n
דף הבית / בריאות / יוקם מאגר עירוני למיפוי דפיברילטורים בראשון לציון

יוקם מאגר עירוני למיפוי דפיברילטורים בראשון לציון

לרגל יום המודעות שחל היום (שלישי), יוצאת העירייה ביוזמה חדשה להקמת מאגר עירוני פנימי שיהיה פתוח למוקדי החירום בלבד שיוכלו להפנות את התושבים למכשיר הקרוב אליהם במקרה של מצב חירום. לפי המיפוי שביצעה העירייה, בעיר ישנם כ-300 מכשירים. בנוסף, תקיים העירייה בשיתוף עם מד"א עמדות הסברה על החייאה, החייאת תינוקות ושימוש נכון בדפיברלטור – ללא כל תשלום

דפיברילטור מפעם רז קינסטליך צילום דוברות ראשון לציון

לרגל יום המודעות הבינלאומי לשימוש במפעם (דפיברילטור), שחל היום, שלישי (21.2), יוצאת עיריית ראשון לציון ביוזמה חדשה להקמת מאגר עירוני פנימי למיפוי מכשירי דפיברילטור ברחבי העיר.

המאגר יהיה פתוח אך ורק למוקדי החירום – עירייה, מד"א, איחוד והצלה – שיוכלו להפנות את התושבים למכשיר הקרוב אליהם במקרה של מצב חירום. לפי המיפוי שביצעה העירייה, בעיר ישנם כ-300 מכשירים.

כדי להצטרף למאגר יש להירשם בטופס בלינק הבא: https://tikshuv.rishonlezion.muni.il/hito/#/survey/d27788. נציין, כי הצטרפות למאגר משמעותה הצטרפות לכלל מאגרי החירום של מד"א ושל איחוד והצלה.

כמו כן, היום (שלישי) תקיים עיריית ראשון לציון בשיתוף פעולה עם מד"א, עמדות הסברה לתושבות ולתושבים על החייאה, החייאת תינוקות ושימוש נכון בדפיברלטור – ללא כל תשלום.

להלן מיקומי העמדות:
• רח' גרינשפן הרשל 6, בשטח בי"ס טביב, בין השעות 18:00-20:00
• רח' חסידי אומות עולם, חניית פארק הזיכרון, בין השעות 18:00-20:00
• רח' אחד העם 20 פינת הכרמל, בין השעות 18:30-20:30

נזכיר, כי לאחרונה אישרה מועצת עיריית ראשון לציון את הצעתה של מעין פלח שדה, מחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות ופיתוח הון אנושי, לעידוד בניינים בעיר לרכישת דפיברילטורים בעלות מופחתת. מחירו של דפיברילטור עומד כיום על כ-3,000 שקל, כך שמדובר בסכום השתתפות נמוך הנע בין 100 ל-300 שקלים בממוצע לכל דירה בבניין משותף.

כמו כן, בשנה האחרונה הציבה עיריית ראשון לציון עמדות של דפיברילטורים ברחבי העיר. זאת, לאחר שפנתה אל הציבור שבחר להחליף את עמדות הטלפונים הציבוריים הישנות בדפיברילטורים ובספריות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "הדאגה לבריאות התושבים היא בראש סדר העדיפות שלנו. אני קורא לכלל התושבות והתושבים ולבעלי העסקים שמחזיקים ברשותם דפיברילטור – לבוא ולהצטרף למאגר העירוני שלנו שכולל את כל מאגרי החירום ויכול להציל חיי אדם. המכשיר פשוט וקל לתפעול ובמצב אמת מספק טיפול ראשוני ומיידי ומגדיל משמעותית את הסיכוי לשרוד ולהשתקם".

מחזיקת תיק הבריאות, אילנית הרוש: "מכשיר הדפיברילטור יכול להוות את ההבדל הקריטי בין חיים למוות באירוע חירום. מדובר במכשיר שהוא פשוט יחסית לתפעול, ואני קוראת לכל התושבות והתושבים שברשותם מכשיר שכזה – להצטרף למאגר העירוני שלנו ולהציל חיי אדם. כמו כן, אני מזמינה את התושבים להגיע לאחת מההדרכות שאנו מקיימים מחר בשיתוף עם מד"א כדי ללמוד לתפעל את המכשיר בתקווה שלא נזדקק לכך".

כל שנייה קריטית
במקרה של התקף לב כל שנייה היא קריטית, וכל דקה שחולפת ללא טיפול פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10%, ולכן הצבת הדפיברילטורים ברחבי העיר היא קריטית.

הדפיברילטור, נזכיר, משמש כמכשיר החייאה בעת אירוע דום לב פתאומי. בזמן ההחייאה המכשיר מכתיב את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות בעברית, כך שהוא ניתן לשימוש גם לאנשים שאינם בעלי רקע רפואי.

במקביל, המכשיר מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות טלפוניות נוספות מהחובשים והפרמדיקים ממוקד החירום. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל כשהם נמצאים בדרכם למקום האירוע.

מפעם דפיברילטור צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. מעניין כל כך הרבה דפיברילטורים מותקנים ברחבי העיר ומרושתים בכל הארץ…..בעקבות ריבוי של התקפי לב , דום לב בשנים האחרונות ועוד אומרים שחיסון הקורונה בטיחותי….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות