n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / התעללות: טירון נדרש על ידי מפקדו להסיר את שרוכי נעליו וליצור באמצעותם צורות

התעללות: טירון נדרש על ידי מפקדו להסיר את שרוכי נעליו וליצור באמצעותם צורות

החייל תושב ראשון לציון הושפל לעיני עשרות מחיילי הפלוגה שצחקו ולעגו לו. אימו: "איפה החמלה? למה להתעלל ככה? מה המטרה?". דובר צה"ל: אנו רואים זאת בחומרה. בנוסף, רופאים ביחידה ביטלו הפניה שקיבל החייל לוועדה רפואית לצורך הורדת פרופיל. האם: "הם בכלל לא ראו אותו ולא בדקו אותו". דובר צה"ל: ההמלצות נשקלו בכובד ראש על ידי גורמי רפואה

WhatsApp Image 2022-09-18 at 12.43.47
צילום: אילוסטרציה גל גפן

התעללות קשה בטירון תושב ראשון לציון: נדרש להסיר את שרוכי הנעליים וליצור באמצעותם צורות לפי דרישת מפקדו, זאת לעיני כל חיילי הפלוגה שצחקו ולעגו לו.

החייל התגייס לפני מספר שבועות ליחידת כפיר. בשל החמרה במצבו הרפואי הופנה לוועדה רפואית וניתן לו חודש פטור ממאמצים. מרגע זה, כך טוענים הוריו, החלו מפקדיו להתנכל לו.

"הבן שלי התגייס לקרבי במטרה לשרת את המדינה. כחצי שנה לפני הגיוס הוא עבר תאונת דרכים קשה ונפגע, בין השאר, בגב. למרות זאת, הוא התעקש להתגייס לקרבי. אחרי כמה שבועות ביחידה ובשל המאמץ שהוא נדרש לו, כאבי הגב התעצמו וכיום יש לו גם נימולים ברגל. הוא הלך מספר פעמים למרפאה, הופנה לרופא מומחה, אורתופד, שבסופו של דבר החליט להפנות אותו לוועדה רפואית לצורך הורדת פרופיל. האורתופד נתן לו חודש פטור ממאמצים. מרגע זה המפקדים שלו ממש מתנכלים לו".

האם מספרת כי לפני מספר ימים במהלך מסדר לילה בנה נדרש על ידי אחד ממפקדיו לחלוץ את השרוכים. "אחרי שהוא הסיר אותם המפקד אמר לו ליצור על הקרקע צורות עם השרוכים. זה נמשך דקות ארוכות ונעשה לעיני כל חיילי הפלוגה שצחקו עליו ולעגו לו. איפה החמלה? למה להתעלל בצורה כזאת? מה המטרה? הוא לא עשה דבר. זו התעללות לכל דבר".

למחרת, נקרא החייל לשיחה עם מפקדיו ואלו אמרו לו שההפניה לוועדה הרפואית בוטלה. "הם טענו בפניו שרופאים אחרים עברו על התיק וזו קביעתם. איך ניתן לבטל החלטה של רופא מומחה? הם בכלל לא ראו את הבן שלי, לא דיברו איתו, לא בדקו אותו. על סמך מה מבטלים הפנייה לוועדה רפואית?".

מדובר צה"ל נמסר: "לחייל ניתן מענה רפואי מקיף שכלל הפניות לרופאים לפי הצורך ובדיקה של תלונותיו. המלצותיהם של הרופאים האזרחיים שבדקו אותו נשקלו בכובד ראש על ידי גורמי הרפואה בצה"ל.

"לאחר התייעצות עם מספר רופאים מומחים ובכירים, לרבות ראש התחום הרלוונטי בצה״ל, נמצא, על בסיס תוצאות הבדיקות האחרונות, שאין עילה לקיום ועדה רפואית עבורו. החייל עודכן על כך על ידי הסגל הרפואי ולצד זאת ימשיך בטיפול, ככל שיהיה צורך".

על ההתעללות שעבר, מסר דובר צה"ל: "באשר לאירוע בו היה מעורב מפקד הכיתה, הנושא טופל והתקיימה שיחה פיקודית של המג"ד עם מפקדו של החייל. נדגיש כי צה"ל רואה בחומרה כל התנהגות לא מכבדת בין משרתיו".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות