n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מצעד השפחות מגיע היום לראשון לציון

מצעד השפחות מגיע היום לראשון לציון

המייצג שיערך היום בראשון לציון, יום חמישי ה- 9.3.2023 בשעה 19:00 ברחוב רוטשילד. הוא אחד מתוך עשרות מייצגים שמתארגנים בכל רחבי הארץ ביוזמת תנועת "בונות אלטרנטיבה". גם בשבת האחרונה היה מייצג כזה בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בכיכר התותח ברחוב הרצל פינת ז'בוטינסקי, שם מתקיימת הפגנה כל מוצאי שבת.

מצעד השפחות צילום פרטי
צילום, פרטי

עשרות נשים בחרו להתחפש לשפחות (כמחווה לספרה של אטווד) ולצעוד במסגרת המחאה

המיצג, המוכר לרבים מאיתנו מתוך הספר ובעיקר מהסדרה "סיפורה של שפחה", ייערך היום בראשון לציון, 9.3.2023 בשעה 19:00 ברחוב רוטשילד. הוא אחד מתוך עשרות מייצגים שמתארגנים בכל רחבי הארץ ביוזמת תנועת "בונות אלטרנטיבה". גם במוצ"ש האחרון היה מיצג כזה בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בכיכר התותח ברחוב הרצל פינת ז'בוטינסקי, שם מתקיימת הפגנה כל מוצאי שבת.

אלונה לוגסי, תושבת העיר ופעילה חברתית, ממארגנות המצעד בעיר סיפרה לגל גפן: "מה שקורה כאן מאוד מפחיד. כשראינו את המיצג הזה לא היססנו להצטרף. כי הבנו שהשוויון והנורמליות כאן בסכנה. הרבה אנשים חושבים אולי שאנחנו מגזימות ונסחפות. הם לא מזהים את הסכנה. אז לא אנחנו ממש, אבל ממש לא מגזימות. כל הסימנים כבר כאן:

מתוך 64 חברי קואליציה, יש רק 9 נשים.

שתי מפלגות בקואליציה מדירות נשים משורותיהם באופן מוחלט.

26 מנכ"לים במשרדי הממשלה, כולם גברים, כי כל הנשים פוטרו.

כדי להביע את הזעקה שלנו החלטנו לשתוק, בעודנו עטויות בגלימות אדומות, עם כובעים לבנים שחוסמים לנו את שדה הראייה, ללא זהות. מנסות לזעזע כי המציאות מזעזעת.

כי כשמעבירים חוק להרחבת סמכויות בתי הדין הרבניים בפני דיינים גברים בלבד ועוד הצעות חוק מפלות והזויות שעד לא מזמן נראו לנו כמו סיוט שלא יכול להתרחש כאן.

וכל זה קורה במקביל לכך שהממשלה חותרת להחליש את כוחו של בג"צ –מי שמגן עלינו. וכשלא תהיה לנו דרך לעתור נגד כל הדברים הנוראיים האלה שעלו רק בחודשיים האחרונים – אז חובה להתעורר עכשיו! לפני שיהיה מאוחר.

בג"צ היה זה שאפשר לנשים להיכנס לקורס טיס, להתמנות למועצות דתיות, הגן על מעמד הנשים במקומות העבודה והורה לבית לשלם שכר זהה לנשים וגברים באותו התפקיד. יש עוד דוגמאות.

מנסים לעשות מהמחאה ויכוח בין ימין לשמאל. זה ממש לא זה. זה הזכויות הבסיסיות שלנו כנשים. זה החיים שלנו. אם את אישה, קומי ותגידי לא לרפורמה!" היא מסכמת

 

איך מצטרפים? והאם יש היענות של נשות העיר?

 

ישנה היענות מדהימה. עשרות נשים כבר נרשמו ותשתתפנה ביום חמישי. אפשר להירשם גם בקבוצות הווטסאפ של המחאה וגם בפייסבוק. חפשו "מצילים את הדמוקרטיה ראשון לציון".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. בעד קידום נשים

    נשמע שאתן בעד רפורמה כי כולם מדירים נשים

  2. לאה פיינגולד

    פורים הסתיים לידיעת השמאלניות.

  3. אתם אתר חדשותי או שופרי תעמולה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות