n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / יובל מראשון לציון וחבריו לעמותת "וירטוס ישראל" יוצאים לייצג אותנו באליפות העולם!

יובל מראשון לציון וחבריו לעמותת "וירטוס ישראל" יוצאים לייצג אותנו באליפות העולם!

17 ספורטאי וירטוס ישראל – עמותה למשחקים מיוחדים ייצגו את מדינת ישראל באליפות העולם של הארגון העולמי Virtus שתתקיים בוישי, צרפת בתאריכים 4-10 ביוני וביניהם גם יובל ירוסלימסקי, מראשון לציון

ספורטאי וירטוס ישראל צילום אודי מוזס
ספורטאי וירטוס ישראל. צילום: אודי מוזס

ספורטאי וירטוס ישראל – עמותה למשחקים מיוחדים ישתתפו באליפות העולם בוישי, צרפת

פעילותה של וירטוס ישראל (עמותה למשחקים מיוחדים) מהווה פעילות של ארגון גג רב ענפי לספורטאים/יות עם מוגבלות קוגנטיבית בישראל. ארגון גג הוא גוף המוכר על ידי הארגון הבין-לאומי כגורם המייצג כמה ענפי ספורט בזירה הבין לאומית, לצורך רישומם או ייצוגם בתחרויות בין לאומיות רב ענפיות, ובכלל זה המשחקים האולימפיים, המשחקים הפראלימפיים, אוניברסיאדה ומשחקי העולם.

עמותת וירטוס ישראל מהווה קרן אור לספורטאים וספורטאיות עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמונת דאון המשיגים את ה"יש" מתוך ה"אין". העמותה שמה לה ליעד לשנות עמדות וסטיגמות בקרב הציבור כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים וקבלתם כשווים בחברה.

וירטוס ישראל מקיימת פעילות ספורט תחרותית/הישגית בישראל מזה 36 שנים ב 20 ענפי ספורט שונים (אולימפיים וחלקם שאינם אולימפיים) ומשתתפים בפעילות העמותה למעלה מ 4,000 ספורטאים/יות מכל רחבי הארץ.

מטרתה העיקרית של העמותה הנה לקדם ולהעצים את יכולותיהם של אותם אנשים באמצעות אימוני ספורט ותחרויות ובכך לשפר את כושרם הגופני, חוסנם הנפשי, תפקודם כעצמאים וקבלתם כשווים בחברה. בנוסף, העלאת הדימוי והביטחון העצמי שלהם בעיני עצמם ובעיני משפחתם והקהילה הסובבת אותם, דבר המסייע בידם השתלבות בחברה כאזרחים יוצרים ותורמים.

המעורבות בפעילות ספורטיבית בכלל ובספורט תחרותי-הישגי בפרט, מעניקה לספורטאים הזדמנות לחוות הצלחות וחוויית מנצחים, ונותנת להם את היכולת להרגיש "שווים". העמותה מעודדת את היכולת האישית של כל ספורטאי ומאפשרת לו להתקדם ולהתחרות על פי יכולתו ורמתו המקצועית.

בתחילת השבוע, אירח שר התרבות והספורט מיקי זוהר את משלחת הספורטאים והספורטאיות המיוחדים, הוריהם, יחד עם ראש המשלחת ראובן אסטרחן ומנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי.

לפני כ-10 חודשים, בחודש יולי 2022, השתתפו 15 ספורטאי וירטוס ישראל במשחקי אירופה בקרקוב פולין וגרפו 22 מדליות, מהן 7 מדליות זהב בענפים ריצה, קפיצה לרוחק, רכיבת אופניים וטניס.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "שמחתי לפגוש ספורטאים וספורטאיות חדורי מטרה ומעוררי השראה. ברצוני להרחיב את הפעילות הספורטיבית של בעלי מוגבלויות ככל האפשר, כדי שצעירים ומבוגרים בעלי מוגבלות רבים ישתתפו בפעילות תחרותית וישתלבו בצורה מיטבית בחברה הישראלית. לכולם מגיעה הזדמנות להגיע להישגים, אנחנו שונים אבל שווים"

במשחקי העולם שיתקיימו כאמור בוישי צרפת בין התאריכים 4-10 ביוני ייטלו חלק מאות ספורטאים וספורטאיות מכל רחבי אירופה, בתחרויות רב ענפים. 17 הספורטאים שייצגו את ישראל במשחקי העולם, יתחרו בשישה ענפי ספורט: רכיבת אופניים, אתלטיקה, חתירה, טניס, טניס שולחן ושחייה. יחד עמם ייצאו 8 מאמנים ואנשי צוות. הורי חלק מהספורטאים יתלוו אף הם.

התחרויות נערכות בהתאם לרמת המשתתף ובחלוקה לרמות יכולת שונות, כדי לתת מענה לצרכים שונים שיתאימו לכל משתתף יחיד או קבוצת ספורט. כך, שהספורטאים מתחרים מול השווים להם ברמת היכולת המקצועית.

חשיפת צוהר להשתתפות במשחקי העולם הקרובה, חשובה כבור הספורטאים, הספורטאיות ולבני משפחותיהם התומכים בהם, עבור המאמנים אשר פועלים בהתנדבות מלאה בעמותה ועבור הציבור הרחב.

בין הספורטאים שייצאו לאליפות העולם הקרובה יהיה גם יובל ירוסלימסקי, בן 21 מראשון לציון, המתחרה בענף טניס שולחן בתחרות העולמית. יובל מתמודד עם מוגבלות שכלית, עצמאי בתפקוד גבוה.

הגנים עוברים במשפחה – אביו מאמן טניס שולחן, בילדותו ביקר יובל את אביו במקום עבודתו והאב הבחין ביכולותיו לפי האופן בו תפס את הכדור ואימן אותו החל מגיל 10. כיום יובל משחק בליגה בקבוצות רגילות ומתאמן בחוג עם שחקנים רגילים.

יובל התקבל לאחרונה לקורס מדריכי טניס שולחן, החלום שלו הוא להדריך ילדים ובני נוער.

המוטו של יובל הוא לשמור על גישה חיובית. המשפחה מעודדת ומאמינה ביכולות שלו, ומאפשרת לו להתמודד וללמוד מהתהליך בדרכו לצמיחה והצלחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות