשון הרע ודיבה וכי הביקורת שהשמיע כנגד נבחר ציבור היתה לגיטימית. הוא אף הגיש תביעה שכנגד ודרש מבביצקי לפצותו.

בשבוע שעבר קבע השופט מוטי פירר כי קפוסטין יפצה את בביצקי ב-6,000 שקל שהם 2 אחוז מגובה התביעה שהגיש.

בביצקי מסר בתגובה: "מהרגע שנבחרתי לכהן כסגן ראש העירייה אני נמצא תחת מתקפה של הכפשות,הוצאת דיבה ולשון הרע מצד קפוסטין. בהתחלה התעלמתי ואף הזהרתי אותו מספר פעמים שיחדל מההכפשות. ולאד כתב עשרות פוסטים בגנותי בהם קרא לי שקרן סדרתי. הבן אדם נהיה אובססיבי, צילם אותי ברחוב וניסה להסיט נגדי את הציבור ובעלי עסקים בעיר".

"מתחילת המשפט ובמהלכו יצאו עשרות פוסטים מכפישים נגדי באופן קיצוני ומגמתי. אני שמח שהשופט הכריע לטובתי ולא משנה לי הסכום, אלא ההכרעה של בית במשפט. כרגע אני מכין נגדו תביעה נוספת על לשון הרע בגין דברים שפרסם נגדי אחרי הגשת התביעה.

"החלטתי לא לשתוק. כאיש ציבור לא ייתכן שאנשים יעברו את הגבול, יכפישו ללא הפסקה ולא תהיה תגובה. זו לא כיתת יורים. צריך להבין שבסופו של יום עומד אדם עם משפחה ויש לכבד ולא להשתלח.

"בשבוע האחרון הגיש רז קינסטליך, ראש העירייה,תביעה נגד הרב אריה כהן, יו"ר סיעת ש"ס, שבוועדות של ש"ס נמצא גם קפוסטין כחבר וועדה. אולי זה לא במקרה שחברי סיעה זו מתנהגים בצורה כזו, וצריך לחשוב למה דווקא הם היחידים שנתבעים.

"אני שמח על פסיקת השופט ומקווה שהיא תהיה תמרור אזהרה שמבהיר: אם משתלחים בחברי מועצה יהיה לזה מחיר".

קפוסטין מסר ל"גל גפן ראשון לציון": "מטעמים, אפשר לומר אנושיים, לא רציתי להעלות את הנושא של התביעה, נוכח המצב הלא פשוט שבו נתון מקסים בביצקי כיום תחת חקירה.
מאוד מחמיא לי שעבור סגרה"ע בביצקי "ניצחון" על קפוסטין זה אירוע מאוד משמעותי וחשוב עד כדי כך שהוא רץ לאמצעי התקשורת שונים על מנת לספר על כך כאשר בפועל זה כמובן רחוק שנות אור מלהיות הניצחון לאור העובדה שהוא לא השיג שום השג ממשי אלא בדיוק ההפך.
תביעה של מקסים בביצקי כנגדי הייתה על אמירה שלי שהוא, כאמור בכתב התביעה: "אדם ללא מוסר,שקרן, משתמש במשרה רשמית למטרות  אישיות."
התביעה הייתה על סך 300 אלף שקל ונועדה, לדעתי האישית, אך ורק כדי לנסות להשתיק את הביקורת שלי כלפיו ולנסות לסבך אותי כלכלית.
במהלך המשפט וגם בסיכומו עמדתי על כך שאמת דיברתי.
מבלי להיכנס לפרשנות, התוצאה היא כפי שנכתב בפסק הדין: "אני קובע כי לסילוק מלא ומוחלט של מלוא הטענות הדדיות בתביעה ובתביעה שכנגד, ישלם הנתבע לתובע סך כולל של 6.000 שקל." ( 2% מסה"כ התביעה)
אני חושב, שלאור הדברים שאליהם נחשף הציבור לאחרונה בנוגע לסגרה"ע בביצקי וגם עומד להיחשף בהמשך, אנשים יבינו מי הוא האיש באמת והאם צדקתי או לא.
כעת,מאחר שהוא ראה לנכון להציף את הנושא ולפרסם אותו, אני אפרסם בהמשך את כל מה שנוגע לתביעה ותביעה שכנגד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות