n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מאות דיווחים של תושבים על ליקויי בנייה בראשון לציון

מאות דיווחים של תושבים על ליקויי בנייה בראשון לציון

היעדר ציוד מגן, פיגומים לא בטיחותיים, עבודה לא בטיחות בגובה ו-60 אתרים המבצעים עבודות בנייה ללא מנהל עבודה באתר. כ-394 סיכונים זוהו ע"י תושבי העיר ודווחו למוקד קו החיים בראשון לציון במהלך חמשת השנים האחרונות, בסיכום חציון הראשון של 2023 דיווחו התושבים על 56 סיכונים באתרי הבנייה.

מנוף מנופים אתר בניה צילום PIXABAY
צילום אילוסטרציה: PIXABAY

השבוע פרסם המוסד לבטיחות ולגיהות דו"ח מיוחד המסכם את מעורבות התושבים לזהות סיכונים ולדווח עליהם ב-7 הערים המובילות במספר הדיווחים ב-5 השנים האחרונות. הדו"ח נשלח גם לראש העיר רז קינסטליך.

מנכ"ל המוס"ל ד"ר מיקי וינקלר קרא לראשי הערים לקחת חלק במאבק בתאונות העבודה באתרי הבנייה בישראל ולעודד את התושבים לזהות ולדווח על סיכונים באתרי הבנייה למוקד הלאומי 'קו החיים' בכדי למנוע את הנפגעים ותאונת העבודה הבאה.

בהסתכלות רחבה על חמשת השנים האחרונות, בראשון לציון התקבלו כ-394 דיווחים של תושבים שזיהו סיכונים ומפגעים באתרי בנייה בעיר. זה ממצב את ראשון לציון במקום השישי במספר הדיווחים, אחרי: תל אביב, ירושלים, חיפה, רמת גן ובני ברק. רק בחצי השנה האחרונה התקבלו בראשון לציון כ-56 דיווחים.

המוקד הלאומי "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות הוקם ב 2019 ומאפשר לכל תושבי מדינת ישראל להיות שותפים במאבק בתאונות העבודה והצלת חיים, זאת על ידי זיהוי סיכונים ומפגעים באתרי הבנייה ודיווח עליהם למוקד הלאומי "קו החיים".

כאמור, בחצי הראשון של 2023 נמצאו על ידי מדריכי המוס"ל שהגיעו לאבחן את הסיכונים באתרי הבנייה שדווחו על ידי התושבים 56 ליקוי בטיחות: כ-14 ליקויים בתחום אי שימוש בציוד מגן אישי, 8 ליקויים בתחום עבודה לא בטוחה בגובה, 13 ליקויים בתחום פיגומים לא בטיחותיים, 5 ליקויים בתחום היעדר שילוט וגידור כנדרש ו-3 ליקויים בתחום הימצאות של בורות ומדרכות מסוכנות באתר.

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר: "הרשויות המקומיות חייבות להיות שותפות מלאות במאבק שלנו בתאונות העבודה באתרי הבנייה. כולנו צריכים לפעול יחד במאבק להצלת חיים ומזעור הסיכונים והפגיעה בציבור הרחב סביב אתרי הבנייה.

הגדלת קצב הבנייה מחייב שעוד ועוד תושבים ירתמו למאבק לשהות סיכונים ולדווח עליהם כדי שנוכל להציל עוד עובד רגע לפני התאונה. המבצעים, הקבלנים ומנהלי העבודה צריכים לתכנן את העבודה לאור הסיכונים במטלה המתבצעת באותו יום עבודה.

דו"ח המוס"ל מסייע לראש העיר ולמנהלי יחידות ההנדסה והפיקוח ברשות להכיר אלו סיכונים ומפגעים באתרי הבנייה מאבחנים מדריכי המוס"ל ולפעול כבר בשלב אישור הבנייה ואישור התחלת עבודה בדרישה למזעור סיכונים אלו, מתן הגבלות ודרישות בטיחות שיחייבו את מבצעי הבנייה כדי לשמור על שלום הציבור בסביבת אתרי הבנייה ובאכיפתם ע"י הפיקוח במהלך הבנייה. לקראת הבחירות המוניציפליות, השמירה על הבטיחות בעבודה והבריאות התעסוקתית במקומות העבודה בעיר, צריכה להיות בראשו של כל ראש עיר וכל מועמד"

דר מיקי וינקלר מנכל המוסל צילום יחצ

ד"ר מיקי וינקלר מנכ"ל המוס"ל. צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. מקומות חנייה לבני 70 עוד מהלך לקראת הבחירות. מהלך פופוליסטי. אם קינסטליך היה רוצה לפתור את בעיות החנייה הוא לא היה מאשר תוכניות לתמא 38 באזורים צפופים. בואו לשכונת אברמוביץ. רכבים על המדרכות. בצמתים. לפני מעברי חצייה. ממש מסכנים את התושבים. אבל הכסף שנכנס לעירייה מדווחות חנייה קודם לכל. ממש חוסר התחשבות בתושבים.

  2. התרת תמא 38 למרות הצפיפות הנוראה. אין חניות. רכבים חונים על המדרכות. לפני מעברי חצייה. לפני צמתים מסכנים את התושבים. קינסטליך רואה רק את הכסף שנכנס לעירייה התושבים מקבלים דוחות ולא אכפת לו ממש. יעל לפתור את מצוקת החנייה אבל לא אכפת לו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות