דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, בעלי ואני נשואים מזה מספר שנים ומעולם הוא לא הפתיע אותי במתנות, בפרחים או במחווה אחרת. בכל פעם שאני מעירה לו על כך, הוא אומר לי שאני יכולה לקנות בעצמי מה שאני רוצה. בתיה, מה את ממליצה לעשות כדי לגרום לו להפתיע אותי מידי פעם?

תשובה
בני אדם נולדו שונים זה מזה. ישנם יתרונות וחסרונות בכל סגנון של אישיות. את מתארת מצב מסוים הקשור לתשומת לב בקניית מתנות, זהו פרט אחד ממכלול של מערכת יחסים. בדקי מה מהות היחסים ביניכם, האם יש אהבה, חברות ופרגון הדדי, האם בעלך יודע לבטא את יחסו אלייך בדרכים אחרות. אם כן, אין צורך לעשות עניין מדפוס זה של התנהגות ואל לך לצפות שהוא יפתיע אותך. אם בעלך אינו מבטא יחס אוהב בשום צורה, אזי הבעיה היא בעיה עמוקה יותר בזוגיות ועניין המתנות הוא שולי וחסר חשיבות. נסי לראות את הצדדים הטובים באישיותו של בעלך ולהיזכר במה שגרם לך להימשך אליו ולרצות אותו. חשוב שתשתפי אותו בתחושותייך, לא בדרך ביקורתית.

שאלה
בתיה שלום, שני ילדיי מרבים לריב במיוחד בכל הנוגע לפרטיות. בני הצעיר מרבה להיכנס לחדרו של אחיו כשיש בחדרו חברים, לעיתים אני מבקשת מבני הבכור להתחשב כדי שיהיה שקט ואוכל להתפנות לענייני הבית. בתיה, אני שואלת האם זה בסדר לדרוש מידי פעם מבני הבכור לגלות התחשבות או שלאסור באופן מוחלט על הבן הצעיר להיכנס לחדר של אחיו?

תשובה
יחסים בין אחים מהווים גורם חשוב בהתפתחות. דרך קשרים אלו "מתרגלים" האחים התנהגויות חברתיות מחוץ למסגרת המשפחתית, כמו ויתור, התחשבות והשקעה. מערכת היחסים בין האחים מושפעת מגילם, ממקומם בסדר המשפחתי, מאופיים ובעיקר מהקשר עם ההורים. עלייך להבין את הסיבות לכך שבנך הצעיר מעוניין להיכנס לחדרו של אחיו ואת הסיבות שבנך הבכור מסרב להתיר לו להיכנס. כנראה שבנך הצעיר מבקש חברה או שהוא מבקש לחזק את הקשר עם אחיו הבכור, יתכן שקשה לו להימצא לבד. בנך הבכור מבקש קודם כל עצמאות ונפרדות מאחיו כחלק מההתפתחות שלו, חשובה לו ההכרה כבכור, ולכן עלייך לכבד את רצונו ואף לאפשר לו לסגור את הדלת כשהוא עם חברים ואפילו כשהוא לבד. בדרך זו גם האח הצעיר ילמד, כי יש לכבד פרטיות של כל אחד מבני המשפחה. חשוב שתעזרי לבנך הצעיר ללמוד להעסיק את עצמו ולהרחיב את מעגל חבריו.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות