n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / יו"ר מרצ ראשון לציון: "לא נתמוך בעסקים המתנהלים באופן מפלה"

יו"ר מרצ ראשון לציון: "לא נתמוך בעסקים המתנהלים באופן מפלה"

ח"כ אורית סטרוק טענה שאין לכפות על רופאים לתת טיפול בניגוד לעמדתם הדתית, ח"כ שמחה רוטמן תומך בכך שבעלי בתי מלון יוכלו לא לארח להט"ב. על רקע כוונת הממשלה לתקן את חוק איסור האפליה, התבטאות משמעותית של חברת הקואליציה אילנית הרוש: "ראשון לציון תישאר עיר חופשית ופתוחה... אם למישהו יש ספק, אנחנו לא נתמוך בעסקים המתנהלים באופן מפלה"

דגלי-הגאווה-בראשון צילום דוברות ראשון לציון
צילום ארכיון: דוברות ראשון לציון
(בתי לוין)

"אם למישהו יש ספק, אנחנו לא נתמוך בעסקים המתנהלים באופן מפלה – כפי שלא תמכנו בעבר", כך מצהירה אילנית הרוש, חברת הקואליציה העירונית ויו"ר מרצ, זאת בעקבות כוונת גורמים בממשלה החדשה לתקן את חוק איסור האפליה.

הסערה הציבורית החלה בתחילת השבוע, כשחברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית התייחסה לחוק איסור האפליה שמפלגתה מבקשת לשנות, וטענה כי אין לכפות על רופאים לתת טיפול בניגוד לעמדתם הדתית.

התבטאותה וכן התבטאותו של חברה למפלגה, ח"כ שמחה רוטמן, לפיה "בעלי בתי מלון יוכלו לא לארח להט"ב", יצרו סערה ציבורית גדולה. משמעות תיקון החוק: יאפשר לפגוע בזכויות בני אדם מטעמים שונים.

בעקבות ההתבטאויות הקשות הודיעו עשרות ארגונים וחברות מהסקטורים הפרטיים והציבוריים כי לא ישתפו פעולה עם האפליה וכי ינקטו צעדים כנגד מי שיפלה לרעה אזרחים בשל אמונתם או העדפתם המינית.

בנק דיסקונט למשל, הודיע כי לא יעניק אשראי ושירותים ללקוחות הבנק שיפלו לרעה. לדברי החברות, מדובר בפגיעה בערכי יסוד המדינה והם "לא יתנו יד להרס הדמוקרטיה".

"ראשון-לציון תישאר עיר חופשית וכיו"ר מרצ ראשון לציון אמשיך להוביל את המאבק על כך", אמרה הבוקר אילנית הרוש ל"גל גפן ראשון לציון".

אילנית הרוש צילום פרטי

אילנית הרוש- צילום פרטי

הרוש מוסיפה ואומרת כי העירייה לא תתמוך בעסקים שיפלו לרעה על רקע אמונתם או העדפתם המינית. "אם למישהו יש ספק, אנחנו לא נתמוך בעסקים המתנהלים באופן מפלה – כפי שלא תמכנו בעבר. חשוב להדגיש כי מול ממשלה חשוכה מוטלת עלינו אחריות גדולה אף יותר לשמור על העיר, שאנחנו אוהבים פתוחה וחופשית. אני בטוחה שהציבור בעיר יוכיח פעם נוספת שזה מה שהוא מצפה מנבחריו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. מה אילנית הרוש, נציגת מרצ עדיין שכחה בעיריית ראשון. המפלגתה כבר איננה אז שתלך עם המפלגה שלה.

  2. כל הכבוד! תודה אילנית על הדברים החשובים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות